• Ναυτιλία

    Χρήστος Οικονόμου: Διερευνητικές επαφές για την πώληση πλοίου LNG από την TMS Cardiff

    • Εριέττα Κομνηνού

    Χρήστος Οικονόμου, εφοπλιστής


    Διερευνητικές κινήσεις για την πώληση ενός εκ των πλοίων μεταφοράς LNG του στόλου της πραγματοποιεί η TMS Cardiff, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, προκειμένου όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, διαπιστώσει αν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον και σε ποια επίπεδα μπορεί να διαμορφωθεί η τιμή του.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή πραγματοποιεί επιλεκτικές επαφές με υποψήφιους αγοραστές για το χωρητικότητας 160,000 cbm πλοίο Corcovado, κατασκευή 2014. Πρόκειται για ένα από τα τέσσερα πρώτα νεότευκτα της TMS Cardiff, η οποία στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ισχυρή δύναμη της αγοράς LNG. Τα πλοία είναι ναυλωμένα στη spot αγορά.

    Ορισμένοι ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι η αξία του πλοίου κυμαίνεται πέριξ των 80 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το tradewinds. Ωστόσο, κατά την δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η αγορά λόγω της πανδημίας οι αξίες των πλοίων σε σχέση με τις τιμές που είναι διατεθειμένοι να δώσουν οι αγοραστές διαφέρουν.

    Από την άλλη πλευρά, δεδομένου ότι τα μοντέρνα πλοία LNG που διατίθενται προς πώληση είναι ελάχιστα, η ζήτηση που θα υπάρξει θα καθορίσει τα νέα δεδομένα για τα συγκεκριμένου τύπου πλοία.

    Τα σενάρια για την διάθεση προς πώληση των χωρητικότητας 160,000-cbm πλοίων Corcovado LNG, Kita LNG, Palu LNG και Yari LNG κυκλοφόρησαν αρχικά τον περασμένο Οκτώβριο.

    Τα συγκεκριμένα πλοία ανήκουν στην κοινοπραξία Oceanus LNG, στην οποία έχει ποσοστό ο πατέρας του Χρήστου Οικονόμου, ο γνωστός εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Ωστόσο, η συμμετοχή του σε αυτήν είναι περιορισμένη, ενώ το πλειοψηφικό ποσοστό ανήκει στο αμερικανικό ιδιωτικό επενδυτικό fund MatlinPatterson, το οποίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είναι αυτό που επιθυμούσε εξαρχής να προχωρήσει στην πώληση των 4 πλοίων.

    Στο μεταξύ, τον Φεβρουάριο, η TMS Cardiff παρέλαβε το πρώτο από τη σειρά πλοίων X-carrier που είχε παραγγείλει, το χωρητικότητας 174,000-cbm La Seine, το οποίο ναυλώθηκε στην γαλλική εταιρεία του κλάδου ενέργειας Total. Τον επόμενο μήνα παρέλαβε τα αδελφά πλοία Amberjack LNG και Bonito LNG.

    Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 16 πλοία μεταφοράς LNG, εκ των οποίων ορισμένα θα παραδοθούν το 2021.



    ΣΧΟΛΙΑ