ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Nike αναμένει η πτώση στις πωλήσεις και τα κέρδη της να αρχίσει να μετριάζεται, μετά το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα που υπέστη μέχρι στιγμής, κατά το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσής της.
Παρά την αισιοδοξία για το μέλλον, η Nike καλείται να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις, όπως οι αυξημένοι δασμοί, γεγονός που κάνει την ανάκαμψη ακόμη πιο δύσκολη, αναφέρει το CNBC. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Matt Friend, χαρακτήρισε τους δασμούς ως ένα «νέο και σημαντικό» κόστος.
«Με τους νέους δασμούς σε ισχύ, εκτιμούμε η αύξηση κόστους για τη Nike θα ανέλθει περίπου στο 1 δισ. δολάρια στο οικονομικό έτος 2026», δήλωσε ο Friend.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να «μετριάσει πλήρως» αυτό το κόστος με την πάροδο του χρόνου, αναπροσαρμόζοντας την εφοδιαστική της αλυσίδα, συνεργαζόμενη με εργοστάσια και λιανεμπόρους και προχωρώντας σε αυξήσεις τιμών.
Αυτή τη στιγμή, περίπου το 16% της εφοδιαστικής αλυσίδας της βρίσκεται στην Κίνα, και σχεδιάζει να το μειώσει σε μονοψήφιο ποσοστό μέχρι το τέλος του οικονομικού της έτους (το επόμενο καλοκαίρι). Παρ’ όλα αυτά, η Κίνα εξακολουθεί να θεωρείται στρατηγικά σημαντική.
«Παρά τους σημερινούς αυξημένους δασμούς για τα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, η παραγωγική ικανότητα στην Κίνα παραμένει σημαντική για την παγκόσμια βάση πηγών μας», δήλωσε ο Friend.
Ο Friend δήλωσε ότι η εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο περικοπών κόστους, αλλά η ύψιστη προτεραιότητά της παραμένει η σταθεροποίηση της επιχείρησής της, η οποία απαιτεί επενδύσεις.
Αποτελέσματα τριμήνου που έληξε στις 31 Μαΐου:
-Κέρδη ανά μετοχή: 14 σεντς (έναντι εκτίμησης των αναλυτών για 13 σεντς)
-Έσοδα: $11,10 δισ. (έναντι προβλέψεων για $10,72 δισ. )
-Καθαρό κέρδος: $211 εκατ. (από $1,5 δισ. πέρσι)
-Πτώση πωλήσεων: -12% ($11,10 δισ. από $12,61 δισ. την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο)
Η Nike είχε προειδοποιήσει ότι το τέταρτο δημοσιονομικό τρίμηνο θα είναι το «χαμηλότερο σημείο» της περιόδου αναδιάρθρωσης που διανύει, ωστόσο οι συνθήκες χειροτέρεψαν από τότε.
Συ συνομιλία με τους αναλυτές, ο CEO της επιχείρησης Elliott Hill δήλωσε ότι είναι ώρα για να «αλλάξει σελίδα».
«Τα αποτελέσματα που ανακοινώσαμε για το 4ο τρίμηνο και το οικονομικό έτος του 2025 δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα της Nike, αλλά όπως είπαμε πριν από 90 ημέρες, η δουλειά που κάνουμε για την αναδιάρθρωση της εταιρείας έχει αντίκτυπο», δήλωσε ο Hill. «Από εδώ και πέρα, αναμένουμε ότι τα επιχειρηματικά μας αποτελέσματα θα βελτιωθούν».
Για το τρέχον τρίμηνο, η Nike αναμένει πτώση πωλήσεων κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό (περίπου -7%) και μείωση του περιθωρίου κέρδους μεταξύ 3,5% έως 4,25%, συμπεριλαμβανομένου του 1% λόγω δασμών.
Ο Hill είπε στους αναλυτές ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων στην Κίνα θα πάρει περισσότερο χρόνο, «λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της αγοράς». Στην περιοχή υπάρχει πλέον περισσότερος ανταγωνισμός, ενώ η Nike δήλωσε ότι έχει περαιτέρω δουλειά να κάνει για να μειώσει τα αποθέματα. Παράλληλα, δοκιμάζει νέα λιανεμπορικά μοντέλα με τοπική προσέγγιση.
Από τον περασμένο Οκτώβριο που ο Hill ανέλαβε καθήκοντα CEO της Nike, έχει επικεντρωθεί στην αντιστροφή της στρατηγικής του προκατόχου του, John Donahoe.
Συγκεκριμένα, προσπαθεί να κερδίσει ξανά τους χονδρεμπόρους, μετά τη στροφή του Donahoe προς το άμεσο λιανεμπόριο (direct selling), ενώ επαναφέρει τη Nike στη βασική της ταυτότητα: τον αθλητισμό.
Υπό την ηγεσία του Donahoe, η Nike εγκατέλειψε τη στρατηγική διαχωρισμού ανά άθλημα και εστίασε στον διαχωρισμό σε τμήματα γυναικών, ανδρών και παιδιών. Κριτικοί υποστηρίζουν ότι αυτό συνέβαλε στη διάλυση της καινοτομίας της εταιρείας, καθώς η εστίαση μετατοπίστηκε σε lifestyle προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και όχι σε λύσεις για αθλητές.
Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ο Hill δήλωσε ότι η εταιρεία επαναπροσανατολίζει τις ομάδες της στον αθλητισμό: «Οι ομάδες Nike, Jordan και Converse θα εργάζονται καθημερινά με στόχο να δημιουργούν τα πιο καινοτόμα και περιζήτητα προϊόντα – υποδήματα, ρούχα και αξεσουάρ – για τους αθλητές», εξήγησε.
Η Nike επεκτείνεται σε περισσότερους λιανοπωλητές και προχωρά σε νέες συνεργασίες με brands όπως η Aritzia και η Urban Outfitters. Ο Hill επίσης συζήτησε την επιστροφή της Nike στο Amazon – για πρώτη φορά από το 2019.
Από αυτό το φθινόπωρο, το Amazon θα διαθέτει επιλεγμένα παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ της Nike, ενώ θα υπάρχει και ειδικό brand store στην πλατφόρμα, εστιασμένο στο τρέξιμο, την προπόνηση, το μπάσκετ και το αθλητικό στυλ.
Διαβάστε επίσης:
Έρικ Τραμπ: Aφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διαδοχής του πατέρα του, με μία επιφύλαξη
“Η Ελλάς εν πλω”: Εκδηλώσεις για τη Ναυτική Εβδομάδα από 29 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου
Aegean: Από 3,70% έως 4,05% το εύρος του επιτοκίου για την έκδοση του ομολόγου των 250 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κορκίδης: Η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τη στρατηγική θέση του Μεξικού ως ναυτιλιακού κόμβου
- Υπ. Εργασίας: Παύση εργασιών από τις 12:00 σε υπαίθριες δραστηριότητες λόγω καύσωνα – Τι γίνεται με delivery και τηλεργασία
- Νίκος Σταμπολίδης – Ο μύθος και ο τόπος της αρχαίας Ελεύθερνας σε μία έκθεση
- Γιάννης και Δήμητρα Κούστα: Βίντεο και φωτογραφίες από το πάρτι στο Κάπρι για τη βάφτιση του John Junior Coustas
