ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέλος στην παραγωγή αναμένεται να θέσει η πτωχευμένη εταιρεία κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων Northvolt στο τελευταίο της εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία στα τέλη Ιουνίου, εάν δεν καταφέρει να βρει αγοραστή πριν από τότε, δήλωσε εμπιστευτικά στο Bloomberg μια πηγή που γνωρίζει το θέμα.
Το εργοστάσιο στην πόλη Σκελεφτέα λειτουργεί μία γραμμή παραγωγής που κατασκευάζει κυψέλες για την κατασκευάστρια φορτηγών Scania CV AB από τότε που ένα δικαστήριο στη Σουηδία όρισε διαχειριστή για την πώληση της επιχείρησης και των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου τον Μάρτιο.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί αγοραστής για την εταιρεία, που κάποτε χαρακτηρίστηκε ως “η μεγαλύτερη ελπίδα της Ευρώπης” στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, αργότερα σήμερα θα πραγματοποιηθεί μια απομακρυσμένη συνάντηση με επικεφαλής τον CEO Ματίας Άρλεθ, στην οποία θα συμμετέχουν οι 900 εργαζόμενοι του εργοστασίου.
Για την συνάντηση, η οποία χαρακτηρίστηκε τακτική ενημέρωση, δεν ανακοινώθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πώς έφτασε ως την πτώχευση
Όπως ανέφερε το Bloomberg τον Μάρτιο, ο σουηδικός προμηθευτής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων ξέμεινε από χρήματα μετά από μια σειρά λειτουργικών λαθών και κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο.
Αυτή η νομική διαδικασία παρείχε στην εταιρεία μια προσωρινή σανίδα σωτηρίας, ενώ προσπαθούσε να θέσει τα επισφαλή οικονομικά της σε σταθερή βάση και να βρει νέους βιομηχανικούς εταίρους.
Όμως οι προσπάθειες αυτές ήταν μάταιες και το δικαστήριο όρισε διαχειριστή που θα επιβλέψει την την πώληση της επιχείρησης και των περιουσιακών της στοιχείων, σύμφωνα με ανακοίνωση.
«Με περιορισμένο χρόνο και περιορισμένους οικονομικούς πόρους, η εταιρεία δεν μπόρεσε να συνάψει τις απαραίτητες συμφωνίες για να διασφαλίσει το μέλλον της», δήλωνε τότε η Northvolt.
Οι κύριες επιχειρηματικές οντότητες Northvolt και Northvolt Ett – καθώς και οι Northvolt Labs, Northvolt Revolt, και Northvolt Systems – κατέθεσαν αίτηση στο σουηδικό δικαστήριο.
Ωστόσο, η εταιρεία διευκρίνισε τότε ότι η Northvolt Germany και η Northvolt North America δεν υποβάλλουν αίτηση πτώχευσης στις αντίστοιχες δικαιοδοσίες τους.
10 δισ. σε χρέη
Η κατασκευάστρια μπαταριών προσπαθούσε απεγνωσμένα να αποφύγει μια οικονομική κρίση από το 2024, έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέη και ίδια κεφάλαια, εξασφαλισμένα με συμβόλαια ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων από μερικούς από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών της Ευρώπης.
Οι ζημίες της Northvolt τριπλασιάστηκαν το 2023 σε 1,03 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία προσπάθησε να προσελκύσει επενδυτές εκείνο το έτος, σχεδιάζοντας την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αλλά μέχρι τότε τα σχέδια ανάπτυξης είχαν ήδη καταρρεύσει και τον Σεπτέμβριο ο όμιλος ανακοίνωσε ότι θα απέλυε το 20% του εργατικού δυναμικού του και θα περιόριζε περαιτέρω τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης.
Ανίκανη να ανακόψει την κατρακύλα των οικονομικών της, η Northvolt κατέθεσε αίτηση πτώχευσης βάσει του Κεφαλαίου 11, αφού οι ιδιοκτήτες, οι δανειστές και οι πελάτες της δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε μια ενδιάμεση συμφωνία χρηματοδότησης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Δικαστής μπλόκαρε την προσπάθεια του Τραμπ να διαλύσει το υπουργείο Παιδείας
- Γεραπετρίτης από ΟΗΕ: Η προστασία των αμάχων δεν είναι επιλογή, είναι νομική υποχρέωση
- L Factor | Πολλαπλασιάζουμε το καλό με κάθε μας πράξη!
- ΣτΕ: Επιρρίπτει ευθύνες σε Δημόσιο και Περιφέρεια Κρήτης για το πολύνεκρο τροχαίο στο ΒΟΑΚ, 14 χρόνια πριν
