• Business

    Ο ΣΥΡΙΖΑ “τσάκισε” στους φόρους και την βενζίνη. 6η πιο ακριβή χώρα η Ελλάδα – H απάτη με τον φόρο στον φόρο


    Ουτε καν αυτό καταφέρανε. Να ρίξουν τους φόρους στην βενζίνη έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί να πάρει μια ανάσα. Απο την υπέρμετρη φορολογία λοιπόν η Ελλαδα αυτή την στιγμή βρίσκεται στην 6η θεση  θέση πανευρωπαϊκά, και στην έβδομη θέση σε όλο τον κόσμο με την ακριβότερη βενζίνη, σύμφωνα με την  παγκόσμια λίστα της «GlobalPetrolPrices».

    Μαλιστα παρατηρείται το φαινόμενο να έχει επιβληθεί φόρος στον φόρο. Δηλαδη δύο φορές ΦΠΑ στα καύσιμα. Έναν ΦΠΑ επί της αξίας του προϊόντος και άλλον έναν επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο οποίος ούτως ή άλλως είναι ο 3ος υψηλότερος στην Ευρώπη. Επι της ουσίας ο υπουργός Ευκλειδης Τσακαλώτος έχει επιβάλει  φόρο πάνω στον φόρο που ούτως η άλλως είναι αντισυνταγματικό.

    Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που φέρουν ημερομηνία 21 Μαΐου, η πιο ακριβή χώρα ανάμεσα σε συνολικά 166, είναι το Χονγκ Κονγκ με μέση τιμή βενζίνης 1,81 ευρώ. Ακολουθούν η Ισλανδία (1,80), η Νορβηγία (1,74), η Ολλανδία (1,67), η Δανία (1,65), το Μονακό (1,64), και στην έβδομη θέση βρίσκουμε την Ελλάδα, με 1,63 ευρώ.

    (Οι τιμές του πίνακα είναι σε δολάρια)

    Και επειδή τα στοιχεία έχουν υστέρηση μερικών ημερών, μπορεί πλέον η χώρα να έχει αναρριχηθεί κι άλλο στην παγκόσμια λίστα της ακρίβειας. Κατά τον τελευταίο μήνα, οι τιμές της βενζίνης έχουν τσιμπήσει γύρω στα 7-8 λεπτά, έχοντας ξεπεράσει σε κάποια νησιά ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο, και βαζοντας φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών, καθώς επίσης και των τουριστών.

    Ένα κοκτέιλ Ιράν-Βενεζουέλας- φόρων, οδηγεί εκτός ελέγχου τις τιμές επηρεάζοντας το κόστος παραγωγής επιχειρήσεων και φυσικά τον ίδιο το ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας. Κατάσταση που ανατρέπει τους σχεδιασμούς του προϋπολογισμού, ο οποίος είχε συνταχθεί με μέσες τιμές πετρελαίου τα 52,6 δολάρια το βαρέλι, όταν σήμερα η μέση τιμή έτους κινείται άνω των 63 δολαρίων, προσθέτοντας ένα ακόμη πονοκέφαλο για την οικονομία στην αλυσίδα των προβλημάτων που έχει να αντιμετωπίσει.

    Φόρος πάνω στον φόρο

    Κύρια αιτία που καίνε οι τιμές στα καύσιμα, πέραν της αναταραχής στις διεθνείς αγορές πετρελαίου, είναι η πολιτική της κυβέρνησης να τα υπερφορολογήσει, αυξάνοντας από πέρυσι τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, προκειμένου η χώρα να δημιουργήσει υπερπλεονάσματα και “μαξιλάρια”, με τίμημα το στραγγαλισμό της πραγματικής οικονομίας.

    Στο οικονομικό επιτελείο γνωρίζουν ότι το πετρέλαιο και η διακύμανση στο νόμισμα είναι υπεύθυνα μόνο για το 30%-40% της τελικής αξίας της αμόλυβδης. Το 60%-70% της τελικής της τιμής αφορά αποκλειστικά φόρους, ποσοστό πολύ πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και χωρών όπως Γερμανία, Φινλανδία και Γαλλία.

    Σε γνώση επίσης της κυβέρνησης είναι η ελληνική «πρωτοτυπία» να επιβάλουμε δύο φορές ΦΠΑ στα καύσιμα. Έναν ΦΠΑ επί της αξίας του προϊόντος και άλλον έναν επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο οποίος ούτως ή άλλως είναι ο 3ος υψηλότερος στην Ευρώπη. Επιβάλλουμε δηλαδή φόρο πάνω στον φόρο που ούτως η άλλως είναι αντισυνταγματικό.

    Όσο για τον ΦΠΑ, στην Ελλάδα ανέρχεται στο 24%, όταν στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. κυμαίνεται σε ποσοστά 19%, 20% και 21%.

    Η πιο φθηνή βενζίνη στον κόσμο
    Την πιο φθηνή βενζίνη στον κόσμο συναντάμε στη Βενεζουέλα, με μόλις… ένα σέντ, ενώ στην Ευρώπη, τη χαμηλότερη τιμή έχει η Λευκορωσία, με 0,59 ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