• Business

    Πώς ο Σκλαβενίτης μεγάλωσε το online καλάθι των σούπερ μάρκετ

    • Άννα Διανά
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης


    Τον περασμένο Ιούλιο η leader της αγοράς Σκλαβενίτης αποφάσισε να αυξήσει το όριο των δωρεάν παραγγελιών από τα 30 ευρώ στα 100 ευρώ.

    Η κίνηση αυτή οδήγησε σε αύξηση του μέσου καλαθιού των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων κατά περίπου 15% το 2023.
    Η αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτυπώνεται στα στοιχεία που καταγράφει η Convert Group για το ηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

    Με τη συμμετοχή των έξι μεγαλύτερων παικτών της αγοράς που διαθέτουν ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων και χωρίς να προσμετρώνται οι πωλήσεις των παικτών QCommerce που έχουν δικές τους αποθήκες όπως το eFood market και η Wolt market.

    Ο τζίρος που έβαλαν στα ταμεία τους το 2023 έφτασε στα 306 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μια ανάπτυξη της τάξης του 15%. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

    Από τα 77 ευρώ στα 89 ευρώ το ηλεκτρονικό καλάθι

    Με την απόφαση της μεγαλύτερης αλυσίδας στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου να βάλει τέλος στη δωρεάν χρέωση για τις παραγγελίες έως 100 ευρώ, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

    Με βάση τα στοιχεία της Convert και τη σύγκριση σε περισσότερους από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023, στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023.

    Στα απορρυπαντικά οι υψηλότερες ανατιμήσεις

    Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8%φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%

    Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023

    Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά.

    Διαβάστε επίσης:
    ΔΕΗ: Ενεργειακός διάδρομος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη με εξαγορές σε Ρουμανία – Βουλγαρία

    Ο καιρός σήμερα Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024

    Δίκη Folli Follie: Νέα emails φωτιά καίνε το «δεξί χέρι» της οικογένειας Κουτσολιούτσου



    ΣΧΟΛΙΑ