• Business

    ΟΛΘ: Αύξηση εσόδων αλλά μείωση των καθαρών κερδών στο εξάμηνο

    • NewsRoom


    Αύξηση εσόδων αλλά μείωση της καθαρής κερδοφορίας  μετά από φόρους εμφάνισε το α΄ εξάμηνο του 2019 ο ΟΛΘ.  Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 19,7%, από 10,01 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2018 σε 8,04 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2019.

    Ειδικότερα, το α΄ εξάμηνο του 2019 σημειώθηκε ικανοποιητική αύξηση των διακινουμένων φορτίων, καθώς και των εσόδων του λιμένα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9% από 208.553 TEUs στο α΄ εξάμηνο του 2018 σε 220.757 TEUs το α΄ εξάμηνο του 2019. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.

    Η συνολική αύξηση των εσόδων της ΟΛΘ Α.Ε. κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2019 ανήλθε σε 3,8 εκατ. ευρώ (13,0%) – δηλαδή από 29,15 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2018, στα 32,95 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2019 – εκ των οποίων, 1,9 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 10,3% και 1,8 εκατ. ευρώ προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, ήτοι αύξηση των εσόδων κατά 18,4%.

    Κατά το α΄ εξάμηνο του 2019 εφαρμόστηκαν μέτρα για τη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας του Λιμένα, τα οποία περιλάμβαναν την αναδιάρθρωση του τιμοκαταλόγου του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Ιουνίου 2019. Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν είχαν ένα μικρό θετικό αντίκτυπο στην δημιουργία εσόδων το α΄ εξάμηνο του 2019 και αναμένεται να εξακολουθούν να έχουν θετικό αποτέλεσμα στη συνέχεια.

    Το Μικτό Κέρδος αυξήθηκε από €14,8 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2018 σε 15,1 εκατ. ευρώ  το 2019, σημειώνοντας αύξηση 2,3%.

    Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σημείωσαν πτώση κατά 11,2%, από 16,5 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2018 σε 14,6 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2019, πτώση οφειλόμενη στα παραμέτρους που αναλύθηκαν ανωτέρω, στο συνολικό Λειτουργικό Κόστος.

    Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων επηρεάστηκαν επιπρόσθετα αρνητικά και από την πρώτη εφαρμογή του Δ.Π.Χ.Α. 16 και συνεπώς, μειώθηκαν κατά 19,7%, από 10,01 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2018 σε 8,04 εκατ. ευρώ  το α΄ εξάμηνο 2019. Τονίζεται πως, το α΄ εξάμηνο του 2019 σημειώθηκε βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2018, σε όλα τα περιθώρια κερδοφορίας.

    Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών του 2019 άργησε, σχετικά, να ξεκινήσει λόγω διαφόρων καθυστερήσεων, συμπεριλαμβανομένων των διαδικαστικών ζητημάτων. Ωστόσο, ο ανεξάρτητος μηχανικός ορίστηκε το α΄ εξάμηνο του 2019, η πρώτη επενδυτική περίοδος ξεκίνησε και 12 νέα οχήματα στοιβασίας (straddle carrier) παραδόθηκαν και βρίσκονται σε λειτουργία.



    ΣΧΟΛΙΑ