• Ποια είναι η ιστορική σαπωνοποιία από τη Λέσβο που κατέκτησε τις διεθνείς αγορές;

    Παπουτσάνης

    Business

    Ποια είναι η ιστορική σαπωνοποιία από τη Λέσβο που κατέκτησε τις διεθνείς αγορές;

    • NewsRoom

    Είναι από τις πραγματικά ελάχιστες ελληνικές βιομηχανίες που μετρούν πάνω από 150 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.

    Η μονάδα παραγωγής σαπουνιών της είναι η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια και από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Έχει εντυπωσιάσει με την ανθεκτικότητά της ακόμη και μέσα στην οικονομική κρίση που πέρασε η χώρα μας. Ο λόγος για την Παπουτσάνης, την ιστορική βιομηχανία σαπωνοποιίας, η οποία μετράει 150 χρόνια επιτυχημένης πορείας και έχει δημιουργήσει ήδη τις προϋποθέσεις για τα επόμενα 150 χρόνια!

    Η Παπουτσάνης γιορτάζει τη μεγάλη της επέτειο έχοντας ως πρώτο μέλημα την κοινωνική προσφορά. Έτσι έχει δημιουργήσει ένα επετειακό σαπούνι για καλό σκοπό, με την γνωστή ποιότητα Παπουτσάνης, και σε συνεργασία με το ΜΚΣ Δεσμός προσφέρει με κάθε επετειακό σαπούνι που πωλείται, ένα προϊόν προσωπικής φροντίδας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη. Ταυτόχρονα, ενισχύει οικονομικά το ΜΚΣ Δεσμός, με στόχο να ενδυναμώσει την προσπάθειά του για να αναβαθμίσει περαιτέρω τη λειτουργία του και την φροντίδα των ευπαθών ομάδων που στηρίζει.

    Η παραγωγή στην καρδιά της εταιρείας

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όταν πριν από 150 χρόνια ο Δημήτρης Παπουτσάνης, εκμεταλλευόμενος την απελευθέρωση του φόρου του λαδιού, αποφάσισε να φτιάξει στην Λέσβο το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου, είχε μια καινοτόμο για την εποχή ιδέα: να δημιουργήσει στις ίδιες εγκαταστάσεις ένα μικρό σαπωνοποιείο και να παρασκευάζει σαπούνι από ελαιόλαδο. Αυτό το σαπωνοποιείο αποτέλεσε το 1913 το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα. Μέσα στα χρόνια το εργοστάσιο μεγάλωνε και άλλαζε. Μετά από τη μεταφορά του στον Πειραιά και αργότερα στη Νέα Κηφισιά, πλέον η παραγωγική μονάδα βρίσκεται στη Ριτσώνα Ευβοίας αποτελώντας ένα τα πιο σύγχρονα εργοστάσια στην Ευρώπη. Διαθέτοντας εξελιγμένες τεχνολογίες, η εντυπωσιακή μονάδα λειτουργεί πλήρως καθετοποιημένα.

    Όσο περνούσαν τα χρόνια, η Ελληνική επικράτεια ερχόταν σε επαφή με καινούριες, πρωτοποριακές ιδέες. Πράσινο σαπούνι για μπουγάδα. Κύβοι Μασσαλίας για καθαριότητα. Σαπούνι αρωματικό τυλιγμένο σε ζελατίνη! Σαπούνι κίτρινο και ροζ από γλυκερίνη! Πράγματα που τώρα μας ακούγονται οικεία, όμως όταν πρωτοκυκλοφόρησαν, ήταν ο ορισμός της καινοτομίας.

    Η Παπουτσάνης συνεχίζει να αναπτύσσει κάθε χρόνο 100 με 150 καινούριες φόρμουλες – σαν να λέμε μία νέα φόρμουλα κάθε τρεις μέρες…- ενώ συνεχώς αναζητά νέες ιδέες και ύλες. Μάλιστα μέσα στην υγειονομική κρίση κατάφερε πολύ γρήγορα να προσαρμόσει την παραγωγή της για να αναπτύξει μία σειρά αντισηπτικών προϊόντων, κάτω από το brand Natura, η οποία κατέκτησε την πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών ενώ αναδείχτηκε Προϊόν της Χρονιάς 2021 μέσα από την ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα που διεξήχθη από την IRI Ελλάς.

