• Business

    Ο Κ. Αναστασιάδης (Celestyal Cruises) στο mononews: Ο Πειραιάς διεκδικεί μια ισχυρή θέση στην κρουαζιέρα της Μεσογείου

    Κυριάκος Αναστασιάδης Celestyal Cruises

    Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος Celestyal Cruises


    Ο Κυριάκος Αναστασιάδης είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται στο τιμόνι της Celestyal Cruises, της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας, μιας εταιρείας που μετράει περισσότερα από 30 χρόνια παρουσίας στο χώρο και αποτελεί ταυτόχρονα και τη μοναδική που έχει έδρα την Ελλάδα.

    Ο κ. Αναστασιάδης, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που παραχώρησε αποκλειστικά στο mononews.gr, μίλησε για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η κρουαζιέρα σε σχέση με το συμβατικό τρόπο διακοπών, ανέλυσε τα αναπτυξιακά πλάνα που έχει η Celestyal Cruises για το μέλλον και εξήγησε τη σημασία και τα οφέλη που έχει το home porting για την οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας, ενώ σημείωσε ότι η ανάληψη της διοίκησης του Πειραιά από την Cosco “θα ωθήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να καταστεί ο Πειραιάς πρωτίστως ανταγωνιστικός σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια”.

    Ακόμη, δεν παρέλειψε να τονίσει και τις επιπτώσεις που είχε για την ελληνική κρουαζιέρα και την ίδια την εταιρεία το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία – ένα γεγονός που αναπόφευκτα επηρέασε την τουριστική κίνηση και στην Ελλάδα, η οποία συνδέεται ως τουριστικό πακέτο με τη γειτονική χώρα – ωστόσο, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι με τον καιρό “η ζήτηση κρουαζιέρας στην περιοχή του Αιγαίου θα επανέλθει”.

    Συνέντευξη: Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Πώς κινήθηκε το καλοκαίρι του 2016 για τη Celestyal Cruises και ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας για το 2017;

    Φέτος είμαστε ικανοποιημένοι γιατί σε ένα δύσκολο περιβάλλον λόγω των γεωστρατηγικών αναταράξεων της περιοχής, η Celestyal Cruises διατήρησε τα περυσινά νούμερα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι κινήθηκε ανοδικά, ειδικά σε ότι αφορά τους Έλληνες επιβάτες και θα κλείσει τη φετινή περίοδο, προσεγγίζοντας τους 20.000 Έλληνες, έναντι 13.000 πέρυσι.

    Για το 2017 συνεχίζουμε τη δραστηριοποίησή μας στο Αιγαίο και τα ελληνικά νησιά με δύο κρουαζιερόπλοια, εντάσσοντας νέους προορισμούς όπως το Ναύπλιο και τα Χανιά, ενώ στοχεύουμε στη συνεχή αναβάθμιση και εμπλουτισμό της εμπειρίας που προσφέρουμε στους επιβάτες μας. Παράλληλα, εξετάζουμε αναπτυξιακές ευκαιρίες ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο και σε άλλες περιοχές, εκτός Ανατολικής Μεσογείου, όπως έχουμε κάνει ήδη στην Κούβα, όπου θα παραμείνουμε για όλη την επόμενη χρονιά.

    Η εταιρεία σας φιλοδοξεί να εγκαθιδρύσει την κρουαζιέρα ως τον ιδανικό τρόπο διακοπών στη συνείδηση των Ελλήνων. Μιλήστε μας για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει η κρουαζιέρα ως εναλλακτική επιλογή, καθώς και για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε σχέση με το συμβατικό ταξίδι.

    Η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες δεν είναι ακόμα αρκετά “εκπαιδευμένοι” στην ιδέα της κρουαζιέρας. Επιπλέον, υπήρχε ένας μύθος για την κρουαζιέρα που έχει πλέον καταρριφθεί, καθώς πλέον απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, όλα τα γούστα και όλες τις οικονομικές δυνατότητες.

