• Business

    Μετρό Αθήνας: Ποιοι μεγάλοι Όμιλοι διεκδικούν το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)


    Οι τέσσερεις μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί Όμιλοι, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, και ΑΒΑΞ υπέβαλαν προ ολίγου τους φακέλους τους για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας προς το Ίλιον.

    Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 682 εκατ. ευρώ το οποίο και αποτέλεσε ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός του φθινοπώρου και τότε είναι που θα κλειδώσουν και επίσημα τα τελικά σχήματα.

    Το έργο

    Η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον εκτιμάται πως θα κοστίσει 682 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ και έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο, καθώς στόχος είναι να υπογραφεί σχετικά γρήγορα η νέα σύμβαση.

    Εφόσον δε δοθούν νέες παρατάσεις είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε εντός του 2023 ποιοι θα είναι οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, ενώ η επιλογή του αναδόχου αναμένεται έως τα τέλη του 2023 και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πηγαίνει για τις αρχές του 2024 και την ίδια χρονιά εκτιμάται ότι θα στηθούν τα εργοτάξια.

    Σύμφωνα με τα όσα αναφερόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού (σ.σ 3 Ιανουαρίου 2023) η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί στους 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από πέντε έτη. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα είναι έτοιμο προς παράδοση εντός του 2028, όπως ήταν και η αρχική εκτίμηση, δεδομένου ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές των ενδιαφερομένων κατά της αναθέτουσας ή ακόμα και μεταξύ τους.

    Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:

    • Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
    • Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
    • Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς

    Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.



    ΣΧΟΛΙΑ