ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να προωθούν τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Ειδικότερα, oι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τις 1,09 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με την Τρίτη, ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Η Ισπανία και η Γερμανία κατέγραψαν τα μεγαλύτερα κέρδη μεταξύ των μεγάλων αγορών, ενώ σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία οι πωλήσεις παρέμειναν σε σταθερό σημείο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, oι καταναλωτές προσελκύονται από μια αυξανόμενη γκάμα φθηνότερων, πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Citroën ë-C3 της Stellantis.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια βραδύτερη από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Volkswagen και η Stellantis έχουν επιβραδύνει την παραγωγή ορισμένων εργοστασίων λόγω της μειωμένης ζήτησης και μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για τα κέρδη, ενώ η Porsche της VW αναβάλλει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν τον Οκτώβριο, λόγω της αύξησης 40% από τα plug-in υβριδικά.
Παράλληλα, οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Από τους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, η Renault σημείωσε άνοδο 11% τον περασμένο μήνα, με τον όμιλο Volkswagen και την BMW να σημειώνουν επίσης ισχυρά κέρδη.
Οι πωλήσεις της BYD στην περιοχή υπερ-τριπλασιάστηκαν, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε εύκολα την Tesla, της οποίας η πτώση συνεχίστηκε, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 48%.
Εκπομπές ρύπων
Την ίδια στιγμή, παρότι οι κατασκευαστές συνεχίζουν να δημιουργούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ορισμένοι εξακολουθούν να επιθυμούν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων.
Μάλιστα, οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να συναντηθούν με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον επόμενο μήνα, προκειμένου να συζητήσουν πιθανές αναθεωρήσεις του σχεδίου των Βρυξελλών για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035.
Παρότι ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς (Friedrich Merzυ) υποστηρίζει την πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας για χαλαρότερους κανόνες σχετικά με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, η Ισπανία θέλει η ΕΕ να τους τηρήσει.
Στο μεταξύ, οι κατασκευαστές της Κίνας, με επικεφαλής την BYD, εντείνουν τις προσπάθειές τους στην Ευρώπη με περισσότερα μοντέλα plug-in.
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να οδεύουν προς ανάκαμψη από το επόμενο έτος, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, με νέες επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, μέτρα για το κόστος και αναδιαρθρώσεις στρατηγικής που βελτιώνουν τις προοπτικές για το 2026 και το 2027.
Διαβάστε επίσης:
Xiaomi: Ασυνήθιστη κίνηση από τον ιδρυτή Λέι Τζουν – Γιατί επαναγόρασε μετοχές αξίας $13 εκατ.
Morgan Stanley για Ελλάδα: Η καλύτερη αγορά στην Ευρώπη και το παράδοξο ρίσκο του MSCI
H Mustang Dark Horse του Ρίτσαρντ Χάμοντ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Eurostat: Μείωση 22% του κατά κεφαλήν εισοδήματος σε Ελλάδα και Ιταλία από το 2004
- Παιδικοί σταθμοί: Πόσα παιδιά θα λάβουν voucher – Τα αποτελέσματα
- Υπογραφή Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας Ελλάδας-Ιορδανίας για το 2026
- ΕasyJet: Ανοδικά κέρδη για 3η συνεχόμενη χρονιά κατά 9% – Aυξημένα κατά 18% τα EBITDA