ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα χέρια της οικογένειας Δράγνη, βασικού μετόχου της Goldenport Holdings, αναμένεται να περάσει όλος ο στόλος της εταιρίας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με χρέη και ζημίες. Βασική προϋπόθεση για την πώληση είναι να στηρίξουν οι δανειστές το σχέδιο της διοίκησης και να επιτρέψουν να μεταφερθεί και το χρέος.
Σύμφωνα με το tradewindsnews.com, oι μέτοχοι της Goldenport, στην οποία ο Γιάννης Δράγνης, είναι διευθύνων σύμβουλος, έχουν ορίσει συνάντηση στην Αθήνα για τις 31 Μαρτίου 2016, προκειμένου να εγκρίνουν την πώληση έξι φορτηγών πλοίων και 2 πλοίων για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Για να δοθεί το πράσινο φως θα πρέπει να συμφωνήσουν τα 2/3 των μετόχων, καθώς θα τεθεί προς εκκαθάριση όλη η περιουσία της εταιρίας.

Ο εφοπλιστής Πάρης Δράγνης, ίδρυσε τη Goldenport τη δεκαετία του 1970, ενώ τον Απρίλιο του 2006 η εταιρία εισήχθη στην κύρια αγορά του χρηματιστηρίου του Λονδίνου και άντλησε 115 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, στις 22 Ιανουαρίου 2016, η Goldenport ανακοίνωσε την παύση εξυπηρέτησης τω δανείων της και βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες για την επίτευξη συμφωνίας με στόχο την αναδιάρθρωση τω χρεών της.
Στα 111 εκατ. δολάρια το χρέος
To σχέδιο προβλέπει τη μετακύλιση του χρέους των 111 εκατ. δολαρίων που έχει η Goldenport στις Commerzbank, RBS και Unicredit, σύμφωνα με την εγκύκλιο που δόθηκε στους μετόχους της και έχει αναρτηθεί και το site της εταιρίας.
“Στη περίπτωση που και οι τρεις τράπεζες συμφωνήσουν στην αναδιάρθωση των χρεών και όλα τα πλοία της εταιρίας πουληθούν, η διοίκηση της θα ζητήσει την έγκριση τω μετόχων για τη διάλυση της” ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της επιχείρησης Robert Crawley.
Ο στόλος της Goldenport περιλαμβάνει τα bulkers: Skalkeas (έτος κατασκευής 2011) xωρητικότητας 93.000 dtw, Eleni D(2010) χωρητικότητας 59.000 dwt, Μilos (2010) χωρητικότητας 57.000 dtw, Sifnos (2010), χωρητικότητας 57.000 dwt, Pisti (2011) με την ίδια χωρητικότητα και Sofia (2011) επίσης χωρητικότητας 57.000 dtw. Επίσης, η εταιρία έχει στην κατοχή της τα boxships Εrato (2011) ακι Paris Jr (1996).

Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης Arrow, η αξία του παραπάνω στόλου ανέρχεται στα 60,7 εκατ. δολάρια, αρκετά χαμηλότερα από τα δάνεια που έλαβε η εταιρία από τις τρεις τράπεζες το 2007 και το 2008 για να χρηματοδοτήσει την αγορά των πλοίων, επισημαίνει η διοίκηση της Goldeport.
Ως εκ τούτου, τα στελέχη της εκτιμούν ότι η πώληση των πλοίων στην οικογένεια Δράγνη, με την προϋπόθεση ότι θα διευθετηθούν τα χρέη της εταιρίας, είναι προτιμότερη από την πώληση τους στη διεθνή αγορά. Η Goldenport δεν θα λάβει μετρητά από την πώληση του στόλου.
Όπως επισημαίνει ο Crawley, η προτεινόμενη συναλλαγή θα συμβάλει στη διασφάλιση της εργασίας στα πλοία ενώ παράλληλα θα μειώσει τις ταμειακές εκροές που σχετίζονται με τα λειτουργικά έξοδα τους όσο παραμένουν σε αδράνεια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Qualco: Στα 563 εκ. ευρώ η συνολική έγκυρη ζήτηση για την IPO – Στα 5,46 ευρώ η τελική τιμή διάθεσης
- ΕΠΟ: Χορήγησε άδεια για Ευρώπη σε 11 ΠΑΕ της Super League, δεν πήρε αδειοδότηση η Λαμία
- Ρούτε: Αύξηση δαπανών για άμυνα και ασφάλεια στο 5% του ΑΕΠ μέχρι το 2032 στα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ
- Ιράν-ΗΠΑ: Την Κυριακή στο Ομάν ο τέταρτος γύρος συνομιλιών, αναφέρουν πηγές και ΜΜΕ
