• Business

    Η πτώχευση της Hanjin απειλεί άμεσα την αγορά ξηρού φορτίου – Ποιες ελληνικές ναυτιλιακές επηρεάζονται

    tanker


    Τα νέα της κατάρρευσης του άλλοτε πανίσχυρου νοτιοκορεάτικου ναυτιλιακού κολοσσού, Hanjin Shipping, έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στο εφοπλιστικό γίγνεσθαι ανά την υφήλιο. Και από τη στιγμή που η εταιρεία έχει μεγάλη έκθεση στη ναυλαγορά του ξηρού χύδην φορτίου, είναι αυξημένος ο κίνδυνος να επηρεαστεί όλος ο κλάδος και οι επιπτώσεις της πτώχευσής της να αφήσουν το σημάδι τους, το οποίο και αναμένεται να διαρκέσει.

    Τι συμβαίνει με το στόλο της κορεάτικης ναυτιλιακής

    Μεταξύ άλλων, υπάρχει μια σύγχυση όσον αφορά τον ακριβή στόλο της εταιρείας, γεγονός που εγείρει ανησυχίες και ενισχύει περαιτέρω τις αμφιβολίες γύρω από το μέγεθος των επιπτώσεων της πτώχευσής της. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου από τη Νότια Κορέα, η Hanjin Shipping διαθέτει έναν μεγάλο και σημαντικό στόλο που αποτελείται από 56 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

    Παρόλα αυτά, η Alphaliner ισχυρίζεται ότι ο στόλος της αποτελείται από 44 πλοία.

    Ενώ, η Hanjin έχει δηλώσει ότι διαθέτει 10 πλοία τύπου capesize και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου είχε και τον αντίστοιχο αριθμό ναυλοσυμφώνων, η VesselsValue κατεβάζει τον αριθμό των capesizes της εταιρείας στα 7, τα οποία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 4 χρόνια και η συνολική τους αξία ανέρχεται στα 155,6 εκ. δολάρια, ένα ποσό ιδιαίτερα σημαντικό.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της, η Hanjin διαθέτει ακόμα 4 πλοία τύπου panamax και 4 τύπου supramax, συμπεριλαμβανομένου και ενός φορτηγού πλοίου τύπου handysize. Όμως, η VesselsValue ισχυρίζεται ότι τα στοιχεία είναι διαφορετικά και ότι υπάρχουν 2 πλοία τύπου post-panamax, 4 τύπου panamax, 3 πλοία τύπου supramax και ένα handysize. Η διαδικτυακή πλατφόρμα τοποθετεί την αξία των χωρητικότητας 114.700-dwt Hanjin Buchanan (κατασκευής 2011) και Hanjin Odessa (κατασκευής 2012) στο ποσό των 12,2 και 13,5 εκ. δολαρίων αντίστοιχα.

    Η αξία των panamaxes που έχουν κατασκευαστεί το 2012 τοποθετείται στα 15,5 εκ. δολάρια το καθένα ενώ τα κατασκευής 2011, στα 17 εκ. δολάρια.

    Λέγεται επίσης ότι η Hanjin διαθέτει και 4 χημικά δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 20.000-dwt (όλα κατασκευής 2008), τρία εκ των οποίων τα διαχειρίζεται η κοινοπραξία της Womar. Η VesselsValue ισχυρίζεται ότι η αξία αυτών των πλοίων ανέρχεται στα 12,7 εκ. δολάρια το καθένα ή περίπου 51 εκ. δολάρια στο σύνολό τους.

    Από την άλλη, όσον αφορά τα πλοία που διαθέτουν ναυλοσύμφωνα εν ισχύ, τα στοιχεία της δείχνουν ότι η εταιρεία διαθέτει στόλο 33 πλοίων διαφόρων τύπων – συγκεκριμένα 10 capesizes, 6 panamaxes, 2 supramaxes και 7 handysize φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ διαθέτει επίσης και 7 δεξαμενόπλοια.

    Η κορεάτικη ναυτιλιακή έχει επίσης αποχωρήσει από την αγορά των δεξαμενόπλοιων VLCC έχοντας πουλήσει το τελευταίο από αυτά που είχε στον στόλο της, ενώ έχει προχωρήσει και στην πώληση ενός σύγχρονου φορτηγού τύπου capesize. Για την ακρίβεια, το Φεβρουάριο του 2016 πούλησε στη σαουδαραβική ναυτιλιακή Bahri το χωρητικότητας 318.000-dwt VLCC Hanjin Ras Tanura (κατασκευής 2011) για 75 εκ. δολάρια και 3 μήνες αργότερα, το χωρητικότητας 180.000-dwt Hanjin Saldanha Bay (κατασκευής 2010) στην H Line Shipping για 38 εκ. δολάρια.

    Τι λένε οι αναλυτές

    Είναι λίγο πρώιμο να προχωρήσουμε σε συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση και το ρίσκο που θα αντιμετωπίσουν οι ναυτιλιακές που είχαν προχωρήσει σε συμφωνίες ναύλωσης των πλοίων τους από τη Hanjin Shipping, επισημαίνει ο Michael Webber, αναλυτής της Wells Fargo.

    Οι εταιρείες Seaspan, Navios Maritime Partners και Danaos έχουν ναυλώσει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Hanjin και η απόφαση πτώχευσής της ήρθε πριν προλάβουν να προχωρήσουν σε μειώσεις των τιμών των ναύλων.

    Ο Webber, όπως και άλλοι αναλυτές, είχαν προεξοφλήσει ένα κούρεμα της τάξεως του 20% με 30% για τις εταιρείες που έχουν έκθεση στη Hanjin. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: “Η πτώχευση δεν είχε προεξοφληθεί”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giannis-koustas-560-ek-dolaria-kindinevi-na-chasi-danaos-apo-tin-katarrefsi-tis-hanjin/70937

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-pos-tha-epireasi-ti-navios-maritime-partners-katarrefsi-tis-hanjin-shipping/70382

     



    ΣΧΟΛΙΑ