Η αξιολόγηση του ΕΣΥ από τους πολίτες, το ρεκόρ στα ραντεβού με τα νοσοκομεία και η πρωτοβουλία για τις μεταμοσχεύσεις μονοπώλησαν τη συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Ειδικότερα η αξιολόγηση 111 νοσοκομείων και 631 κλινικών από σχεδόν 15.000 πολίτες έδειξε ότι η κατάσταση στο ΕΣΥ είναι καλύτερη από αυτή που επικρατούσε μέχρι πρότινος.

1

Τι έδειξε ως τώρα η αξιολόγηση του ΕΣΥ

Με άριστα το 5, η συνολική βαθμολογία των νοσοκομείων αγγίζει το 4,04.

«14.890 ασθενείς, που πήραν εξιτήριο από Νοσοκομεία του ΕΣΥ (εξαιρούνται τα Ογκολογικά, τα Παιδιατρικά και οι Ψυχιατρικές Κλινικές) και έχουν άυλη συνταγογράφηση), βαθμολόγησαν τις υπηρεσίες που έλαβαν, μέσω του συστήματος αυτοαξιολόγησης που φτιάξαμε με την ΗΔΙΚΑ.

Αυτή είναι η βαθμολογία που μας έδωσαν. Είμαστε στην πραγματικότητα πολύ καλύτερα από ό,τι τα Κόμματα, οι συνδικαλιστές και τα ΜΜΕ θέλουν να μας παρουσιάζουν. Έχουμε, όμως, ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε, για να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας!

Ευχαριστώ όλους όσο συμμετείχαν, απαντώντας και παρακαλώ όλους όσοι λαμβάνουν το μήνυμα στο κινητό τους να απαντούν. Η γνώμη των ασθενών για μας έχει την μεγαλύτερη σημασία από όλες», ανέφερε σε ανάρτησή του ο κ. Γεωργιάδης.

Τι λένε για καθαριότητα και σίτιση

Ανά κατηγορία κλινικής, υψηλότερος είναι ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών στις καρδιολογικές κλινικές και χαμηλότερος στις παθολογικές κλινικές.

Ο Υπουργός Υγείας δεσμεύθηκε, ότι το 2026 η ηλεκτρονική εφαρμογή για την αξιολόγηση των νοσοκομείων θα έχει διαθέσιμη όλη την πληροφορία αναλυτικά ανά νοσοκομείο και ανά κλινική.

Η καθαριότητα και η σίτιση είναι επί του παρόντος τα πιο «μελανά» σημεία, όπως τα παρουσίασε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη.

Το ρεκόρ στα ραντεβού με τα νοσοκομεία

Όσον αφορά στα ραντεβού με τα νοσοκομεία, που κλείστηκαν με το νέο ενιαίο σύστημα (τον τηλεφωνικό αριθμό 1566, την εφαρμογή myHealthApp και την ιστοσελίδα finddoctors.gov.gr), ο Υπουργός είπε ότι κλείστηκαν πάνω από 200.000 ραντεβού μέσα στις πρώτες 5 μέρες.

«Τις πρώτες μέρες λειτουργίας της πλατφόρμας myHealthApp οι χρήστες ήταν 200.000 και πλέον είναι 1,6 εκατομμύρια. Πάνω σε αυτή την εφαρμογή θα χτίσουμε τα πάντα, είναι η κεντρική μας πύλη.

Οι 133.000 ραντεβού κλείστηκαν με ηλεκτρονικό τρόπο και οι 67.000 μέσα από τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566.

Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε γιατί πολλοί πολίτες χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι και 50 λεπτά, για να μιλήσουν με κάποιον εκπρόσωπο στο 1566.

«Είναι πολύ φορτωμένη η γραμμή και έχει πολλή αναμονή. Είναι προγραμματισμένη να δέχεται έως 11.000 κλήσεις την ημέρα.

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου είχαμε 4.000-5.000 κλήσεις τη μέρα. Την 1η Οκτωβρίου το 1566 δέχθηκε 162.420 κλήσεις και υπήρχε αναμονή ως και 50 λεπτά. Έχουμε, ωστόσο, την υπηρεσία call back. Ακούγεται σχεδόν μαγεία, αλλά είναι πραγματικότητα».

Εμβληματικές μεταρρυθμίσεις

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, που συμμετείχε στη συνέντευξη τύπου, συνεχάρη τον Υπουργό Υγείας και επεσήμανε:

«Συντελείται μια τεράστια αλλαγή στην Υγεία. Αυτά τα δύο έργα έχουν χαμηλό κόστος, αλλά πολλαπλασιαστικό όφελος».

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ανέφερε:

«Για την αξιολόγηση αξιολογούμαστε πλέον από τους ίδιους τους πολίτες. Τα νοσοκομεία δεν φοβούνται να μετρηθούν και δεν φοβόμαστε να κάνουμε αυστηρή διοίκηση».

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας υπογράμμισε ότι οι πολίτες των χωρών που θαυμάζουμε, όπως είναι η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Σκανδιναβικές χώρες, δεν μπορούν να βρουν γιατρό ειδικότητας, αν δεν έχουν προηγουμένως παραπεμπτικό από τον οικογενειακό γιατρό.

«Για τα ραντεβού κάναμε δύο παρεμβάσεις. Πρώτον το κάναμε πιο εύκολο και δεύτερον προσθέσαμε 7 εκατομμύρια ραντεβού στο σύστημα με τις πρώτα 200.000 ραντεβού να κλείνονται μέσα στον Οκτώβριο».

Έρχεται «ραβασάκι» από τον ΕΟΜ

Ο κ. Γεωργιάδης, όμως, αναφέρθηκε και σε ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα, αυτό της δωρεάς οργάνων.

Όπως είπε, από την περασμένη Παρασκευή (3/10) ξεκίνησε η αποστολή email από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ), σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ, με μια επιστολή του ΕΟΜ που εξηγεί στους πολίτες τα οφέλη και τη διαδικασία για να γίνουν δωρητές οργάνων.

Έχουν ήδη αποσταλεί Πάνω από ένα εκατομμύριο emails και μέχρι την Παγκόσμια Ημέρα Μεταμοσχεύσεων, την 1η Νοεμβρίου, θα το έχουν λάβει όλοι οι πολίτες, σε κάθε γωνιά της χώρας.

«Το email του ΕΟΜ περιέχει ένα link, στο οποίο ο πολίτης θα μπορεί να δηλώσει απευθείας ότι θέλει να γίνει δωρητής οργάνων. Εκτιμώ ότι έτσι θα επιτύχουμε πολύ μεγάλη αύξηση στη δωρεά οργάνων και στις μεταμοσχεύσεις.

Το 2024 ήταν χρόνια του απόλυτου ρεκόρ για την Ελλάδα και ήδη το 2025 έχουμε ξεπεράσει αυτόν τον αριθμό και πάμε για νέο ρεκόρ. Θα σώσουμε έτσι πολλές ζωές και κάθε μια ζωή που σώζεται έχει αξία», κατέληξε ο Υπουργός Υγείας.

Δείτε επίσης

Αγαπηδάκη: Δύο νέα προγράμματα προληπτικών εξετάσεων για παχυσαρκία ενηλίκων και νεφρική δυσλειτουργία