• Business

    Προσοχή από αναλυτές για ναυτιλία: «Μην ενθουσιάζεστε τόσο γρήγορα»


    Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν για άλλη μια φορά οι αναλυτές στους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι δεν πρέπει να ενθουσιάζονται τόσο γρήγορα από τα πρώτα «δειλά» σημάδια ανάκαμψης που παρουσιάστηκαν στην αγορά, καθώς υπάρχει ένας παράγοντας που μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικός.

    Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο αναλυτής Tan Hua-Joo της Alphaliner στο ναυτιλιακό συνέδριο “TOC Asia Container Supply Chain” στη Σιγκαπούρη, ο παράγοντας αυτός δεν είναι άλλος από την υπερπροσφορά τονάζ που πλανάται ακόμη πάνω από την αγορά και αν εκδηλωθεί ξανά, τότε η μεταβλητότητα στις τιμές των ναύλων θα κάνει πάλι την εμφάνισή της, με τις συνέπειες να είναι σοβαρές.

    Ο Tan δήλωσε χαρακτηριστικά ότι, παρά το γεγονός ότι το 2016 ήταν «η πιο ισορροπημένη χρονιά από το 2009 σε όρους προσφοράς και ζήτησης» και με τους ρυθμούς ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου containerships σε ποσοστό μόλις 1,6%, «οι ελπίδες για μεγαλύτερη σταθερότητα στην αγορά βρίσκονται ακόμη μακριά».

    Αυτό, κατά τον αναλυτή της Alphaliner, οφείλεται στο γεγονός ότι πέρσι ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου περιορίστηκε τόσο λόγω των πολλών αναβολών παράδοσης νεότευκτων πλοίων, σε συνδυασμό με την άνευ προηγουμένου δραστηριότητα στο scrapping και το μεγάλο αριθμό παροπλισμένων πλοίων εξαιτίας της κατάρρευσης της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping.

    Σημειώνεται ότι το 1,6 εκατ.-teu του παγκόσμιου στόλου παροπλίστηκε το 2016, με τα 500.000-teu να αντιστοιχούν σε πλοία της Hanjin. Πλέον, εξακολουθούν να μένουν παροπλισμένα 200.000-teu containerships της Hanjin, χωρητικότητα που θα μειωθεί κι άλλο μέχρι το Μάιο, κάτι που φοβίζει τον Tan.

    «Αν οι εφοπλιστές αποφασίσουν να επαναφέρουν τα πλοία αυτά, δεν υπάρχει περίπτωση να σημειωθεί ανάκαμψη. Για την ακρίβεια, δεν προβλέπεται ανάκαμψη στη ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων μέσα στους επόμενους 18 μήνες, καθώς μόνο από το 2019 και μετά θα επέλθει ισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση», κατέληξε ο αναλυτής της Alphaliner.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: «Βγήκε στην αγορά» για πλοίο ο Θανάσης Μαρτίνος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: «Χτύπησε» ξανά με αγορά πλοίου



    ΣΧΟΛΙΑ