• Business

    Μπορεί η παγκόσμια ναυτιλία να… πάρει μαθήματα από το Uber;


    Τι σχέση μπορεί να έχει η παγκόσμια ναυτιλία με το… Uber, τη γνωστή εφαρμογή που επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων να μετατραπούν σε επαγγελματίες οδηγούς προς ενοικίαση;

    Κι όμως, ο Lasse Kristoffersen, επικεφαλής της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Torvald Klavessness, πιστεύει πως τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα που προωθούν υπηρεσίες όπως το Uber, αλλά και το Airbnb (που επίσης μετατρέπει τους ιδιοκτήτες σπιτιών σε… ξενοδόχους), φέρνοντας στην επιφάνεια την «οικονομία της μοιρασιάς» (sharing economy), θα βρουν εφαρμογή και στη ναυτιλία.

    Όπως επισημαίνει σε άρθρο του ο Kristoffersen, όλο και περισσότερο σήμερα τα πλοία συνδέονται με το λεγόμενο «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» (internet of things): όλοι μπορούν να δουν τη θέση τους, την ταχύτητα με την οποία κινούνται και τη διεύθυνση προς την οποία κινούνται, το ιστορικό των δρομολογίων τους – τίποτα δε μένει κρυφό. Μήπως θα πρέπει να επανεξετάσουμε την προσέγγισή μας ως προς τα ναυτιλιακά logistics;

    Ο Kristoffersen επισημαίνει πως στον τομέα της ναυτιλίας υπάρχουν πάρα πολλά απροσδόκητα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν, όπως κάποιο τεχνικό πρόβλημα ή κακές καιρικές συνθήκες, και το κόστος που συνεπάγεται η πρόληψη αυτών των προβλημάτων είναι σημαντικό. Για τη διαχείρισή του, σημειώνει, απαιτείται αυξημένη ευελιξία και διαφάνεια – και εδώ είναι που το μοντέλο του Uber μπορεί να εμπνεύσει τη ναυτιλία.

    «Σε περιοχές όπου εταιρείες εισάγουν την ίδια πρώτη ύλη, τα κόστη τους που συνδέονται με την αβεβαιότητα θα μπορούσαν να μειωθούν σημαντικά με το μοίρασμα της αλυσίδας εφοδιασμού», σημειώνει ο Kristoffersen και επικαλείται τα αποτελέσματα μελέτης της Torvald Klaveness, σύμφωνα με τα οποία, με αυτόν τον τρόπο, από ένα ετήσιο μεταφορικό κόστος της τάξεως των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, οι εταιρείες θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν ως και 20 εκατομμύρια δολάρια αυξάνοντας το μέγεθος των φορτίων, ως και 60 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστότητα θα μπορούσαν να απελευθερωθούν από το απόθεμα και τα κόστη υπερημερίας θα μπορούσα να μειωθούν κατά 3 με 4 εκατομμύρια δολάρια.

    Κατά τον ίδιο, αυτό θα μπορούσε να γίνει χωρίς να θυσιαστεί η εμπιστευτικότητα ή οι στρατηγικές εφοδιασμού, αλλά με μία συστηματοποίηση των όρων και των αλλαγών στις διαδικασίες, καθώς και με μία ψηφιακή πλατφόρμα, την οποία αναπτύσσει σήμερα η Torvald Klaveness, φιλοδοξώντας να είναι από τους πρωτοπόρους αυτού που αποκαλεί «Ναυτιλία 2.0»: της νέας εποχής της παγκόσμιας ναυτιλίας.

    Σημειώνεται ότι η Torvald Klaveness ιδρύθηκε το 1946 και παραμένει μέχρι σήμερα μία οικογενειακή επιχείρηση με έδρα το Όσλο της Νορβηγίας, ενώ έχει γραφεία στη Σιγκαπούρη, τη Σαγκάη, τη Μανίλα, το Ρίο και την Κωνστάντζα. Διαθέτει σχεδόν 130 πλοία, που μεταφέρουν περίπου 60 εκατομμύρια τόνους φορτίων ετησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/iremia-prin-apo-tin-kategida-lira-mas-proidopii-oti-ta-chirotera-erchonte/81028

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/p-georgiopoulos-5-ekat-dol-sta-tamia-tis-genco-sinechizonte-refstopiisis/80970

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036



    ΣΧΟΛΙΑ