• Business

    SHIPPING FOCUS: H Seajets κατέθεσε προσφορά για το ποσοστό της Πειραιώς στην Hellenic Seaways

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Η Τράπεζα Πειραιώς δέχεται προσφορές για την Hellenic Seaways

    Η Τράπεζα Πειραιώς έχει ξεκινήσει να δρομολογεί την πώληση του ποσοστού συμμετοχής που έχει στη μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή Hellenic Seaways (HSW), το οποίο ανέρχεται στο 40,4%. Περισσότερες από τρεις προσφορές έχουν κατατεθεί, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, μια εκ των οποίων είναι και του Emanuele Grimaldi (επικεφαλής του Ομίλου Grimaldi και των Μινωικών Γραμμών) αλλά και του Μάριου Ηλιόπουλου, ιδιοκτήτη της ακτοπλοϊκής Seajets.

    Προχωράει στην επόμενη φάση η μεγάλη συγχώνευση στον κλάδο OSV

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Τα διοικητικά συμβούλια των τριών νορβηγικών ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των πλοίων ανεφοδιασμού τύπου OSV – Solstad Offshore, Farstad Shipping και Deep Sea Supply του John Fredriksen – αποφάσισαν να εγκρίνουν το μεγαλόπνοο σχέδιο συγχώνευσής τους, με σκοπό να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τη μεγάλη κρίση που πλήττει τον κλάδο. Η νέα εταιρεία, που θα ονομάζεται Solstad Farstad, θα διαθέτει στόλο από 154 OSVs και θα αποτελεί τη μεγαλύτερη σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Η BW LPG ολοκλήρωσε πλάνο χρηματοδότησης 290 εκατ. δολ.

    Η νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή BW LPG ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε το πλάνο χρηματοδότησης 290 εκατ. δολ. των 6 υγραεριοφόρων τύπου VLGC (χωρητικότητας 86.000-cbm και κατασκευής 2016) που αγόρασε στα πλαίσια της εξαγοράς της επίσης νορβηγικής Aurora LPG. Το δάνειο των 290 εκατ. δολ. είχε συναφθεί με τη νοτιοκορεάτικη τράπεζα Export-Import Bank of Korea (Kexim) με ανάδοχους τις ABN AMRO και OCBC.

    Ενισχύονται οι τιμές των νεότευκτων bulkers

    Μετά από ένα μεγάλο διάστημα που άγγιξαν ιστορικά χαμηλά, οι τιμές των νεότευκτων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που κατασκευάζονται στις ασιατικές γιάρδες, άρχισαν να ακολουθούν ανοδική πορεία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της τιμής του χάλυβα αλλά και στο ότι λιγοστεύουν τα ποιοτικά μεταχειρισμένα bulkers που έχουν μείνει διαθέσιμα στην αγορά.

    Νέο χαμηλό για τις τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax

    Η πώληση ενός εκ των παλαιότερων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax της Teekay Tankers, του Kyemma Spirit (χωρητικότητας 113.357-dwt και κατασκευής 1999), στα 7,7 εκατ. δολ. σηματοδότησε νέα πτώση στις τιμές των μεταχειρισμένων aframaxes. Σύμφωνα με τους brokers, η άνωθεν τιμή αποτελεί ιστορικό χαμηλό, τη στιγμή μάλιστα που η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί την αξία του στα 8,38 εκατ. δολ.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (24/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1240 (+44)

    Baltic Cape Index (BCI): 2482 (+137)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1218 (+48)

    Baltic Supramax Index (BSI): 896 (+4)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 526 (+5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Big deal με 217 εκατ. δολ. για 8 πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners αγόρασε πλοίο από τη μητρική της έναντι 219 εκατ. δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δ. Προκοπίου: Η Centrofin πούλησε bulker για πρώτη φορά μετά από επτά χρόνια



    ΣΧΟΛΙΑ