• Business

    Ο Γιάννης Κούστας συζητάει με τη Hanjin την ώρα που η κυβέρνηση της Ν. Κορέας της δίνει τη χαριστική βολή

    γιαννης κουστας

    Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping


    Την ώρα που ο Έλληνας εφοπλιστής κ. Γιάννης Κούστας βρίσκεται σε συζητήσεις με την κορεάτικη ναυτιλιακή Hanjin Shipping με αντικείμενο τη μείωση των ναύλων των πλοίων που έχει ναυλώσει στην εταιρεία, φαίνεται πως η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας της τραβάει το χαλί κάτω από τα πόδια.

    Από τη στιγμή που η οικονομική ρυθμιστική αρχή της χώρας αποσύρθηκε από το πακέτο βοήθειας για την αναδιάρθρωση της ναυτιλιακής, το μέλλον της φαντάζει τουλάχιστον αβέβαιο.

    Ο Yim Jong-yong, που είναι ο επικεφαλής της Επιτροπής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (FSC), επιβεβαίωσε ότι η πολιτεία δεν έχει κανένα σκοπό να βοηθήσει στο bail out της Hanjin, όπως υποστηρίζει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Για την ακρίβεια, η νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση προτίθεται να αφήσει τη ναυτιλιακή να διαχειριστεί μόνη της την κρίση ρευστότητας που αντιμετωπίζει.

    Ο Jong-yong δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “Η Hanjin Shipping βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τα ναυτιλιακά δάνεια με 34 διαφορετικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα”. Αυτό και μόνο μαρτυράει το πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση της εταιρείας.

    Σε αυτό το σημείο, υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping βρίσκεται αυτό το διάστημα σε επαφές με την Danaos Shipping του κ. Κούστα με αντικείμενο τη μείωση των ναύλων των πλοίων που έχει ναυλώσει από την τελευταία. Αυτό έγινε γνωστό μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας από τη Νότιο Κορέα σκοπεύει να πραγματοποιήσει αναδιάρθρωση του ισολογισμού του και αναζητά διάφορες παραχωρήσεις από τους πλοιοκτήτες με τους οποίους συνεργάζεται.

    Ο κ. Κούστας έχει δηλώσει σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με τη Hanjin ότι “Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το πότε και το τι είδους λύση θα βρεθεί”, μιας και οι συζητήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

    hanjin
    Cho-Yang-ho, πρόεδρος Hanjin Group

    Όμως, η Hanjin Shipping δεν είναι η μόνη κορεάτικη ναυτιλιακή που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.

    Η ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM) είναι άλλη μια ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς ο κ. Κούστας προχώρησε σε συμφωνία μείωσης των ναύλων των 13 πλοίων που έχει ναυλώσει η εταιρεία από τη Danaos στις 15 Ιουλίου. Για την ακρίβεια, η Danaos έχει συμφωνήσει με την HMM να μειώσει τα ναύλα κατά 20% για μια περίοδο διάρκειας 3,5 ετών.

    Ως αντάλλαγμα, η ναυτιλιακή του κ. Κούστα θα λάβει 39 εκ. δολάρια σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκ. μετοχές της HMM που θα μπορούν να διαπραγματευτούν ελεύθερα στο Χρηματιστήριο της Κορέας.

    Ο κ. Κούστας δήλωσε ότι οι αρχικές τιμές των ναύλων θα αποκατασταθούν μετά το πέρας της περιόδου των 3,5 ετών και ότι η συμφωνία αυτή διαφυλάττει την αξία των ναύλων.

    Παράλληλα και η ναυτιλιακή Capital Product Partners (CPP), συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Μαρινάκη, είχε ανακοινώσει ότι, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η HMM, θα προχωρούσε σε περικοπές της τάξεως του 20% των ημερήσιων ναύλων των πέντε πλοίων που έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία.

    Η συμφωνία της CPP με την HMM υπεγράφη στις 15 Ιουλίου του 2016 και αφορά μείωση των ναύλων που θα ανέλθει συνολικά στα 37 εκ. δολάρια και η περικοπή του 20% θα διαρκέσει ως το Δεκέμβριο του 2019. Ως αντάλλαγμα για τη μείωση αυτή στα ναύλα μέχρι το τέλος της περιόδου, η CPP θα λαμβάνει μετοχικό μερίδιο της HMM, το οποίο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο της Κορέας, αλλά και ακάλυπτο δάνειο ποσοστού 3%.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giati-idioktites-bulkers-den-mporoun-na-epanapafthoun-stis-dafnes-tous/66868

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/voutia-70-stis-parangelies-neon-plion-apo-tous-ellines-efoplistes-sto-a-examino/66891



    ΣΧΟΛΙΑ