    Έχοντας ακούσει προσεκτικά τους επιβάτες μας και μαθαίνοντας μέσω ερευνών τις ανάγκες και προσδοκίες τους, νομίζω ότι το πιο βασικό ζητούμενο πλέον είναι η αποσύνδεση από το καθημερινό άγχος και τα προβλήματα. Και σε αυτό το ζητούμενο η κρουαζιέρα ανταποκρίνεται απόλυτα, καθώς προσφέρει διακοπές χωρίς άγχος ή ταλαιπωρία. Και για να είναι απολύτως κατανοητό αυτό τι σημαίνει, αυτές οι διακοπές είναι πραγματικά ξέγνοιαστες γιατί δεν χρειάζεται κανείς να σκεφτεί κάτι ή να προβληματιστεί ή να έχει άγχος για απρόβλεπτα έξοδα αφού είναι όλα μέσα στην τιμή: διαμονή, διατροφή, ροφήματα, ποτά και διασκέδαση εν πλω, ενώ περιλαμβάνονται και επιλεγμένες εκδρομές σε ιστορικά μνημεία, στους προορισμούς που προσεγγίζουμε. Είναι ουσιαστικά ένα πλήρες, ξέγνοιαστο, οικονομικό πακέτο διακοπών με ιδιαίτερη έμφαση στην προσωπική εξυπηρέτηση, υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και ζεστή φιλοξενία.

    Το αποτέλεσμα ήταν, όπως σας προανέφερα, ότι οι Έλληνες επιβάτες ανταποκρίθηκαν θερμά στην πρότασή μας, ανακαλύπτοντας τα οφέλη της κρουαζιέρας ως τρόπο διακοπών.

    Πώς αντιλαμβάνεστε το γεγονός ότι η Celestyal Cruises είναι η μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας ελληνικών συμφερόντων; Τι σημαίνει αυτό για εσάς και πού σας τοποθετεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό με τις μεγάλες διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας;

    Αρχικά να τονίσω ότι η κρουαζιέρα αποτελεί έναν πολύ νέο κλάδο τουρισμού, γι’ αυτό και έχει πολλά περιθώρια και δυνατότητες ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ανταγωνισμός δεν υφίσταται, με την έννοια ότι υπάρχει χώρος για διαφοροποίηση από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται, έχουν διαφορετικό προϊόν ή φιλοσοφία και παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης της κρουαζιέρας.

    Η δική μας εταιρεία έχει θέσει ως επίκεντρο της δραστηριότητας της στην Ελλάδα, όντας η μοναδική που πραγματοποιεί home porting από τα ελληνικά νησιά. Για τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, η Celestyal Cruises αποτελεί τον καλύτερο τρόπο ώστε να αποκτήσουν μια αυθεντική και “ολιστική” εμπειρία, βλέποντας τα καλύτερα που κάθε περιοχή έχει να προσφέρει. Αυτά τα “καλύτερα” είναι η ποικιλία των προορισμών – ο καθένας με μία ξεχωριστή ομορφιά και χαρακτήρα, η οινογαστρονομία, ο πολιτισμός και η φιλοξενία.

    Το δυνατό μας σημείο είναι ότι είμαστε η μοναδική εταιρεία που δίνει τη δυνατότητα για τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο, που μπορούν να συνδυαστούν με πακέτα διακοπών στην ξηρά, ενώ συγχρόνως προσφέρουμε την αυθεντική Ελληνική φιλοξενία εν πλω.

    Όντας γνώστες της περιοχής, με χρόνια εμπειρίας στο Αιγαίο, είμαστε σε θέση να είμαστε οι ειδικοί στο σχεδιασμό δρομολογίων, που συνδυάζουν όλους τους δημοφιλείς προορισμούς καθώς και όλους τους κρυφούς παραδείσους του Αιγαίου. Σε αυτό συμβάλλουν τα μεσαίου μεγέθους, άνετα πλοία μας, τα οποία είναι ιδανικά για να μεταφέρουν τους επιβάτες μας σε λιμάνια που μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια δε μπορούν να προσεγγίσουν.

