• Business

     Σ. Καφούνης (ΕΣΑ): Οι προσδοκίες για τις χειμερινές εκπτώσεις και η πρωτοβουλία για να αναβαθμιστεί το Athens shopping

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του ΕΣΑ

    Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του ΕΣΑ


    Συγκρατημένη αισιοδοξία για την εκπτωτική περίοδο που ξεκινάει σε λίγα 24ώρα επικρατεί στον εμπορικό κόσμο της πρωτεύουσας.

    Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), Σταύρος Καφούνης, μιλώντας στο mononews.gr λέει πως υπάρχουν προσδοκίες ότι η εμπορική κίνηση θα είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι λόγω της βελτίωσης που παρατηρείται στη ψυχολογία των καταναλωτών, αλλά και της αναθέρμανσης της επενδυτικής δραστηριότητας στον ιδιωτικό τομέα, η οποία συμβάλει στην αύξηση των εισοδημάτων. 

    Οι επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν σε γενναίες εκπτώσεις, οι οποίες μπορεί να φθάσουν και το 70%, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να ξοδέψουν το κάτι παραπάνω.

    «Το βασικό ζητούμενο είναι να πάμε καλύτερα από πέρυσι, κάτι που φαίνεται εφικτό με δεδομένη την σταθεροποίηση της οικονομίας» σημειώνει για να προσθέσει πως «τώρα που γυρίζει η οικονομία, πρέπει να γυρίσει και το εμπόριο».  

    Αισιοδοξία υπάρχει και για την πορεία της κατανάλωσης στο σύνολο του έτους. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών επισημαίνει πως η φετινή χρονιά αναμένεται καλύτερη από την περσινή, με τη μεγαλύτερη βελτίωση να τοποθετείται από το δεύτερο εξάμηνο και έπειτα, όταν θα αρχίσει να αποτυπώνονται τα οφέλη από την ανάκαμψη της οικονομίας. 

    Πέρυσι, όπως λέει, το επιπλέον εισόδημα που καρπώθηκαν τα νοικοκυριά από την άνοδο της οικονομίας χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει «πληγές» του παρελθόντος, όπως απλήρωτα χρέη και συσσωρευμένοι λογαριασμοί. Και για αυτό, η ιδιωτική κατανάλωση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2018. Ωστόσο φέτος, τα πράγματα είναι διαφορετικά και οι προσδοκίες μεγαλύτερες. Ενδεικτικό της αλλαγής κλίματος, επισημαίνει είναι το γεγονός πως αρχίζουν και λειτουργούν ξανά καταστήματα σε «κεντρικές αρτηρίες», τα οποία παρέμεναν για χρόνια κλειστά.

    Στα στοιχήματα που καλείται να κερδίσει ο εμπορικός κόσμος της Αθήνας, σύμφωνα με τον κ. Καφούνη είναι και η αξιοποίηση του τουρισμού. Σε αντίθεση με την αντίληψη που υπάρχει, έρευνες δείχνουν ότι με εξαίρεση το Μοναστηράκι και την Πλάκα που ζουν αποκλειστικά από τον τουρισμό, οι εμπορικές επιχειρήσεις στις υπόλοιπες περιοχές της Αθήνας έχουν καρπωθεί ελάχιστα από την τουριστική έκρηξη της πρωτεύουσας. «Λιγότερες από μια στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις επωφελούνται σήμερα από τον τουρισμό», υπογραμμίζει ο κ. Καφούνης και τονίζει την ανάγκη να αλλάξει αυτή η κατάσταση. 

    Αποκαλύπτει μάλιστα πως υπάρχει ήδη στα σκαριά πρωτοβουλία του ΕΣΑ, του Δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης, με στόχο την αναβάθμιση του εμπορικού προϊόντος που προσφέρει η πρωτεύουσα.

    «Θέλουμε να ανεβάσουμε το Athens shopping. Είναι τεράστια ευκαιρία και χρειάζεται να βοηθήσουν όλοι» λέει χαρακτηριστικά. 



    ΣΧΟΛΙΑ