• Ναυτιλία

    Cleaves Securities: Θεαματικά περιθώρια ανόδου για τις ναυτιλιακές με τάνκερ. Οι ελληνικές μετοχές που ξεχωρίζουν

    • Εριέττα Κομνηνού

    (από αριστερά) Νίκος Τσάκος, CEO ΤΕΝ, Γιάννης Αλαφούζος επικεφαλής Okeanis Eco Tanker


    Θεαματική αύξηση στις τιμές των μετοχών ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τάνκερ αναμένουν αναλυτές, επισημαίνοντας ότι η εκτίναξη των τιμών των ναύλων που έχει σημειωθεί το τελευταίο διάστημα δεν αποτυπώνεται στην αξία τους. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στις “σφυροκοπημένες” τιμές και την άνθηση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, δημιουργώντας ένα τεράστιο περιθώριο ανόδου για τους ναυτιλιακούς τίτλους φέτος.

    Η Cleaves Securities αποκαλεί “καταπληκτική” την εικόνα των ναύλων στη spot αγορά, με τις ημερήσιες τιμές να έχουν φτάσει μέχρι και τις 250,000 δολάρια κάποια στιγμή εντός του μήνα, καθώς η τιμή του πετρελαίου υποχωρεί και η Σαουδική Αραβία έχει πλημμυρίσει στην αγορά με αργό.

    Οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι οι ναυτιλιακές έχουν δει τα καθαρά τους κέρδη να αυξάνονται σε επίπεδα που φτάνουν και το 14% της χρηματιστηριακής τους αξίας μηνιαίως κατά μέσο όρο, παρά το γεγονός ότι ο κορονοϊός έχει προκαλέσει ένα δραματικών sell-off των μετοχών.

    “Υπό το φως της πρόσφατης πορεία των τιμών των μετοχών, υπάρχουν απίστευτες ευκαιρίες κατά την γνώμη μας”, αναφέρει ο επικεφαλής ανάλυσης Joakim hannisdahl.

    Για παράδειγμα η μετοχή της Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου, έχει περιθώρια ανόδου 291% από τα τρέχοντα επίπεδα της χρηματιστηριακής της αξίας που διαμορφώνεται στα 156 εκατ. δολάρια, ενώ η εισηγμένη στην αγορά της Νορβηγίας, ADS Crude Carriers θα μπορούσε να ενισχυθεί μέχρι και κατά 224%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς.

    Η BW Group -που κατέχει τον κολοσσό των τάνκερ Hafnia– θα μπορούσε να δει την αξία της να αυξάνεται κατά 201%, ενώ οι εισηγμένες στην αγορά του Όσλο, Okeanis Eco Tankers της οικογένειας Αλαφούζου και Hunter Group έχουν περιθώρια ανόδου κατά 195% και 189% αντίστοιχα.

    Οι δραματικές απώλειες του Μαρτίου

    H Fearnley Securities προσδιόρισε τα ναύλα για τα VLCC χαμηλότερα, στα 100,500 δολάρια ημερησίως για τη διαδρομή από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς τη Νότιο Κορέα, τη Δευτέρα.

    Η Hunter Group έκλεισε συμφωνία ναύλωσης έξι μηνών έναντι 80,000 δολαρίων ημερησίως για τρία από τα VLCC του στόλου της, την περασμένη εβδομάδα.

    Σύμφωνα με την χρηματιστηριακή, οι ναυτιλιακές μετοχές στη Νορβηγία έχουν υποχωρήσει κατά 50% από τις αρχές του μήνα.

    “Η ναυτιλία βίωσε έναν τραγικό Μάρτιο”, αναφέρει το ναυλομεσιτικό τμήμα της Fearnleys. Και προσθέτει ότι το discount έχει διαμορφωθεί σε πρωτόγνωρα επίπεδα, κυρίως για τα πλοία μεταφοράς αερίου, τα boxships, αλλά και τα φορτηγά πλοία, με τις μετοχές σε ορισμένες περιπτώσεις να έχουν υποχωρήσει στα χαμηλά του 2016.

    “Προφανώς, αναγνωρίζουμε ότι οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα δύσκολες αυτήν τη στιγμή, αλλά η ιστορία μας έχει δείξει ότι οι καλύτερες τοποθετήσεις στη ναυτιλία γίνονται όταν οι μετοχές βομβαρδίζονται και οι τιμές υποχωρούν σε νέα χαμηλά”, δήλωσαν οι αναλυτές της Fearnley, Espen Landmark Fjermestad,  Peder Nicolai Jarlsby και Ulrik Mannhart.



    ΣΧΟΛΙΑ