• Business

    Συμμαχία «ανάχωμα» στην Amazon από Google-Walmart

    • NewsRoom

    Ο Τζεφ Μέζος της Amazon


    Με μια κίνηση – απάντηση στις φιλόδοξες επεκτάσεις της Amazon απαντά η Walmart και η Google, συστήνοντας μια εμπορική συμμαχία.

    Ως γνωστόν η ηγέτιδα εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, του Tζεφ Μπέζος εξαγόρασε έναντι 13,7 δισ.δολαρίων την αμερικανική αλυσίδα Whole Foods φέτος το καλοκαίρι, καταδεικνύοντας την πρόθεση της να επεκταθεί και στον τομέα των ταχέως κινούμενων αγαθών, αλλά και να «διασταυρώσει» φυσικό και ηλεκτρονικό κανάλι, δημιουργώντας νέες συνθήκες στο εμπόριο.

    Στον αντίποδα τώρα, η Walmart (η μεγαλύτερη εμπορική αλυσίδα στις ΗΠΑ) συμφώνησε με την Google να διαθέτει τα δικά της προϊόντα στο Google Express, το οποίο λειτουργεί ως το διαδικτυακό πολυκατάστημα της Google. Η συνεργασία των δύο κολοσσών είναι η χειροπιαστή απόδειξη του «η ισχύς εν τη ενώσει» απέναντι σε μία κοινή απειλή, την Amazon. Aφενός η Amazon δεσπόζει στις ηλεκτρονικές αγορές σε όλο τον κόσμο, απειλώντας τις προοπτικές ενός παραδοσιακού ομίλου λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart. Αφετέρου απειλεί και τη μηχανή αναζήτησης της Google, επειδή ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν μέσω Amazon και όχι μέσω Google – η Google υστερεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Πάντως, οι δύο καινούργιοι σύμμαχοι διευκρίνισαν πως η σύμπραξή τους αφορά κυρίως το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο των διαδικτυακών αγορών στο μέλλον και όχι το πώς είναι σήμερα. Σχεδιάζουν, λοιπόν, το μέλλον με το να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες της Walmart να παραγγέλνουν ξανά ό,τι αγόρασαν στο παρελθόν μέσω της συσκευής Google Home, ενός μεγαφώνου που αναγνωρίζει τη φωνή των χρηστών και λαμβάνει εντολές, λειτουργώντας ως ηλεκτρονικός βοηθός. Είναι η απάντηση στην αντίστοιχη συσκευή Echo της Amazon. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιούν οι πελάτες της Walmart το Google Assistant, ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, που υπάρχει στα κινητά με Android για να κάνουν αγορές. Η Google περιμένει οι πελάτες της Walmart να συνδέσουν τους λογαριασμούς τους στη Walmart μαζί της, ώστε να έχει πρόσβαση στα στοιχεία της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Τέλος, εκτιμά ότι πολύ σύντομα οι ηλεκτρονικές αγορές θα γίνονται φωνητικά, εφόσον ήδη σήμερα το 20% της αναζήτησης για προϊόντα στα κινητά γίνεται με αυτόν τον τρόπο.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