    Επομένως, θεωρούμε ότι η Celestyal Cruises έχει εισάγει μία τελείως διαφορετική τοποθέτηση και φιλοσοφία στην αγορά κρουαζιέρας, την οποία την εφαρμόζει σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιείται είτε στην Ελλάδα είτε αντίστοιχα στην αγορά της Κούβας, οπότε δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού.

    celestyal olympia
    Το κρουαζιερόπλοιο “Celestyal Olympia” της Celestyal Cruises έχει μήκος 215 μέτρα και μπορεί να φιλοξενήσει 1.664 επιβάτες σε 724 καμπίνες

    Είναι γεγονός πως η περιοχή του Περσικού Κόλπου αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας, με τον ανταγωνισμό να κινείται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Τι διαφορετικό φιλοδοξεί να φέρει η Celestyal Cruises στη συγκεκριμένη περιοχή;

    Η δραστηριοποίησή μας στην περιοχή του Κόλπου είναι ακόμα υπό εξέταση και διερεύνηση και δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, καθώς απαιτείται προετοιμασία τουλάχιστον 18 μηνών.

    Έχουμε εκφράσει το ενδιαφέρον μας και εργαζόμαστε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και μόλις είμαστε έτοιμοι, θα ανακοινωθεί επίσημα. Αυτό που θα ήθελα να σημειώσω είναι ότι ουσιαστικά μιλάμε για το ίδιο μοντέλο και φιλοσοφία κρουαζιέρας, δηλαδή τριήμερα – τετραήμερα που μπορούν να συνδυαστούν με διακοπές στην ξηρά και έχουν διάρκεια μία εβδομάδα ή και επταήμερα προγράμματα, καθώς αυτή είναι και η σύγχρονη τάση του ταξιδιώτη σήμερα.

    Η επέκταση στην αγορά της Κούβας αποτελεί στρατηγικό στόχο για εσάς; Με τι κριτήρια επιλέξατε να εισέλθετε στη συγκεκριμένη αγορά;

    Η Κούβα αποτελεί επίσης ένα πολύ σημαντικό μέρος των προγραμμάτων μας. Πριν 4 χρόνια, ήμασταν οι πρώτοι που πήγαμε στην περιοχή, αντιλαμβανόμενοι την ομορφιά, το πολιτιστικό και πολιτισμικό ενδιαφέρον της, καθώς και την ολοένα αυξανόμενη δημοτικότητα που δέχεται η χώρα αυτή. Μετά από τρία χρόνια διαρκούς ανοδικής πορείας στην περιοχή και αποδοχής του προϊόντος μας, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμά μας για τη σεζόν 2016-2017 στην Κούβα, μένοντας εκεί για ολόκληρο το έτος, από το Νοέμβριο του 2016, με το κρουαζιερόπλοιό μας “Celestyal Crystal”.

    Οι λόγοι επιλογής της περιοχής, είναι ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στην τοποθέτηση και διαφοροποίηση που έχουμε ως εταιρεία να προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες, ενώ το μεσαίο μέγεθος μας δίνει την ευελιξία να μπορούμε να κάνουμε το γύρο του νησιού με επισκέψεις σε 4 λιμάνια που είναι δύσκολα να τα επισκεφτεί κανείς διαφορετικά. Η πρότασή μας είναι ο ιδανικός τρόπος να γνωρίσεις την πραγματική Κούβα, γι’ αυτό και έχει θετική απήχηση στον κόσμο.

