Οι πωλήσεις της LVMH μειώθηκαν καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις αγορές ακριβών τσαντών Louis Vuitton και σακακιών Dior, σημάδι ότι ο κολοσσός της πολυτελείας εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση μετά την πανδημία.

Τα έσοδα του γαλλικού ομίλου στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών —τη μεγαλύτερη μονάδα του— μειώθηκαν κατά 9% σε οργανική βάση το δεύτερο τρίμηνο, ανέφερε η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE σε ανακοίνωση την Πέμπτη. Η πτώση ήταν μεγαλύτερη από την εκτίμηση των αναλυτών, που προέβλεπαν μείωση 7,8%.

1

Ο όμιλος πολυτελείας υπό την ηγεσία του δισεκατομμυριούχου Bernard Arnault αντιμετωπίζει πτώση της ζήτησης, ιδίως στην Κίνα, η οποία για δεκαετίες αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης. Τον Απρίλιο, η LVMH έχασε τον τίτλο της πολυτιμότερης εταιρείας στη Γαλλία από την Hermès International, κατασκευάστρια των τσαντών Birkin — εταιρεία που ο Arnault είχε κάποτε προσπαθήσει να εξαγοράσει.

Τα αποτελέσματα της LVMH υπολείπονται και έναντι μικρότερων ανταγωνιστών όπως η ιταλική Brunello Cucinelli, παραγωγός πολυτελών κασμιρένιων ενδυμάτων, η οποία αυτόν τον μήνα ανέφερε αύξηση πωλήσεων.

Ο οίκος Christian Dior, η δεύτερη μεγαλύτερη φίρμα μόδας της LVMH μετά τη Louis Vuitton, βρίσκεται σε δημιουργική μετάβαση μετά τον πρόσφατο διορισμό του Jonathan Anderson στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή γυναικείων ρούχων το φθινόπωρο.

Η μετοχή της LVMH έχει υποχωρήσει περίπου 30% τους τελευταίους 12 μήνες, εξαλείφοντας σχεδόν €100 δισ. (118 δισ. δολάρια) από την κεφαλαιοποίησή της.

ΗΠΑ και Κίνα

Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ παρέμειναν αμετάβλητες το δεύτερο τρίμηνο —βελτίωση σε σχέση με το πρώτο— χάρη στις αυξημένες πωλήσεις σαμπάνιας και στην ανθεκτικότητα του τομέα μόδας και δερμάτινων ειδών, ανέφερε η Οικονομική Διευθύντρια της LVMH, Cécile Cabanis, σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. Το συγκεκριμένο τμήμα παρουσίασε ανάπτυξη στις ΗΠΑ, αν και με πιο αργό ρυθμό από το πρώτο τρίμηνο, χωρίς όμως να δοθούν περαιτέρω οικονομικές λεπτομέρειες.

Τα λειτουργικά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε €9 δισ., μειωμένα κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, αλλά ελαφρώς υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των €8,8 δισ.

Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις κατέρρευσαν κατά 28% το τρίμηνο, αφού είχαν εκτοξευθεί κατά 57% το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω της αυξημένης αγοραστικής κίνησης από Κινέζους τουρίστες, που επωφελήθηκαν από την αδύναμη ισοτιμία του γεν. Πτώση σημειώθηκε και στις πωλήσεις σε Ευρώπη και Κίνα.

Αναφερόμενη στις τρέχουσες εμπορικές διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ, η Cabanis είπε ότι ένα σενάριο με δασμούς 15% θα ήταν ένα «καλό αποτέλεσμα», καθώς πολλά brands της LVMH —εκτός από κάποια κρασιά και ποτά όπως το κονιάκ Hennessy— εξακολουθούν να έχουν ισχυρή τιμολογιακή ισχύ.

«Φαίνεται πως πλησιάζουμε σε συμφωνία για τους δασμούς, κάτι που θα μπορούσε να άρει ένα βάρος από το μακροοικονομικό περιβάλλον και την καταναλωτική εμπιστοσύνη», ανέφερε.

Διαβάστε επίσης

Σαουδική Αραβία: Για πρώτη φορά ξένος όμιλος αποκτά ομάδα της Saudi Pro League

Τραμπ για Μασκ: Δεν θέλω να καταστρέψω τις εταιρείες του, θέλω να ευδοκιμήσουν όπως ποτέ άλλοτε

Χαλκ Χόγκαν: Πέθανε ο διαβόητος θρύλος του wrestling