array(0) {
}
        
    
Menu
0.26%
Τζίρος: 160.50 εκατ.

e-ΕΦΚΑ: Συνάντηση εργασίας για τις επικείμενες αλλαγές στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ)

Νικόλαος Ιω. Σπανός Ναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
Comments

Η Στρατηγική Εποπτεία του Λιμενικού Σώματος στην Καρδιά της Θερινής Περιόδου

Με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, η παρουσία του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής αναβαθμίζεται αποφασιστικά.

1

Οι αυξημένες μετακινήσεις, η εμπορική και τουριστική δραστηριότητα, αλλά και η χρήση των θαλάσσιων μέσων αναψυχής επιβάλλουν ένα πυκνό πλέγμα ελέγχων, με σκοπό την ασφαλή διακίνηση ανθρώπων, οχημάτων και αγαθών.

Οι ενέργειες αυτές συντονίζονται με αυστηρά επιχειρησιακά πρωτόκολλα, με έμφαση στην πρόληψη ατυχημάτων, τη νομική συμμόρφωση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Επιχειρήσεις Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής: Υποχρεώσεις και Έλεγχοι

Οι εκμισθωτές επαγγελματικών και ιδιωτικών μέσων αναψυχής οφείλουν να τηρούν αυστηρούς κανόνες.

Η ύπαρξη άδειας, η επάρκεια εξοπλισμού, η ασφάλιση, η επαγγελματική επάρκεια των υπαλλήλων, καθώς και η σωστή χρήση των πλωτών εξεδρών είναι μη διαπραγματεύσιμες προϋποθέσεις.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται:

Στην αποφυγή επικίνδυνης προσέγγισης στους λουόμενους.

Στη χρήση σωστών καναλιών διέλευσης.

Στην τήρηση του μέγιστου αριθμού επιβατών.

Στην πλήρη συμμόρφωση με το Γενικό Κανονισμό Λιμένα υπ’ αριθμ. 20 και το Π.Δ. 71/2020.

Η μη τήρηση των διατάξεων επισύρει διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

 Ναυαγοσωστική Κάλυψη: Ασπίδα Ζωής στις Παραλίες

Η εφαρμογή του Π.Δ. 71/2020 καθιστά τη ναυαγοσωστική κάλυψη υποχρεωτική σε οργανωμένες λουτρικές εγκαταστάσεις.

Η επαρκής στελέχωση με πιστοποιημένους ναυαγοσώστες, η χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού και η συνεχής παρουσία τους εντός ωραρίου αποτελούν βασικές συνιστώσες.

Οι έλεγχοι, συχνά με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών (tablets), εστιάζουν στη νομιμότητα και την αποτελεσματικότητα της επιτήρησης.

Κυκλοφορία και Ασφαλής Πλόες Μηχανοκίνητων και Ταχυπλόων Σκαφών

Η θερινή θάλασσα δεν είναι ανεξέλεγκτο πεδίο. Τα σκάφη οφείλουν να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας από τους λουομένους και να λειτουργούν μόνο από χειριστές με άδεια, νηφάλιους και κατάλληλα ασφαλισμένους.

Ειδικά όρια έχουν τεθεί:

100 μέτρα από σημαντήρες για τα ταχύπλοα.

200-300 μέτρα από τις ακτές για τα θαλάσσια μοτοποδήλατα.

Παράλληλα, εξετάζονται:

Η Άδεια Εκτέλεσης Πλόων

Η ασφαλιστική κάλυψη

Τα σωστικά και πυροσβεστικά μέσα

 Φόρτωση Ε/Γ και Ο/Γ Πλοίων – Υπαίθριο Εμπόριο – Κ.Υ.Ε. – Ζώα Συντροφιάς

Το Λιμενικό Σώμα προχωρά:

Στον έλεγχο μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων

Στην πάταξη παραεμπορίου και άγρας

Στην εποπτεία λειτουργίας Κ.Υ.Ε. και διακίνησης προϊόντων στα πλοία

Στη διαχείριση θεμάτων σχετικών με ζώα συντροφιάς

Η εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3709/2008, του Ν. 4830/2021 και άλλων συναφών ρυθμίσεων συνιστά καθημερινή υποχρέωση των ελεγκτικών μηχανισμών, με στόχο την τάξη, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στους λιμενικούς χώρους.

