• Business

    Τζεφ Μπέζος: Ανάβουν φωτιές οι φήμες περί εξαγοράς μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ

    • NewsRoom

    Amazon CEO, Jeff Bezos


    Έντονο προβληματισμό, ακόμη και σε εταιρείες-κολοσσούς, όπως η Nestle, η Colgate-Palmolive και η Unilever, έχει προκαλέσει το «άνοιγμα» του γίγαντα των ηλεκτρονικών πωλήσεων Amazon στα προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης.

    Η επέκταση του διαδικτυακού κολοσσού στον χώρο που παραδοσιακά καλύπτουν τα σουπερμάρκετ έχει σημάνει συναγερμό στις εταιρείες προϊόντων καθημερινής κατανάλωσης, τροφίμων και μη, που παρακολουθούν από κοντά τις κινήσεις του «Mr Amazon», Τζεφ Μπέζος, γνωρίζοντας ότι θα εξελιχθεί σε ένα τεράστιο «κανάλι» στη συγκεκριμένη αγορά. Μέχρι στιγμής, μάλιστα, φαίνεται πώς κάθε τους κίνηση γίνεται με στόχο να συμμαχήσουν με τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου και όχι με στόχο να τον ανταγωνιστούν.

    Οι φήμες περί εξαγοράς μεγάλης αλυσίδας

    Όμως, ο ισχυρός άνδρας της Amazon φαίνεται πως σχεδιάζει να μπει ακόμη πιο δυναμικά στον χώρο των σουπερμάρκετ. Λέγεται μάλιστα πως ενδιαφέρεται σοβαρά για την εξαγορά της γαλλικής αλυσίδας Carrefour, ενώ, σύμφωνα με το Reuters, έχει προσεγγίσει και μία άλλη γαλλική αλυσίδα, τη Leclerc, με στόχο να συνεργαστεί μαζί της σε επίπεδο logistics.

    Σύμφωνα με τη Le Monde, πάλι, η οποία επικαλείται δικές της πηγές, η Amazon έχει προσεγγίσει και την εταιρεία Casino, έχοντας στο στόχαστρο την αλυσίδα Monoprix, όπως και τις αλυσίδες Intermarche και Systeme U.

    Υπενθυμίζεται πως η Amazon αγόρασε φέτος τη Whole Foods Market έναντι 13,7 δισ. δολαρίων (12,3 δισ. ευρώ), μία κίνηση που, όπως αποδεικνύεται, ήταν ουσιαστικά το πρελούδιο για την τεράστια στροφή που ετοιμάζει η Amazon σε επίπεδο στρατηγικής.

    Να σημειωθεί ότι η Amazon διαθέτει ήδη κάποια φυσικά καταστήματα στις ΗΠΑ, τα Amazon Go, τα οποία εισήγαγαν μάλιστα στην αγορά το μοντέλο «χωρίς ουρές ή ταμεία».

    Τα εν λόγω καταστήματα χρησιμοποιούν αισθητήρες για να ανιχνεύουν τα προϊόντα που παίρνουν οι πελάτες από τα ράφια και στέλνουν τον λογαριασμό στον λογαριασμό Amazon του πελάτη.

    Επιπλέον, η εταιρεία ήδη παραδίδει προϊόντα μαναβικής σε σπίτια μέσω της υπηρεσίας της AmazonFresh.

    Ωστόσο, αν η Amazon προχωρήσει, τελικά, στην αγορά μιας μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ, η κατάσταση για τα παραδοσιακά σουπερμάρκετ αλλά και τους προμηθευτές τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προμηθεύουν και την ίδια την Amazon, γίνεται δύσκολη. Και αυτό γιατί ο Τζεφ Μπέζος θα μπορεί να διαπραγματευτεί από θέση ισχύος τα περιθώρια κέρδους των προμηθευτών της Amazon, συμπιέζοντάς τα ασφυκτικά…

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανησυχία στην παγκόσμια ναυτιλία: Στόχος κυβερνοεπίθεσης και η BW Group
    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κόκκινα δάνεια: Συνωστισμός Ελλήνων και ξένων για μια θέση στη διαχείριση
    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έρευνα-σοκ της Alvarez & Marshal για την ΤτΕ: Δείτε πόσα χρόνια ακόμα θα έχουμε capital controls 

     



    ΣΧΟΛΙΑ