• Ναυτιλία

    Bloomberg: Θεαματικά κέρδη από τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου για εφοπλιστές από Ελλάδα, Τουρκία και Κίνα

    • Bloomberg

    φωτογραφία: Bloomberg


    Πρόθυμοι να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο παραμένουν ορισμένοι εφοπλιστές, κερδίζοντας σημαντικά ποσά από μία τουλάχιστον διαδρομή, αναφέρει το Bloomberg.

    Οι ναυτιλιακές μπορεί να κερδίζουν περίπου 1,6 εκατ. δολάρια μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο ESPO με μικρά δεξαμενόπλοια από το ανατολικό λιμάνι του Kozmino στην Κίνα, ανέφεραν ναυλομεσίτες. Αυτό είναι περίπου τριπλάσιο από το ποσό που κόστιζε η μεταφορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Το προσοδοφόρο εμπόριο είναι τακτικό για τους πλοιοκτήτες από την Κίνα, την Τουρκία και την Ελλάδα, πρόσθεσαν.

    Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είχε ως αποτέλεσμα λιγότεροι πλοιοκτήτες να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο της χώρας παραγωγού του ΟΠΕΚ+, λόγω των ανησυχιών μήπως βλάψουν την φήμη τους ή κινηθούν κόντρα στις οικονομικές κυρώσεις. Σχεδόν όλες οι πρόσφατες εξαγωγές του ρωσικού αργού έχουν μεταφερθεί ή προορίζονται για κινεζικά λιμάνια, ενώ περιστασιακά κατευθύνονται και στην Ινδία.

    Η κινεζική Cosco Shipping Holdings Co. είναι από τις πιο δραστήριες στο εμπόριο ESPO μαζί με τη ρωσική Sovcomflot, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg και ναυλομεσίτες.

    Η Active Shipping & Management Ltd., η BEKS Ship Management & Trading SA από την Τουρκία εξακολουθούν να μεταφέρουν σε κάποιο βαθμό, μαζί με τις ελληνικές εταιρείες Dynacom Tankers Management Ltd., Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd.

    Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν απάντησαν στα ηλεκτρονικά μηνύματα του Bloomberg.

    Συνήθως χρειάζονται περίπου πέντε ημέρες για να μεταφερθεί το ρωσικό ESPO στην Κίνα με ένα δεξαμενόπλοιο aframax, καθιστώντας το ένα από τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια παγκοσμίως, είπαν οι ναυλομεσίτες. Ο σύντομος χρόνος μεταφοράς σημαίνει ότι τα πλοία χρειάζονται ελάχιστο χρόνο για να επιστρέψουν άδεια στο Kozmino, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό χρησιµοποίησης του και τα κέρδη τους, πρόσθεσαν. Ένα aframax μπορεί να μεταφέρει περίπου 730.000 βαρέλια αργού.

    Οι ναυτιλιακές που εξακολουθούν να συμμετέχουν στο εμπόριο του ρωσικού ESPO κεφαλαιοποιούν υψηλά κέρδη πριν ξεκινήσουν οι νέες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τις οποίες θα υπάρξει περισσότερος έλεγχος στις συναλλαγές με τη Μόσχα.

    Η Ομάδα των G7 συζήτησε την περασμένη εβδομάδα διαφορετικούς τρόπους διατήρησης των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου περιορίζοντας παράλληλα τα έσοδα της Μόσχας. Υποβλήθηκε σχετική πρόταση, η οποία περιλάμβανε ανώτατα όρια τιμών και περιορισμούς σχετικά με την πρόσβαση σε ασφαλιστική κάλυψη και υπηρεσίες αποστολής, αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι αποφάσεις.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ντμίτρο Κουλέμπα: Βολές εναντίον Ελλήνων εφοπλιστών – Αιχμές και για Κύπρο – Θέλει τη Ρωσία αποκομμένη από το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο

    Μαρτίνος-Οικονόμου: Το ρωσικό πετρέλαιο, το κρυφτό και τα θηριώδη κέρδη – Όλο το παρασκήνιο με τους δυο εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