• Business

    Να το μυστικό με το οποίο θα μπορούσε να έχει σωθεί η Hanjin

    hanjin

    Cho-Yang-ho, πρόεδρος Hanjin Group


    Νέο κεφάλαιο στο σίριαλ της Hanjin Shipping ανοίγουν οι δηλώσεις του προέδρου της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής, της οποίας η πτώχευση προκάλεσε σεισμό πολλών ρίχτερ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Τώρα, ο πρόεδρος της Hanjin Group, Cho Yang-ho, δήλωσε πως η Hanjin θα μπορούσε να έχει επιβιώσει, εάν οι πιστωτές της δεχόντουσαν να της παρέχουν τη βοήθεια που χρειαζόταν.

    Τώρα, το δικαστήριο είναι αυτό που θα κρίνει την τύχη της ναυτιλιακής, τόνισε ο Cho στις πρώτες επίσημες δηλώσεις του μετά την αίτηση της Hanjin για υπαγωγή στον πτωχευτικό κώδικα στις 31 Αυγούστου του 2016, ημερομηνία που οι πιστωτές της αποφάσισαν να παύσουν κάθε οικονομική υποστήριξη. Ο πρόεδρος Cho, μιλώντας στην ακροαματική διαδικασία της Βουλής στη Σεούλ, δήλωσε ότι “ήταν λυπηρό” που η Hanjin έπρεπε να φτάσει στο σημείο να κάνει αίτηση για πτώχευση.

    Την ίδια στιγμή, εταιρείες-κολοσσοί όπως η Samsung Electronics Co., είδαν την παράδοση των προϊόντων τους στα καταστήματα να καθυστερεί δραματικά – και μάλιστα εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων – αφού τα φορτηγά πλοία της ναυτιλιακής έμειναν εγκλωβισμένα στη θάλασσα, καθώς κανένα λιμάνι δεν τα δεχόταν μετά την δημοσιοποίηση της είδησης της χρεοκοπίας της έβδομης μεγαλύτερης ναυτιλιακής του κόσμου στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.

    Το δικαστήριο της Σεούλ, το οποίο ίδρυσε μια επιτροπή αξιολόγησης για τη Hanjin, ανακοίνωσε στις 28 Σεπτεμβρίου ότι επεξεργαζόταν το ενδεχόμενο να πουλήσει την εταιρεία στο σύνολό της, ενώ η διοίκησή της υποχρεούται να υποβάλλει σχέδιο αναδιάρθρωσης μέχρι και τις 23 του ερχόμενου Δεκεμβρίου.

    hanjin

    Ο πρόεδρος της Hanjin δήλωσε χαρακτηριστικά πως “Πιστεύουμε ότι τα προβλήματα της εταιρείας θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν οι πιστωτές παρείχαν την αναγκαία υποστήριξη. Μάλιστα, τους είχαμε υποβάλλει πρόταση να εισρεύσουν στα ταμεία της Hanjin 451 εκατ. δολάρια σε βάθος διετίας”.

    Ο Cho επίσης απολογήθηκε για την αναστάτωση που έχει προκληθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τη δικαιολογία ότι η Hanjin είχε πολύ ισχυρό ανταγωνισμό να αντιμετωπίσει, ενώ μια γρήγορη αναγέννηση της εταιρείας θα μπορούσε να την τοποθετήσει σε ισχυρή πλεονεκτική θέση απέναντι από τον ανταγωνισμό αυτό.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι πολλές ελληνικές ναυτιλιακές που συνεργάζονται με την νοτιοκορεάτικη εταιρεία έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με μεγάλες απώλειες εξαιτίας της χρεοκοπίας της. Ειδικά η Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, αποτελεί την εταιρεία εκείνη με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin κινδυνεύει να χάσει 560 εκατ. δολάρια καθώς έχει ναυλώσει 8 φορτηγά πλοία σε εκείνη.

    Για την ιστορία, η άλλοτε πανίσχυρη Hanjin Shipping, είχε στον έλεγχό της μέχρι τη στιγμή της χρεοκοπίας της περίπου το 2,9% της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από τις 21 Σεπτεμβρίου του 2016, αυτό το ποσοστό έπεσε στο 2,6%, κάνοντας την εταιρεία από 7η, τη 10η μεγαλύτερη στον κόσμο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, όπως αναφέρουν και τα επίσημα στοιχεία της Alphaliner.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Με αυτά τα τρία βήματα η Costamare θα αντιμετωπίσει την κρίση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Tullow Oil επικαλείται ανωτέρα βία, αλλά ο John Fredriksen δεν πείθεται

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/katakrimnizonte-parangelies-neon-plion-arithmi-milane-apo-moni-tous/79319

     



    ΣΧΟΛΙΑ