    Οι επενδύσεις που της εξασφαλίζουν διεθνές διαβατήριο

    Τα προϊόντα της εταιρίας εξάγονται, σε Ευρώπη, Αμερική, και Ασία, από όπου προέρχεται και ο μισός της πλέον τζίρος. Η Παπουτσάνης έχει παρουσία σε σημεία λιανικής πώλησης και ξενοδοχειακές μονάδες σε 25 χώρες, ενώ επενδύει στρατηγικά για την διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών και τη δημιουργία νέων.

    Για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση στην Ευρωπαϊκή αγορά, η Παπουτσάνης επένδυσε σε νέα συστήματα και εξοπλισμό που υπερ-διπλασιάζουν την παραγωγική της δυναμική σε στερεό σαπούνι και κρεμοσάπουνο. Η επένδυση €10 εκατ. στην οποία προχώρησε πριν λίγα χρόνια σκοπεύει στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, την ενίσχυση των αυτοματισμών και της τεχνολογίας, ενώ δρομολογείται σημαντική επέκταση του χαρτοφυλακίου της. Επιπροσθέτως, το 2020 εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με στόχο να ενισχύσει περεταίρω την εξέλιξη και παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων με θετικότερο οικολογικό αποτύπωμα.

    Η ‘πράσινη’ ανάπτυξη στον πυρήνα της στρατηγικής

    Η Παπουτσάνης, μέσα από την πολύχρονη εμπειρία της, γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει ‘μέλλον’. Και το μέλλον δημιουργείται με σεβασμό στον ίδιο τον πλανήτη. Γι’ αυτό και, στον στρατηγικό σχεδιασμό της βρίσκονται πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, την ορθολογική διαχείριση του νερού και τη χρήση πρώτων υλών φιλικών για το περιβάλλον. Έχει ήδη καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας ανά τόνο παραγωγής κατά 27% την τελευταία πενταετία. Χρησιμοποιεί και παράγει υλικά συσκευασίας 100% ανακυκλώσιμα που σε μεγάλο ποσοστό προέρχονται ήδη από ανακυκλωμένα υλικά ενώ τα εργαστήρια της πραγματοποιούν μελέτες για συνθέσεις που παραμένουν φιλικές προς το περιβάλλον.

    Παράλληλα, τόσο η έρευνα όσο και οι επενδύσεις της Παπουτσάνης προσανατολίζονται στις νέες τάσεις που διαμορφώνουν το αύριο των καλλυντικών. Με υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία στο σαπούνι, είναι κάτι παραπάνω από έτοιμη να ανταποκριθεί στην τάση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα για επιστροφή σε καλλυντικά σε στέρεη μορφή ή αλλιώς τα λεγόμενα water free προϊόντα.

    Αυτά τα είδη είναι πολύ πιο φιλικά στον πλανήτη, καθώς δεν απαιτούν πλαστική συσκευασία, χρησιμοποιούν λιγότερο νερό στην παραγωγή τους, είναι μικρότερα και πιο εύκολα στη μεταφορά, και επομένως αφήνουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους. Σε αυτό τον τομέα, προβλέπεται διψήφια ανάπτυξη για την επόμενη πενταετία και η Παπουτσάνης δηλώνει έτοιμη να πρωταγωνιστήσει με επενδύσεις και έρευνα στην επόμενη μέρα του στέρεου σαπουνιού.

    Οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και η Παπουτσάνης. Παρόλο αυτά, για την εταιρεία αξίες όπως η αγνότητα, η καθαρότητα, η Ελληνικότητα, η εμπιστοσύνη παραμένουν αναλλοίωτες μέσα στα χρόνια. Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την εντυπωσιακή ιστορία 150 χρόνων και την ικανότητά της να αφουγκράζεται τις ανάγκες και να προσαρμόζεται, η Παπουτσάνης εξελίσσεται δυναμικά, παραμένοντας ‘πρωταγωνιστής’ στη διαμόρφωση του αύριο για τον κλάδο της.

    Διαβάστε ακόμη:

    Παπουτσάνης: Αύξηση 15,7% στον κύκλο εργασιών στο πρώτο εξάμηνο

    Παπουτσάνης: Αύξηση 28% στον κύκλο εργασιών το πρώτο τρίμηνο του 2021

    Παπουτσάνης: Εκτόξευση κερδών κατά 184% και τζίρου το 2020 κόντρα στην πανδημία

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση