• Business

    Πριν αγοράσεις ρούχα από το H&M καλύτερα να διαβάσεις αυτό

    • Αθηνά Λαρδή
    H&M


    H H&M βρίσκεται στη λίστα με τα 500 κορυφαία καταστήματα λιανικής πώλησης και ειδικά στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ολοένα και αυξάνονται. Η σουηδική εταιρεία ρούχων φαίνεται πως έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι οι υπερβολές στα ρούχα θεωρούνται πλέον εκτός μόδας. Έτσι, ο σουηδικός κολοσσός προσπαθεί να αλλάξει τις τακτικές του και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

    Πως, όμως, το προσπαθεί αυτό; Είναι μια ηθικά ορθή απόφαση να προχωρά σε δράσεις για την ανακύκλωση ρούχων και να προσπαθεί να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του shopping; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι αρκετά περίπλοκη.

    Η H&M πέρυσι πούλησε παγκοσμίως ρούχα αξίας $25 δισεκατομμυρίων και βρέθηκε στην δεύτερη θέση, με το ZARA να διατηρεί την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.  Η εταιρεία προσπαθεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας κουλτούρα για τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν τα είδη ένδυσης, όπως τα τρόφιμα που είναι έτοιμα να λήξουν. Ο μέσος καταναλωτής πετάει κάθε χρόνο περίπου 70 κιλά ρούχα – δηλαδή 200 ανδρικά T-shirts – και σχεδόν όλα αυτά καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής. Το σουηδικό brand επιχειρεί να μεταφέρει στους πελάτες της την ιδέα της ανακύκλωσης, ακόμα και στα ρούχα.

    Οι προμηθευτές κλωστοϋφαντουργίας, που η H&M έχει συνεργαστεί, ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό τις πλωτές οδούς της Κίνας με βαφές και άλλα απόβλητα από τα εργοστάσιά τους. Μάλιστα, μετά την κατάρρευση του συγκροτήματος Rana Plaza, στο Μπαγκλαντές, το 2013, όπου 1.135 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, η H&M προσπάθησε να κάνει μια μεταρρύθμιση στο χώρο της μόδας, παρότι η εταιρεία δεν συνδέθηκε άμεσα με την καταστροφή. Γρήγορα, όμως, ξέχασε τις υποσχέσεις που είχε δώσει στους εργαζομένους της.

    Ωστόσο, τον Απρίλιο,  ξεκίνησε μια εκδήλωση που ονομάζεται World Recycle Week, ζητώντας από τους ανθρώπους να αφήσουν για ανακύκλωση τα ρούχα που δεν χρειάζονταν πια ή που ήταν κατεστραμμένα. Η ιδέα δημιουργήθηκε το 2013 για να παρέχει εκπτώσεις στους πελάτες που δώρισαν παλιά ρούχα.

    Συγχρόνως, η αλυσίδα πωλεί σε 3.600 κατάστημα τη συλλογή “Conscious”, η οποία γίνεται με τη χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων και για την παραγωγή των ρούχων χρησιμοποιούνται μέθοδοι, περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον.

    Πολλά έχουν γραφτεί για την “ηθικά προβλήματα” που υπάρχουν πίσω από τα ρούχα της H&M, όμως, η εταιρεία φαίνεται πως προσπαθεί να βελτιωθεί. Ας ελπίσουμε να μην μείνουν μόνο στην ανακύκλωση ρούχων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/den-theli-kopo-theli-tropo-pente-mistika-epitichias-apo-ton-megistana-ton-zara-armancio-ortega/75432



    ΣΧΟΛΙΑ