• Business

    SHIPPING FOCUS: Ζημιογόνο το β’ τρίμηνο για την Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλεντή

    Βαλέντιος Βαλεντής ναυτιλία

    Βαλέντιος Βαλεντής, εφοπλιστής Pyxis Tankers


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ζημίες για την Pyxis στο Q2

    Η ναυτιλιακή Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλεντή, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2017 εμφάνισε ζημίες ύψους 0,76 εκατ. δολ., έναντι κερδών ύψους 0,40 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Ωστόσο, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 8,45 εκατ. δολ., έναντι 7,89 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με τον κ. Βαλεντή να σημειώνει ότι «ο τζίρος βελτιώθηκε εν μέσω μιας δύσκολης ναυλαγοράς». Παράλληλα, ο εφοπλιστής εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του κλάδου ενώ τόνισε ότι η Pyxis θα συνεχίσει να εστιάζει στη στρατηγική ναυλώσεων που ακολουθεί μέχρι σήμερα.

    Η White Sea πούλησε το παλαιότερο πλοίο της

    Η ναυτιλιακή White Sea Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κεχαγιά, προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου handysize Sophia (χωρητικότητας 45.758-dwt και κατασκευή 1996, στα ναυπηγεία Imabari), όπως ισχυρίζονται οι brokers. Ο αγοραστής, όπως όλα δείχνουν, είναι η ινδικών συμφερόντων Seaport Logistics, η οποία κατέβαλε το ποσό των 4 εκατ. δολαρίων για την απόκτησή του. Ο κ. Κεχαγιάς είχε εξαγοράσει το Sophia ως «Liberty Ace» για το ποσό των 22 εκατ. δολ. το 2006. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, η White Sea διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από τέσσερα bulkers με μέση ηλικία μόλις τα 5 χρόνια.

    Αποχωρεί από όλα τα pools η Genco

    Η διοίκηση της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής Genco Shipping and Trading σκοπεύει να αποσύρει τα bulkers της από όλα τα pools, καθώς επιθυμεί να ενισχύσει τη δική της πλατφόρμα εμπορικής διαχείρισης πλοίων. Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, John Wobensmith, τόνισε ότι όσα πλοία της Genco παραμένουν σε pools θα έχουν αποχωρήσει από αυτά μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου και θα δραστηριοποιηθούν στο δικό της.

    Στο «κόκκινο» η Eurovav το Q2 και το Η2 του 2017

    Μειωμένα έσοδα ύψους 126,433 εκατ. δολ. κατέγραψε η βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2017, έναντι εσόδων ύψους 164,158 το α’ τρίμηνο και στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στα 290,591 εκατ. δολ έναντι 404,450 εκατ. δολ το πρώτο εξάμηνο του 2016. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Paddy Rodgers, τα αποτελέσματα αποδίδονται στις συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο των tankers, ο οποίος «βρίσκεται σε ένα ενδιαφέρον σταυροδρόμι». Η Euronav μάλιστα εξαιτίας αυτού, αλλάζει μερισματική πολιτική και στο εξής θα διανέμει σταθερό μέρισμα της τάξεως του 0,12 δολ σε ετήσια βάση (δηλαδή, 0,06 δολ. ανά εξάμηνο).

    Επέστρεψε στην κερδοφορία η Sinotrans

    Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ κινεζική ναυτιλιακή Sinotrans Shipping επέστρεψε στην κερδοφορία κατά τη διάρκεια του Η1 του 2017, καθώς κατέγραψε κέρδη ύψους 8 εκατ. δολ., έναντι ζημιών ύψους 40,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Ο κινεζικός κολοσσός διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 129 πλοία, ενώ έχει και ναυπηγικό πρόγραμμα σε εξέλιξη που προβλέπει την κατασκευή 15 πλοίων, εκ των οποίων πέντε είναι πλοία μεταφοράς LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) με προδιαγραφές ice-class, έξι είναι bulkers τύπου handysize και τα υπόλοιπα τέσσερα είναι containerships τύπου feeder χωρητικότητας 1.900-teu.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (11/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1038 (+46)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 2013 (+176)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1256 (+28)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 759 (+3)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 466 (0)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μιχάλης Μποδούρογλου: Ο στόλος της ναυτιλιακής του συρρικνώνεται

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Μόλαρης: Πούλησε το παλαιότερο πλοίο της η Empire Bulkers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μειωμένη κερδοφορία, αλλά αυξημένα περιθώρια κέρδους για την Aegean Marine



    ΣΧΟΛΙΑ