Εκατοντάδες ιστοσελίδες, ακόμη και γνωστών εταιρειών, χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό καταγραφής, ώστε να παρακολουθούν τι ακριβώς πληκτρολογεί ο χρήστης στο πληκτρολόγιό του, όταν επισκέπτεται τον ιστότοπό τους.
Την πρακτική αυτή – που είναι αμφίβολη η νομιμότητά της σύμφωνα με ειδικούς, από τη στιγμή που δεν γίνεται με τη γνώση και συναίνεση των χρηστών- φέρνει στο φως μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου Πρίνστον των ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC.
Πολλές εταιρείες και άλλοι οργανισμοί (ακόμη και ειδησεογραφικοί) θέλουν να έχουν σαφή εικόνα για το πώς οι πελάτες και άλλοι επισκέπτες τους χρησιμοποιούν τις εταιρικές ιστοσελίδες. Γι’ αυτό χρησιμοπιούν ένα ειδικό λογισμικό (session replay) που προσφέρουν διάφορες εταιρείες (FullStory, SessionCam, Clicktale, Smartlook, UserReplay, Hotjar, Yandex κ.α.).
Ό,τι γράφουν στο πληκτρολόγιό τους οι χρήστες και όποια εντολή δίνουν με το «ποντίκι» τους, καθώς και το ακριβές περιεχόμενο των ιστοσελίδων που επισκέπτονται, καταγράφονται λεπτομερώς. Αυτό, κατά τους ερευνητές, μπορεί να περιλαμβάνει ευαίσθητα ιατρικά και άλλα προσωπικά δεδομένα, στοιχεία πιστωτικών καρτών κ.α., πράγμα που καθιστά τους χρήστες πιο ευάλωτους στην πιθανότητα απάτης.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι 482 από τους 50.000 σημαντικότερους ιστοτόπους διεθνώς ακολουθούν αυτή την πρακτική, μεταξύ άλλων η Samsung, το Reuters, το CBS News, η Telegraph, η Home Depot κ.α.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πέθανε ο Ντέιβιντ Κάσιντι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Προσύμφωνο αγοράς ακινήτου: Σε ποιες περιπτώσεις δεν εξασφαλίζει τον αγοραστή και πώς μπορείτε να προστατευθείτε
- Νέες παρεμβάσεις για την ενίσχυση της υγείας και ασφάλειας στην εργασία – Το «Mononews» αποκαλύπτει το νομοσχέδιο
- Φώτης Μανούσης: Από τον τραυματισμό του στο Σέιχ Σου από τα ΜΑΤ του Αρκουδέα, στο σταθμό New Chanel και στην ακτοπλοΐα
- Νεμπής (ΟΤΕ): Πώς ακολουθεί το παράδειγμα της Τ- Mobile στις ΗΠΑ
