• Business

    SHIPPING FOCUS: Τι νέο σχεδιάζει ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης

    Πάρις Κασιδόκωστας - Λάτσης ναυτιλία

    Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Τα σχέδια της CMM για πλοίο που θα κινείται με LPG

    Όπως και ο Γιάννης Αγγελικούσης, έτσι και ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης σχεδιάζει να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα. Η ναυτιλιακή Consolidated Marine Management (CMM) της οποίας και ηγείται, πρόκειται να συμμετάσχει σε ένα project μελέτης και κατασκευής ενός πλοίου που θα χρησιμοποιεί το υγραέριο ως καύσιμο. Στο project που θα ονομάζεται “LPGreen” και παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση για το Αέριο και το LNG “Gastech 2017” που έλαβε χώρα πρόσφατα στο Τόκιο της Ιαπωνίας, θα συμμετάσχουν επίσης και εταιρείες όπως η Hyundai Heavy Industries και η Wartsila Oil and Gas.

    Πούλησε πλοίο ο Idan Ofer

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ναυτιλιακή Eastern Pacific Shipping, συμφερόντων του Ισραηλινού εφοπλιστή Idan Ofer, προχώρησε στην πώληση του Mount Meru (χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής 2009) στη νορβηγική ναυτιλιακή Songa Bulk, έξι μόλις μήνες αφότου το εξαγόρασε. Το Mount Meru δραστηριοποιούνταν στο παρελθόν στο στόλο της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping ως “Hanjin Cape Lambert”. Από την πώληση αυτή, η εταιρεία του Ofer εισέπραξε το ποσό των 28 εκατ. δολαρίων περίπου.

    Μείωσε το ποσοστό της στη Scorpio Bulkers η Raging Capital

    Το hedge fund Raging Capital μείωσε το ποσοστό συμμετοχής του στη ναυτιλιακή Scorpio Bulkers (με έδρα το Μονακό) στο μισό, καθώς από το 12,2% που κατείχε, πούλησε το 6,6% και είναι πλέον κάτοχος 4,96 εκατομμυρίων μετοχών, το οποίο και αξίζει 43,65 εκατ. δολάρια. Μέχρι το Φεβρουάριο του 2017, η Raging Capital ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της ναυτιλιακής, πίσω από τις Scorpio Services Holding και GRM Investments που αμφότερες κατέχουν από ένα ποσοστό 17%.

    «Πονοκέφαλος» τα βρετανικά σύνορα λόγω Brexit

    Όπως τόνισε ο επικεφαλής του Ναυτικού Επιμελητηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου Guy Platten, σύμφωνα με το Reuters, η επιστροφή των φυσικών τελωνειακών ελέγχων λόγω του Brexit, θα είναι καταστροφή για τα βρετανικά λιμάνια όσο και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας στο σύνολό της. Σύμφωνα με τον Platten, κάτι τέτοιο θα προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.

    Η Swissco πούλησε OSV λόγω χρεών

    Η ναυτιλιακή Swissco Holdings (με έδρα τη Σιγκαπούρη) -που δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων τύπου OSV (Offshore Supply Vessel)- πούλησε το πλοίο Coral Knight (κατασκευής 2014), στην Australian Maritime Systems Asset Holdings, για το ποσό των 7,2 εκατ. δολαρίων. Η πώληση αυτή θα βοηθήσει τη ναυτιλιακή να καλύψει μέρος του χρέους της προς την πιστώτρια τράπεζα Oversea-Chinese Banking Corporation (OCBC). Υπενθυμίζεται οτι η Swissco βρίσκεται υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης εν λειτουργία, από το Νοέμβριο του 2016.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (13/4/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1296 (+14)
    • Baltic Cape Index (BCI): 2249 (-3)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1611 (+28)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 899 (+6)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 560 (+6)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος: Αυξάνει το μερίδιό της στην Gener8 η BlackRock

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες. Έκπληξη τα VLCC

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας



    ΣΧΟΛΙΑ