• Business

    Μύκονος-ξενοδόχοι: Είναι εύκολο για μας να εφαρμόσουμε τα πρωτόκολλα ασφαλείας

    Όλγα Παπαδάκη – Μαρία Κουσαθανά – Κώστας Κουκάς


    Η Μύκονος είναι από τα ισχυρότερα brand του ελληνικού τουρισμού. Το νησί των 10.000 κατοίκων που έχει έκταση 106 τ.χλμ, για τους rich and famous, για το διεθνές jet set είναι το νησί που δεν κοιμάται ποτέ. Ο δικός τους πλανήτης πολυτέλειας, διασκέδασης.

    Φέτος όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όλα κινούνται με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα ασφαλείας. Και είναι άγνωστο πόσες πτήσεις θα πραγματοποιούνται προς το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου, όπως άγνωστο είναι πόσα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν το λιμάνι της. Σίγουρα όμως τα λίαρ τζετ των διασήμων θα προσγειωθούν και αυτό το καλοκαίρι και οι πολυτελείς θαλαμηγοί θα δέσουν στα λιμάνια της…..

    Οι περισσότεροι ξενοδόχοι του νησιού ετοιμάζονται  να υποδεχθούν και φέτος αυτούς που θα επιλέξουν  τη Μύκονο για τις διακοπές τους.

    Και όπως λέει στο mononews.gr η κα Όλγα Παπαδάκη, εκπρόσωπος τους στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα μόλις ανακοινωθούν. Το πλεονέκτημα μας είναι ότι τα ξενοδοχεία είναι μικρά και μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα πιο εύκολα από μεγάλες μονάδες που φιλοξενούν πχ 1.000 άτομα. Θα τα καταφέρουμε.

    Το ίδιο λέει και η πρόεδρος των ξενοδόχων Μυκόνου κα Μαρία Κουσαθανά: «Όλοι είναι έτοιμοι να ανοίξουν», ωστόσο παραδέχεται πως:  Σκοπός μας φέτος είναι να διαχειριστούμε την κρίση. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε το καλύτερο και γνωρίζουμε  ότι οι επιχειρήσεις μας δεν θα είναι φέτος κερδοφόρες.

    Όμως θέλουμε να βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον και όσοι έρθουν στη Μύκονο θα έχουν ευχάριστη και ασφαλή διαμονή.

    Στη Μύκονο , που είχε πληρότητες στο 100% όλη τη σεζόν, φέτος οι ακυρώσεις είναι πολλές. Η πτώση των κρατήσεων φτάνει το 70%.

    Η πολυτέλεια είναι συνώνυμο του νησιού που ζει 24 ώρες το 24ωρο, που δεν κοιμάται ποτέ και τα πάρτι στις κοσμικές του παραλίες γίνονται πρωτοσέλιδα σε life style  περιοδικά ανά τον κόσμο.

    «Οι Κύκλαδες ζουν από τον τουρισμό, πόσο μάλλον η Μύκονος, που το 95% των επισκεπτών της είναι αλλοδαποί», λέει στο mononews.gr  η κα Παπαδάκη και συμπληρώνει:

    Σήμερα το κυρίαρχο είναι η υγειονομική θωράκιση των νησιών μας –και εν γένει των προορισμών, η υιοθέτηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας από τις επιχειρήσεις, αλλά και η ενίσχυση των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να ανοίξουν. Χρειαζόμαστε ένα ΕΣΠΑ για τον τουρισμό και μάλιστα γρήγορα.

    «Φέτος η Μύκονος θα προσφέρει την πολυτέλεια της απόστασης. Οι υγειονομικοί κανόνες θα είναι και κανόνες πολυτέλειας που αξίζει να πληρώσει κάποιος για να κάνει διακοπές».

    Στο ερώτημα αν θα πρέπει να πάμε σε νέο μοντέλο τουρισμού, η κα Παπαδάκη λέει πως θα πρέπει να απεγκλωβιστούμε από τους μεγάλους tour operators,  οι οποίοι φέρνουν μαζικό τουρισμό εξασφαλίζοντας  μεγάλες πληρότητες με χαμηλές τιμές.

