• Business

    Νίκος Τσάκος: Αισιοδοξία στην TEN για τη νέα συμφωνία

    Νίκος Τσάκος ναυτιλία

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation (TEN)


    Τα μειωμένα κέρδη που εμφάνισε η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Νίκου Τσάκου, στα αποτελέσματά της για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, δε φαίνεται να λειτούργησαν ως ανασταλτικός παράγοντας, καθώς η εταιρεία φαίνεται σίγουρη ότι μπορεί να χρονοναυλώσει ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, προτού ακόμη το παραλάβει, αργότερα μέσα στο 2016.

    Ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, ο αντιπρόεδρος της TEN, δήλωσε ότι το LNG δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 174.000-cbm Maria Energy αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους. “Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με πολλές εταιρείες με αντικείμενο ένα ναυλοσύμφωνο το οποίο σταδιακά θα αντανακλά την αναμενόμενη αναπροσαρμογή των τιμών σε υψηλότερα επίπεδα”, δήλωσε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια ενός conference call την Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου.

    Από τη μεριά του ο διευθυντής της επενδυτικής εταιρείας Stifel, Ben Nolan, ανέφερε τα εξής:

    “Δεδομένης της βελτίωσης των συνθηκών της αγοράς spot LNG, με τις τιμές να σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 44% κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών και να διαμορφώνονται στα 40.000 δολάρια, αλλά και του ελκυστικού μεγέθους του νεότευκτου δεξαμενόπλοιου τύπου LNG, πιστεύουμε ότι ένα ναυλοσύμφωνο μεγάλης διάρκειας θα πρέπει να δρομολογηθεί με το που ολοκληρωθεί η παραλαβή του πλοίου στην TEN. Επιπλέον, δεδομένης και της αυξημένης ζήτησης στον κλάδο  LNG, πιστεύουμε ότι η ναυτιλιακή θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της στην αγορά, σε θεωρητικό πάντα επίπεδο”.

    Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη TEN φαίνεται να αντλεί ικανοποίηση για τα σχέδιά της να χρονοναυλώσει το πολυαναμενόμενο νεότευκτο LNG της, μετά την ανακοίνωσή της νωρίτερα τον Αύγουστο ότι θα αξιοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα το χωρητικότητας 149.700-cbm Neo Energy (κατασκευής 2007) από τον κινεζικό ενεργειακό κολοσσό CNOOC, μετά τη σχετική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών.

    Αυτό παράλληλα αποτελεί και το μοναδικό πλοίο μεταφοράς LNG της ελληνικής ναυτιλιακής, μέχρι να ολοκληρωθεί η παραλαβή του Maria Energy.

    Υπενθυμίζεται ακόμη ότι η ναυτιλιακή του κ. Τσάκου παρέλαβε και το πρώτο από τα δύο πλοία τύπου panamax που έχει παραγγείλει για το 2016. Πρόκειται για το πλοίο Sunray, χωρητικότητας 74.200-dwt, που κατασκευάστηκε στη Νότιο Κορέα, για το οποίο η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει ναύλωση χρονικής διάρκειας minimum 54 και maximum 78 μηνών. Το συμβόλαιο που έχει εξασφαλίσει η TEN με μεγάλη εταιρεία πετρελαίου αναμένεται να της εξασφαλίσει ακαθάριστα έσοδα το λιγότερο 40,5 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/piter-livanos-allages-sti-gaslog-pios-metochos-poulise-meridio-tou/73516

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/proin-proedros-tis-hanjin-shipping-vazi-9-ekat-dolaria-gia-ti-diasosi-tis-eterias/73398



    ΣΧΟΛΙΑ