• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 2-6 Οκτωβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ουδέτερη ήταν η τάση της αγοράς στα πλοία τύπου Post-Panamax την εβδομάδα που πέρασε, κυρίως λόγω των ασιατικών διακοπών. Παρόλα αυτά, η γενικότερη αίσθηση ήταν ότι η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης άρχισε να δείχνει λιγότερο ευνοϊκή για τους πλοιοκτήτες, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας πάνω από 5.000-TEU άρχισε να αυξάνεται.

    Στην κατηγορία των Panamaxes τώρα, η απουσία της πλειονότητας των Ασιατών ναυλωτών λόγω των εορταστικών διακοπών δεν βοήθησε ιδιαίτερα τη βελτίωση της αγοράς. Αντίθετα, οι λίγοι ναυλωτές που παρέμειναν στην αγορά προσπάθησαν να επωφεληθούν από την κατάσταση, προσπαθώντας να καλύψουν τα φορτία τους σε χαμηλότερα επίπεδα. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των αναλυτών, υπήρξαν πλοία που κατάφεραν να ολοκληρώσουν συμφωνίες ακόμη και στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, αναφορικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, οι ίδιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι -σε γενικές γραμμές- δεν υπήρξαν επαρκείς συμφωνίες, έτσι ώστε να απορροφηθεί ο αυξανόμενος αριθμός του διαθέσιμου τονάζ που έχει παρατηρηθεί ανά τον κόσμο. Επιπροσθέτως, φοβούνται ότι οι τιμές των ναύλων στην Ασία θα υπονομευθούν από την «ησυχία» της αγοράς που περικλείει την κατηγορία αυτή.

    Παράλληλα, σχετικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 2.800-TEU, παρατήρησαν ότι στην Ασία δεν υπήρξαν σημάδια επιβράδυνσης της αγοράς, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να μείνουν αμετάβλητες – σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Αντίθετα, η αγορά του Ατλαντικού παρέμεινε γεμάτη προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες, παρόλα αυτά, αναφορά έγινε για συμφωνίες σε δυο πλοία τύπου reefer Zheijian 2.800 σε χρονοναύλωση περιόδου 12 μηνών στα $10.000 ημερησίως, που αναμφισβήτητα βοήθησε την απορρόφηση της υπερπροσφοράς σε τονάζ στην περιοχή.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν στην Ασία για ένα πλοίο τύπου Mipo 2.800, με διάρκεια ταξιδιού 50-70 ημερών στα $9.450 ημερησίως και για άλλο ένα Mipo 2.800 επίσης εντός Ασίας με διάρκεια περιόδου 4-7 μηνών στα $9.150 ημερησίως.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU δεν υπήρξαν αναφορές σε σχέση με την αγορά της Ασίας, κυρίως λόγω των διαφόρων εορταστικών διακοπών. Παρόλα αυτά, η αίσθηση ήταν ότι η αγορά δεν μετακινήθηκε ιδιαίτερα και οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν σε χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν για πλοίο τύπου SSW 2.500 διαθέσιμο στην Καραϊβική με διάρκεια 4-6 μήνες στα $9.750 ημερησίως και για ένα άλλο Daewoo 2.500 στον Περσικό Κόλπο -αντίστοιχης περιόδου- στα $9.000 ημερησίως.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά συνεχίζει να ανακάμπτει, με τις περισσότερες συμφωνίες να καταγράφονται στην περιοχή της Ασίας. Επιπλέον, παρατήρησαν ισορροπία μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης στα παλαιότερου τύπου πλοία άλλα και στα νεώτερης (eco type) κατασκευής. Έτσι, κατά την άποψη τους, αυτό θα βοηθήσει ώστε οι τιμές των ναύλων να οδηγηθούν -προς το παρόν τουλάχιστον- σε υψηλότερα επίπεδα.

    Αντίθετα, στις αγορές της Μεσογείου, του Continent και της Καραϊβικής, οι ρυθμοί ήταν πιο υποτονικοί, ενώ παράλληλα, στον Περσικό Κόλπο οι τιμές παρέμειναν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα spot πλοία στην περιοχή. Ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση περιόδου που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Topaz 1.700 στην Ασία για διάρκεια 4-6 μήνες στα $9.300 ημερησίως.

    Τέλος, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 700-1.100-TEU δεν υπήρξαν πολλές αναφορές -σε σχέση με την αγορά της Ασίας- λόγω των διαφόρων εορταστικών διακοπών στην Κίνα και την Κορέα, γεγονός το οποίο ήταν -κατά κάποιο τρόπο- αναμενόμενο. Παρόλα αυτά, η αγορά γενικά δεν παρουσίασε κάποια σημάδια κινητικότητας τον τελευταίο καιρό και παρόλο που ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων κάπως αυξήθηκε, οι τιμές των ναύλων έδειχναν να παραμένουν σταθερές, με τις τιμές στα πλοία τύπου CV 1.100 να σταθεροποιούνται στα υψηλά επίπεδα των $5.000 ημερησίως.

    Παράλληλα, στις αγορές της Μεσογείου και της Καραϊβικής, η εικόνα -σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση- έδειχνε περισσότερο ισορροπημένη, ενώ στα μικρότερα πλοία χωρητικότητας 700-TEU, έπειτα από τους τελευταίους δύσκολους μήνες, η αγορά της Ασίας έδειξε να εξισορροπεί, με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται λίγο πιο πάνω από τα μεσαία επίπεδα των $4.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι βλέπει για την αγορά των containerships η Stifel

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Επιστρέφει στη Lion Shipbrokers ένα από τα ιδρυτικά της στελέχη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Δεύτερο tanker της Dynacom στο pool Suez8 της Navig8



    ΣΧΟΛΙΑ