• Business

    Πύρρειος νίκη για την Hanjin: Εξασφάλισε προστασία στα λιμάνια των ΗΠΑ, αλλά…

    hanjin


    Την υπαγωγή της χρεοκοπημένης ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin Shipping στην «ομπρέλα» της αμερικανικής πτωχευτικής νομοθεσίας αποφάσισε αμερικανικό δικαστήριο, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο σε πλοία της εταιρείας να δέσουν με ασφάλεια σε λιμάνια των ΗΠΑ χωρίς να κινδυνεύουν να κατασχεθούν.

    Η απόφαση του δικαστή John Sherwood αποτελεί όμως μία πύρρειο νίκη για την Hanjin, καθώς ναι μεν με αυτήν μπορούν πλέον τα πλοία της εταιρείας που έχουν ξεμείνει σε θαλάσσιες περιοχές κοντά στις ΗΠΑ να προσεγγίσουν τα αμερικανικά λιμάνια με ασφάλεια, ωστόσο παραμένει άγνωστο αν θα μπορέσουν να ξεφορτωθούν τα φορτία που μεταφέρουν αυτά τα πλοία, καθώς η Hanjin δε φαίνεται να είναι σε θέση να πληρώσει τα μεγάλα ποσά που απαιτούνται γι’ αυτήν τη διαδικασία – δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι από τη μέρα που ανακοινώθηκε η χρεοκοπία της εταιρείας, οι χειριστές φορτίων, οι οδηγοί φορτηγών και οι σιδηρόδρομοι αρνούνται να εμπλακούν στη μεταφορά containers της Hanjin, φοβούμενοι ότι δεν θα πληρωθούν ποτέ για τη δουλειά τους.

    «Υπάρχει πολύ ανθρώπινο δυναμικό, χρόνος και δαπάνες για τη μεταφορά ενός πλοίου σε ένα λιμάνι και το ξεφόρτωμά του», επεσήμανε ο Αμερικανός δικαστής.

    Σημαντικό ρόλο στην απόφαση του δικαστή φαίνεται πως διαδραμάτισε η παρέμβαση πολλών εταιρειών, όπως η Samsung και η Hewlett-Packard, που εκπροσωπήθηκαν στο δικαστήριο και ζήτησαν να παρασχεθεί προστασία στην Hanjin για να αποφευχθεί «ένα κατακλυσμιαίο συμβάν για τους πελάτες», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος που εκπροσώπησε τη Hewlett-Packard, για την οποία διακυβεύονται φορτία γεμάτα ηλεκτρονικούς υπολογιστές αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

    Από την πλευρά του, ο δικηγόρος που εκπροσώπησε τη Samsung ανέφερε πως συσκευές της αξίας σχεδόν 40 εκατομμυρίων δολαρίων βρίσκονται σε containers της Hanjin, και αν τα φορτία δεν ξεφορτωθούν σύντομα, η εταιρεία θα αναγκαστεί να πληρώσει εκατομμύρια δολάρια για να ναυλώσει αεροπλάνα που θα μεταφέρουν τις συσκευές στους πελάτες της. «Είμαστε επιβάτες σε ένα λεωφορείο, και μας λένε ότι δεν μπορούμε να κατέβουμε», σχολίασε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

    Δικηγόροι της Hanjin δήλωναν την Τρίτη αισιόδοξοι για την επίτευξη μίας σειράς συμφωνιών με προμηθευτές και διαχειριστές τερματικών τις επόμενες μέρες, ώστε να αντιμετωπιστούν κάποια από τα ζητήματα που έχουν προκύψει λόγω της χρεοκοπίας της άλλοτε πανίσχυρης νοτιοκορεατικής εταιρείας.

    «Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαβεβαιώσουμε ότι η εταιρεία εργάζεται νυχθημερόν για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ώστε να πληρώσει τον κόσμο και να αρχίσει να μετακινεί τα φορτία και να κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για τους πελάτες μας», δήλωσε η δικηγόρος της Hanjin, Ilana Volkov.

    Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη είχαμε μία σημαντική αλλαγή δεδομένων στην υπόθεση της Hanjin, καθώς η μητρική της εταιρεία ανακοίνωσε πως θα διαθέσει στην κορεάτικη ναυτιλιακή κεφάλαια ύψους 100 δισ. γουόν (90,5 εκ. δολάρια) ως μέρος των προσπαθειών να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού που προκάλεσε η αίτηση της πτώχευσης της εταιρείας.

    Το νοτιοκορεάτικο υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας εκτιμά ωστόσο ότι η Hanjin χρειάζεται ακόμη κεφάλαια ύψους 600 δισ. γουόν ώστε να καλύψει τα κόστη που εκκρεμούν – όπως τα καύσιμα για παράδειγμα – στα οποία συμπεριλαμβάνονται και η άμεση χρηματοδότηση ύψους 100 δισ. γουόν για πληρωμές προς τους φορείς των λιμένων να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα από τα πλοία που έχουν συλληφθεί.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/allazoun-ta-dedomena-sti-hanjin-ti-simenoun-nees-exelixis-gia-tous-ellines-efoplistes/72048



    ΣΧΟΛΙΑ