    Τα μεγάλα ξενοδοχεία, θα είναι πιο δύσκολο να ανοίξουν το καλοκαίρι, οι μικρές μονάδες είναι πιο ευέλικτες και μπορούν ευκολότερα να εφαρμόσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Βέβαια και οι μικροί θα χρειαστεί να έχουν επιπλέον προσωπικό –πχ στην καθαριότητα, στην κουζίνα, σερβιτόρους- για να εξυπηρετηθεί η πελατεία.

    Όλοι οι ξενοδόχοι σήμερα περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις, δεν υπάρχει ακόμα εξαγγελία πραγματικής οικονομικής βοήθειας, για τις μονάδες που θα ανοίξουν, για εκείνες που δεν θα ανοίξουν, δεν γνωρίζουμε αν θα καταργηθεί η προκαταβολή φόρου.  Και μην ξεχνάμε πως οι νέοι κανόνες, τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν και ανάλογο κοστολόγιο που είναι βαρύ….

    Η κα Παπαδάκη θίγει επίσης δύο θέματα κομβικής σημασίας. Το ένα αφορά την υγειονομική περίθαλψη αν κάποιος νοσήσει, καθώς το νησί δεν διαθέτει νοσοκομείο και το πλησιέστερο νοσοκομείο είναι της Σύρου. Το δεύτερο θέμα αφορά την αστική ευθύνη και τις οικονομικές αξιώσεις που μπορεί να εγείρει ο πελάτης αν νοσήσει από την ξενοδοχειακή επιχείρηση.

    Το mononews.gr ζήτησε τη θέση του Δημάρχου Μυκόνου κ. Κώστα Κουκά,  σύμφωνα με τον οποίο:

    «Η πανδημία έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα σε όλα τα επίπεδα ειδικά στον τουριστικό κλάδο, που είναι βέβαιο ότι θα πληγεί σε σημαντικό βαθμό.

    Σχετικά με τη Μύκονο που τα τελευταία χρόνια δέχεται περίπου 2 εκατομμύρια επισκέπτες ως Δήμος κινούμαστε σε τέσσερις άξονες δράσεων:

    Ο πρώτος είναι η έμπρακτη στήριξη των επαγγελματιών με την αναστολή των πληρωμών των ανταποδοτικών τελών.

    Ο δεύτερος είναι η υλοποίηση ενός στοχευμένου προγράμματος προβολής του νησιού σε ειδικά κοινά, με έμφαση τα social media.

    Ο τρίτος είναι η στήριξη του Κέντρου Υγείας (προμήθεια υγειονομικού υλικού και ιατρικού εξοπλισμού, διπλασιασμένο επίδομα στο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό από δημοτικούς πόρους) και η λειτουργία μιας υποστηρικτικής κοινωνικής δομής και αλληλεγγύης το «Δίχτυ Αγάπης» όπου με τη βοήθεια δημοτικών υπαλλήλων αλλά και δεκάδων εθελοντών έχουμε δώσει μέχρι τώρα σε 350 συμπολίτες μας είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα.

    Ο τέταρτος είναι η αναβάθμιση  των υποδομών (οδοποιία, φωτισμός κα), αλλά και η ενίσχυση του αισθήματος ασφαλείας, μια και για πρώτη φορά θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με το Υπ. Δημόσιας Τάξης Υποδιεύθυνση Αστυνομίας στο νησί.

    Από εκεί και πέρα τις επόμενες ημέρες θα εντατικοποιήσουμε τη συνεργασία με τους εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου για να δούμε πως αξιολογούν το περιεχόμενο των υγειονομικών πρωτοκόλλων και πως θα κινηθούν με βάση και τις διεθνείς εξελίξεις στον τουρισμό.

    Εκτιμώ ότι με βάση όλα τα παραπάνω ο Μάιος θα είναι ο πλέον καθοριστικός μήνας για τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε.

    Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα ισχυρό brand name κάτι που θα διατηρήσουμε και φέτος με την την παροχή υψηλά ποιοτικών υπηρεσιών. Είμαι βέβαιος ότι με επιμονή, εργατικότητα και επαγγελματισμό θα καταφέρουμε να μειώσουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας για το νησί μας και να βάλουμε τις βάσεις για μια πολύ καλύτερη τουριστική χρονιά το 2021».



    ΣΧΟΛΙΑ