• Ναυτιλία

    Clarksons: Στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009 εκτοξεύτηκαν οι τιμές των νεότευκτων πλοίων

    • NewsRoom
    Πλοίο μεταφοράς LNG

    Πλοίο μεταφοράς LNG


    Οι τιμές των νεότευκτων πλοίων παρουσιάζουν την πιο ισχυρή αύξηση από το 2009, σύμφωνα με την Clarksons, γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στον εξαιρετικά υψηλό αριθμό παραγγελιών containerships και LNG carriers που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους 15 μήνες.

    Οι τιμές αυξάνονται για περισσότερο από ένα χρόνο και ο σχετικός δείκτης τιμών Clarkson Newbuilding Price Index ανέρχεται πλέον στις 156 μονάδες, αυξημένος κατά 25% από το χαμηλό του Νοεμβρίου 2020, υποδεικνύοντας τις υψηλότερες τιμές –σε ονομαστικούς όρους– από το 2009.

    «Ο ρυθμός της αύξησης ήταν γρήγορος και ο δείκτης μας τους τελευταίους 16 μήνες έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο από οποιαδήποτε αντίστοιχη περίοδο από το 2005», ανέφερε η τελευταία εβδομαδιαία έκθεση της Clarkson Research Services.

    Επιπλέον, οι πλοιοκτήτες που επιθυμούν σήμερα να παραγγείλουν νέο πλοίο θα αντιμετωπίσουν μεγάλο χρόνο αναμονής. Συγκεκριμένα, ο χρόνος αναμονής στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί σε 2,9 χρόνια από 2,4 χρόνια τον Νοέμβριο του 2019.

    Παρά την αύξηση κατά 25% στις συνολικές τιμές των νεότευκτων πλοίων, τα ναυπηγεία δεν αποκομίζουν τεράστια κέρδη, λόγω της αύξησης του κόστους.

    Οι τιμές του χάλυβα, για παράδειγμα, παραμένουν υψηλές μετά τις μεγάλες αυξήσεις το 2021. Η κινεζική πλάκα χάλυβα κοστίζει σήμερα περίπου 800 δολάρια ανά τόνο, αυξημένη κατά περίπου 250 δολάρια ανά τόνο από τον Απρίλιο του 2020.

    Οι τιμές των νεότευκτων containerships έχουν καταγράψει τις μεγαλύτερες αυξήσεις με την τιμή ενός neo-panamax 15,500 teu να ενισχύεται κατά 47% από την αρχή του 2021.

    Την ίδια ώρα, η τιμή για ένα capesize νεότευκτο έχει αυξηθεί κατά 32%, στα δεξαμενόπλοια MR το κόστος αυξήθηκε κατά 21% και στα πλοία μεταφοράς LNG κατά 18%, σύμφωνα με την Clarkson.

    Η υψηλότερη τιμή για τις νέες κατασκευές μπορεί τελικά να ενισχύσει την κερδοφορία των ναυπηγείων, αλλά ότι η εικόνα περιπλέκεται από το χρονοδιάγραμμα των παραγγελιών, τις τάσεις των τιμών και το προφίλ κόστους των μεμονωμένων συμβολαίων.

    «Αν και παραμένει κάποια δυναμική στις παραγγελίες, αναμένουμε χαμηλότερους όγκους συνολικά φέτος λόγω των υψηλότερων τιμών και των μεγαλύτερων χρόνων παράδοσης καθώς και της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τις επιλογές εναλλακτικών καυσίμων», δήλωσε η ναυλομεσιτική.

    Διαβάστε ακόμη:

    Το 34ο πλοίο της παρέλαβε η Pantheon Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