• Business

    Ποιοι ανοίγουν… σαμπάνιες για την κατάρρευση της Hanjin Shipping


    Μπορεί η κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin Shipping, μίας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, να προκαλεί τριγμούς στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, με πολλούς να κάνουν λόγο για τη «Lehman Brothers» της ναυτιλίας, ωστόσο κάποιοι… ανοίγουν σαμπάνιες με την εξέλιξη αυτή, και αυτοί είναι οι ανταγωνιστές της Hanjin, που αναμένεται να επωφεληθούν από το μεγάλο κενό που αφήνει η νοτιοκορεάτικη εταιρεία.

    Όπως επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Moody’s, τα προβλήματα της Hanjin συνιστούν credit positive για τις ανταγωνιστικές της εταιρείες, κατονομάζοντας συγκεκριμένα μεταξύ αυτών τις Maersk Line, Hapag-Lloyd και CMA CGM.

    Αντίθετα, η κατάρρευση της Hanjin Shipping συνιστά credit negative για τις εταιρείες που έχουν ναυλώσει πλοία τους στη νοτιοκορεάτικη εταιρεία, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, ενώ για την Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, αναφέρεται πως, μολονότι πάνω από το 10% των εσόδων της προέρχεται από τη Hanjin, για την ώρα η αξιολόγησή της παραμένει αμετάβλητη.

    Εξάλλου, είναι κοινή η εκτίμηση των αναλυτών ότι σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον για την αγορά των φορτηγών πλοίων, η προσωρινή απομάκρυνση των πλοίων της Hanjin Shipping αποτελεί «ανάσα» για τα έσοδα των άλλων εταιρειών του κλάδου και αναμένεται να αυτό να φανεί στα αποτελέσματά τους για το τρίτο τρίμηνο του 2016, που είναι και το πλέον σημαντικό για τις εταιρείες αυτές, αφού συμπίπτει με την περίοδο αιχμής στη συγκεκριμένη αγορά.

    Ήδη μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν σημαντικές αυξήσεις στις τιμές ναύλωσης, που φτάνουν ακόμα και το 42% στη διαδρομή Σαγκάη-Λος Άντζελες και το 39% στη διαδρομή Σαγκάη-Ρότερνταμ.

    Υπενθυμίζεται ότι πέρα από τη Navios Maritime Partners, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που επηρεάζεται περισσότερο από την κατάρρευση της Hanjin Shipping είναι η Danaos Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, η οποία κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με τρομακτικές απώλειες ύψους 560 εκατ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία 8 πλοία χωρητικότητας 3.398 ως 10.114-teu με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει, σύμφωνα με όσα έλεγε πρόσφατα ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ο γενικός διευθυντής της Danaos.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/big-business-ton-danion-afta/74917



    ΣΧΟΛΙΑ