Αξιολογική Εκτίμηση: Μετατρέποντας τον Έλεγχο σε Πολιτική Ασφάλειας

Η θερινή εποπτεία δεν είναι απλώς ρουτίνα – είναι πυλώνας δημόσιας ασφάλειας, νομιμότητας και κοινωνικής ευθύνης.

Ο Λιμενικός έλεγχος δεν περιορίζεται σε κυρώσεις αλλά επιτελεί προληπτική αποστολή για την αποτροπή τραγικών συμβάντων.

Ο επιτελικός ρόλος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αναβαθμίζεται διαρκώς με τεχνολογικά μέσα, διασταυρωμένους ελέγχους και ευρύ πλέγμα διασύνδεσης με άλλους φορείς (ΕΛ.ΑΣ., ΣΔΟΕ, ΔΟΥ, Δήμοι, Περιφέρειες, Τουρισμός).

Επίλογος – Προτροπές ενός Ναυάρχου

Ως Ναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.) και Διεθνής Πραγματογνώμονας Επιστημών Ναυτιλίας, καλώ κάθε εμπλεκόμενο:

Να εφαρμόζει κατά γράμμα τις κείμενες διατάξεις.

Να αντιληφθεί πως η συμμόρφωση δεν είναι βάρος, αλλά προϋπόθεση ευημερίας και φήμης.

Να συνεργάζεται με τις Αρχές και να ενημερώνεται διαρκώς για τις υποχρεώσεις του.

Να επενδύει σε εκπαίδευση, εξοπλισμό και πρόληψη.

Να ενεργεί με σεβασμό προς τον πολίτη, τη φύση και το κοινό συμφέρον.

Η ασφάλεια της θάλασσας είναι υπόθεση όλων μας. Ο έλεγχος είναι καθήκον, η συμμόρφωση επιλογή, αλλά η ανθρώπινη ζωή, αξία ανεκτίμητη.

Διαβάστε επίσης: 

Καθελκύστηκε τάνκερ της Performance των Αλίκη Παληού και Ανδρέα Μιχαλόπουλου

MSC (Τζιανλουίτζι Απόντε): Νέα επένδυση σε τερματικούς σταθμούς κοντέινερ και Logistics στην Ουκρανία

Αλ. Μεϊκόπουλος: Αναξιοκρατία και υποστελέχωση θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια στα λιμάνια της χώρας

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. συγκρότησε γραμματεία για την καταγραφή των προβλημάτων στα πλωτά μέσα του Λιμενικού
Δωρεά δύο ΑΕD, από την Ένωση Ελληνικών Ναυτιλιακών – Μεσιτικών Εταιρειών στο Λιμενικό Σώμα
Τελετή Ορκωμοσίας Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Diana Shipping ( Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 12,62 εκατ. δολάρια από τη ναύλωση του m/v Seattle
Από τον Πειραιά ως την Ελευσίνα: Η Cosco, οι ΗΠΑ κι ο διεθνής ανταγωνισμός
Οι προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα την επόμενη δεκαετία: Τι ζητούν οι εταιρείες και τι πρέπει να γίνει τώρα
Ο Τσίπρας και η Άνγκελα, ο Ερωτόκριτος κι Αρετούσα, το ταψί του μπακλαβά, και κλάμα η κυρία
Η διακύβευση των εκλογών: Ποια οικονομική στρατηγική θα κυβερνήσει;
Έλληνες εφοπλιστές: Τι «ψώνισαν» Προκοπίου, Παππάς, Κωνσταντακόπουλος, Βαφειάς, Βασιλειάδης
ALTOMARE: Τηρούμε όλους τους διεθνείς κανονισμούς
Γου Τζιντσενγκ: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για τη δημιουργία ενός διασυνοριακού οικοσυστήματος ναυπήγησης και ναυτιλιακής βιομηχανίας
Δήμητρα Ματσούκα: Fast & Furious και από… τύχη δεν εγκλημάτησε
Γιώργος Προκοπίου: «Η θάλασσα μας ενώνει, δεν μας χωρίζει γιατί η ναυτιλία είναι το μέσο με το οποίο εφαρμόζεται η παγκοσμιοποίηση»