    Δεδομένου ότι έχετε πραγματοποιήσει επαφές με πολλά ναυπηγεία ανά τον κόσμο, πώς βλέπει η Celestyal Cruises τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων; Τι προοπτικές υπάρχουν ως προς τη ναυπήγηση νέων κρουαζιερόπλοιων; Αποτελεί, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, πιο συμφέρουσα επιλογή η εξαγορά μεταχειρισμένων πλοίων, όπως τα “Thomson Spirit” και “Thomson Majesty”;

    Έχουμε δηλώσει ότι είμαστε στη φάση διερεύνησης για την κατασκευή δύο νέων πλοίων που θα ανταποκρίνονται στην τοποθέτηση και τη δική μας φιλοσοφία κρουαζιέρας. Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει “έκρηξη” νέων παραγγελιών οπότε είναι δυσεύρετα τα κενά που υπάρχουν στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία τουλάχιστον. Σχετικά με το “Thomson Majesty” και “Thomson Spirit” θα ενταχθούν στο στόλο της Celestyal Cruises μετά τη λήξη της ναύλωσής τους με την Thomson στο τέλος του 2017.

    Τα πρόσφατα γεγονότα στην Τουρκία, με την απόπειρα του στρατιωτικού πραξικοπήματος, οδήγησαν σε κατακόρυφη πτώση την τουριστική κίνηση προς τη γειτονική χώρα και επηρέασαν στο σύνολό τους τις τουριστικές επιχειρήσεις και στη χώρα μας. Δεδομένου ότι τα πλοία σας προσεγγίζουν τουρκικά λιμάνια σε όλα τα δρομολόγια που εκτελούν, η Celestyal Cruises σε ποιο βαθμό βίωσε τις επιρροές αυτές;

    Η γεωπολιτική κατάσταση στα ανατολικά της χώρας μας εξακολουθεί να επηρεάζει το χώρο της κρουαζιέρας αλλά και τον τουρισμό ευρύτερα. Όπως γνωρίζουμε, έως τώρα η Ελλάδα για πολλαπλούς λόγους, είχε συνδεθεί σαν τουριστικό πακέτο με την Τουρκία, ειδικότερα για τις μακρινές αγορές. Επομένως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις και την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος, οι ξένοι επισκέπτες, κυριότερα Αμερικανοί, Καναδοί, Αυστραλοί και Ασιάτες, φαίνονται ξεκάθαρα πιο επιφυλακτικοί να αγοράσουν ένα πακέτο διακοπών που θα περιλαμβάνει και την Τουρκία. Αυτό σημαίνει αναπόφευκτα ότι επηρεάζεται αρνητικά και το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα.

    Υπό αυτό το πρίσμα, ναι βλέπουμε μια μειωμένη ζήτηση από τις μακρινές αγορές, ωστόσο είμαστε αισιόδοξοι ότι η αρνητική τάση σταδιακά θα μεταστραφεί και θα επανέλθει η ζήτηση κρουαζιέρας στην περιοχή του Αιγαίου.

    celestyal crystal
    Το κρουαζιερόπλοιο “Celestyal Crystal” της Celestyal Cruises έχει μήκος 162 μέτρα και μπορεί να φιλοξενήσει 1.200 επιβάτες σε 480 καμπίνες

    Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά που έχει το home porting; Πώς μπορεί ο Πειραιάς να βελτιωθεί ώστε να γίνει ανταγωνιστικός λιμένας κρουαζιέρας και να καθιερωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο; Πιστεύετε ότι έχουν γίνει ουσιαστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση;

    Το home porting, δηλαδή η εγκατάσταση και δραστηριοποίηση μίας εταιρείας κρουαζιέρας σε μία χώρα, σημαίνει σημαντικά έσοδα για την εθνική οικονομία, σημαίνει θέσεις εργασίας, σημαίνει πολυδιάστατη επιχειρηματική ανάπτυξη. Επομένως, μόνο θετικά υπάρχουν για μία χώρα, ειδικά αν αυτή βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και αναζητά διεξόδους και δυνητικούς επενδυτές.

    Για να υπάρξει ανάπτυξη του home porting και να έρθουν οι μεγάλες εταιρείες στη χώρα μας να δραστηριοποιηθούν, θα πρέπει να πληρούνται αρχικά οι βασικοί κανόνες μίας “ασφαλούς επένδυσης” όπως πολιτική και οικονομική σταθερότητα, φορολογικό και δικαστικό σύστημα που δεν θα αλλάζει συνεχώς και φυσικά να έχουν δημιουργηθεί βασικές υποδομές σε έξι μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας εκτός της Αττικής. Αν δεν υπάρχει ένα δίκτυο τουλάχιστον έξι σύγχρονων λιμανιών δεν είναι δυνατό, αφενός να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, αφετέρου οι εταιρείες να διαμορφώσουν και να προωθήσουν στους δυνητικούς επιβάτες τους ένα ελκυστικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα κρουαζιέρας. Τέλος, εκτός από τις λιμενικές υποδομές, εξίσου σημαντικό είναι η εργασιακή ηρεμία και ένα σταθερό πλαίσιο απασχόλησης και λειτουργίας των εταιρειών.

    Το λιμάνι του Πειραιά, ως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, διεκδικεί αναμφισβήτητα μια ισχυρή θέση στο χάρτη της κρουαζιέρας της Μεσογείου. Η ανάληψη της διοίκησης από την COSCO, θεωρώ ότι σίγουρα θα ωθήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να καταστεί ο Πειραιάς πρωτίστως ανταγωνιστικός σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.

    Σίγουρα χρειάζονται πολλά ακόμα στοχευμένα βήματα συνδυαστικά από όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς, ώστε ο Πειραιάς να αξιοποιήσει περισσότερο την κομβική γεωγραφική θέση που έχει και να γίνει πόλος έλξης των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Πώς βλέπετε τη θεσμοθέτηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, που αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα των ανθρώπων του κλάδου; Ποια πιστεύετε ότι θα είναι τα οφέλη μιας τέτοιας Επιτροπής και πόσο μπορεί να στηρίξει την ελληνική κρουαζιέρα;

    Αναμφισβήτητα, μια εθνική συντονιστική επιτροπή μπορεί να επιλύσει πολλά θέματα, άλλωστε ήμουν ο πρώτος που είχα ζητήσει τη σύσταση αυτής της επιτροπής. Βέβαια είχα προτείνει διαφορετική σύσταση, ώστε να είναι πιο ευέλικτη, ενώ είχα θέσει ως πρωταρχικό στόχο τη χάραξη μίας κοινής και μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας. Ο χρόνος θα δείξει αν το συγκεκριμένο όργανο, μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τον κλάδο.

    Ποιο είναι μέχρι στιγμής το feedback που έχετε λάβει από την Πολιτεία; Σε ποιο βαθμό στηρίζει την κρουαζιέρα κατά τη γνώμη σας;

    Εμείς είμαστε πάντα στη διάθεση της Πολιτείας για να συζητήσουμε τις προτάσεις μας και πάντα ανταποκρινόμαστε όταν μας καλούν να εκφράσουμε την άποψή μας. Εκείνο που αξίζει να πούμε είναι ότι όταν ένα κράτος σαν το δικό μας έχει δυσκολίες και προβλήματα χρηματοδότησης, αναζητά εναλλακτικά μοντέλα και λύσεις, όπως να αναλάβουν εταιρείες κρουαζιέρας έργα αναβάθμισης σε ένα λιμάνι και να υπάρχει αντίστοιχη συμφωνία με τη διοίκηση του λιμανιού για τον τρόπο συμψηφισμού και συνεργασίας. Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις – άλλωστε είναι διεθνώς γνωστή πρακτική ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν ενδιαφέρονται για ιδιωτικοποιήσεις, αλλά για σωστές και σταθερές παροχές υπηρεσιών προς τους επιβάτες τους.

    Εμείς έχουμε πει ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και να εφαρμόσουμε το συγκεκριμένο επενδυτικό μοντέλο για το λιμάνι του Λαυρίου. Αν γίνει μία αρχή είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει το κίνητρο και το ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Θετικές προοπτικές για τη GasLog Partners. Τι λένε οι αναλυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης στο mononews: Σε αύξηση κεφαλαίου προχωρά η Seanergy

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κατακτούν τις Κυκλάδες οι αδελφοί Στεφάνου με την απόκτηση του Speedrunner IV



    ΣΧΟΛΙΑ