• Business

    Πώς η Intrakat αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα έργα για τα ελληνικά αεροδρόμια

    Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου

    Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου


    Η Intrakat διαδραματίζει ρόλο πρωταγωνιστή στα ελληνικά αεροδρόμια καθώς έχει αποκτήσει την κατάλληλη εμπειρία και εξειδίκευση σε έργα κατασκευής αναβάθμισης και εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, όπως φαίνεται και από τη χθεσινή υπογραφή της σύμβασης για τα έργα στο αεροδρόμιο Πάρου έναντι 33 εκατ. ευρώ.

    Γεγονός και το οποίο την καθιστά σημαντικό εταίρο σε τέτοιου είδους project και της δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ώστε να επιλεγεί ως συνεργάτης από τους υποψήφιους μνηστήρες για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς για το αεροδρόμιο Καλαμάτας καθώς και για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που τρέχουν αυτή την περίοδο από το Υπερταμείο.

    Σημειώνεται πως από το 2017 μέχρι και σήμερα η εισηγμένη έχει αναλάβει για λογαριασμό της Fraport τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας βάσει των αυστηρών κριτηρίων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) σε αυτά, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και τις εργασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Πάρου, το οποίο είχε κατασκευάσει εξ ολοκλήρου το 2016 για λογαριασμό της Olympic Air.

    Αεροδρόμιο Πάρου

    Πρόκειται για το πιο πρόσφατο έργο που αναλαμβάνει η Intrakat με ορίζοντα ολοκλήρωσης πλέον το 2025 για το οποίο έδωσε την καλύτερη προσφορά με την έκπτωση να ανέρχεται στο 10,5% επί της αρχικής εκτιμώμενης αξίας του έργου επικρατώντας του ισχυρού ανταγωνισμού καθώς απέναντί της βρέθηκαν μεταξύ άλλων η Ελλάκτωρ και η ΑΒΑΞ.

    Πλέον το έργο μπαίνει άμεσα σε τροχιά υλοποίησης και η εισηγμένη καλείται πλέον να αναλάβει τα εξής:

    • Την κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού και νέου Πύργου Ελέγχου του Αεροδρομίου, συνολικής επιφάνειας 12.117 τ.μ., με όλες τις προβλεπόμενες Η/Μ εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης και διαχείρισης επιβατικής κίνησης.
    • την αμφίπλευρη επέκταση του υφιστάμενου διαδρόμου προσγειώσεων/απογειώσεων συνολικά κατά 400 μέτρα, με τα συνοδευτικά έργα διαμόρφωσης ζωνών ασφαλείας και επέκτασης φωτοσήμανσης και διαγράμμισης
    • την αμφίπλευρη κατά πλάτος επέκταση του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 140 μέτρα
    • Τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του νέου κτηρίου, συνολικής επιφάνειας περίπου 47.000 τ.μ., στον οποίο θα περιλαμβάνονται χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, λεωφορείων, πεζοδρόμια, χώροι πρασίνου, υδραυλικά έργα, οδοφωτισμός κλπ., καθώς και στη σύνδεση του οδικού δικτύου της Πάρου με τον Αερολιμένα, καθώς κα
    • την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού και η επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης εγκατάστασης βιολογικού καθαρισμού λυμάτων.

    Πρόκειται για ένα έργο με πολλαπλασιαστικά οφέλη καθώς θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο των επισκεπτών του νησιού που στη θερινή σεζόν του περασμένου έτους ανήλθαν στις 176000 άτομα, όσο και των μόνιμων κατοίκων.

    Τα έργα ασφαλείας στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η Intrakat έχει επιστρέψει σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που ολοκλήρωσε το 2021 παρά τις προκλήσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόκειται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, με την εισηγμένη να εκτελεί έργα ασφαλείας συνολικού προϋπολογισμού άνω των 130 εκατ. Ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.

    Στην παρούσα φάση εκτελούνται τα έργα σε τέσσερα αεροδρόμια (Κώς, Σάμος, Σκιάθος και Άκτιο) και θα ακολουθήσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι εργασίες στα Αεροδρόμια της Κέρκυρας, Ρόδου και Σαντορίνης.

    Τα έργα αυτά, που χωρίζονται σε δύο φάσεις, υλοποιούνται σε περιόδους χαμηλής επιβατικής κίνησης, ώστε να μην υπάρξει διατάραξη της επιχειρησιακής λειτουργίας των Αεροδρομίων, των προγραμμάτων πτήσεων και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου.

    Η πρώτη φάση ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και θα διαρκέσει έως τον Μάρτιο, ενώ η δεύτερη φάση θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Νοέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2024.

    Σημειώνεται πως η πλειοψηφία των έργων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Α΄ Τριμήνου του 2024, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε έως τον Απρίλιο του 2025, καθώς πρέπει να γίνουν στο αεροδρόμιο Κέρκυρας οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις.

    Αναλυτικότερα η Intrakat καλείται να αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή εργασιών διαμόρφωσης των ζωνών ασφαλείας διαδρόμου (Runway Strips), των ζωνών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA) απογείωσης και προσγείωσης στα εν λόγω αεροδρόμια, καθώς και επίγειου φωτισμού, σήμανσης, διαγράμμισης και περιφράξεων ανά περίπτωση στα επιμέρους Αεροδρόμια.

    Διαβάστε επίσης

    Intrakat: Ξεκίνησε νέα έργα αξίας 132 εκατ. ευρώ σε 13 αεροδρόμια της Fraport

    Intrakat: Υπογραφή σύμβασης ύψους 33 εκ. ευρώ για έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου της Πάρου

     



    ΣΧΟΛΙΑ