• Business

    Οι αναλυτές συμφωνούν: Είναι η καλύτερη περίοδος για πώληση πλοίων ξηρού φορτίου προς διάλυση

    scrapping


    Μήπως ήρθε η ώρα οι ιδιοκτήτες παλιών πλοίων ξηρού φορτίου να σκεφτούν σοβαρά να τα πουλήσουν προς διάλυση; Πάντως, μετά τις πιο πρόσφατες εκθέσεις των αναλυτών για την αγορά scrap, καλό θα ήταν να εξετάσουν αυτό το ενδεχόμενο…

    Όπως αναφέρεται στην έκθεση της GMS, της μεγαλύτερης αγοράστριας πλοίων με μετρητά στον κόσμο, οι τιμές σήμερα ανέρχονται περίπου στα 350 δολάρια ανά LDT, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, ενώ αν η τάση αυτή συνεχιστεί δεν αποκλείεται να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τα 400 δολάρια ανά LDT.

    Την ίδια στιγμή, βέβαια, τα υποψήφια πλοία προς διάλυση είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι (ειδικά στην κατηγορία των capesizes, το 2016 είχαν πωληθεί 40 πλοία προς διάλυση ως τα μέσα Μαρτίου, ενώ φέτος μόνο 13), καθώς οι τιμές των ναύλων στην αγορά των bulkers έχουν βελτιωθεί αισθητά και οι πλοιοκτήτες αρχίζουν να βλέπουν περισσότερες ευκαιρίες για τα πλοία τους, ακόμα και για τα παλαιότερα. Όμως, όπως επισημαίνει η GMS, “αν και οι ιδιοκτήτες πιθανόν να προσπαθήσουν να ξεζουμίσουν και το τελευταίο διαθέσιμο εισόδημα από τα παλαιότερα πλοία τους, μετά από τόσα χρόνια ζημιών και ‘μουντών’ εσόδων, ωστόσο για αυτά τα πλοία για τα οποία επίκειται έλεγχος, τώρα θα ήταν η ιδανική εποχή για να επωφεληθούν από μία ακμάζουσα αγορά ανακύκλωσης πλοίων”.

    Στο ίδιο μήκος κύματος και η Clarksons Platou Securities, αφού παρατηρεί πως οι ιδιοκτήτες απομακρύνονται από την αγορά του scrap, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός στην αγορά αυτή να εντείνεται, σημειώνει πως “οι ανακυκλωτές φαίνονται να γίνονται σκεπτικοί και ανήσυχοι για την έλλειψη διαθέσιμου τονάζ και αυτό, σε ισορροπία με τις βελτιωμένες εγχώριες αγορές χάλυβα, θα μπορούσε να φέρει ανοδική κίνηση στις τιμές βραχυπρόθεσμα. Η βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στο σενάριο ‘προσφοράς και ζήτησης’, και με τη ζήτηση εμφανή από όλους τους κύριους προορισμούς στην τρέχουσα περίοδο, η χαμηλή προσφορά θα μπορούσε να οδηγλησει τις τιμές ακόμα πιο ψηλά”.

    Στον αυξημένο ανταγωνισμό στην αγορά του scrap αναφέρεται εξάλλου και η Allied Shipbroking, υπογραμμίζοντας πως το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς αυτήν την περίοδο είναι η έλλειψη διαθέσιμου τονάζ. “Αυτό σημαίνει ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός έχει σημάνει μία αύξηση των κερδοσκοπικών προσφορών, κάτι που σίγουρα φέρνει πίσω στην αγορά το στοιχείο του ρίσκου και σε περίπτωση που τα πράγματα αρχίσουν να παίρνουν διορθωτική τροχιά, θα μπορούσαμε να δούμε μία κατάσταση όπου αρκετοί αγοραστές αφήνονται και πάλι εκτεθειμένοι με τονάζ αγορασμένο σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα. Για την ώρα, ωστόσο, τα πράγματα μοιάζουν να διατηρούνται και δεδομένων των τάσεων στην αγορά των μεταφορών, θα συνεχίσουν να διατηρούνται, τουλάχιστον μέχρι την έναρξη της εποχής των μουσώνων”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συμεών Παληός: Η νέα συμφωνία του εφοπλιστή που προκάλεσε βουτιά της μετοχής κατά 30%

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ο Συμεών Παληός πουλάει χρεόγραφα αξίας 150 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