• Business

    LVMH, Gucci, Hermes: Περιμένοντας τους Κινέζους

    • NewsRoom


    Χριστουγεννιάτικο δώρο για τις ευρωπαϊκές luxury εταιρείες ήταν η άρση των περιορισμών στη Κίνα.

    Οι μετοχές σε κορυφαίους οίκους μόδας και πολυτελών αγαθών όπως LVMH, Kering (Gucci), Hermes, Tod’s είδαν μία αξιοσημείωτη άνοδο (ακόμα και άνω του 2,50%), την ίδια ώρα που στη Wall Street τα πρόσημα ήταν μεικτά.

    Ισχυρά κέρδη, αστάθεια στις μετοχές

    Με την άρση των περιορισμών, οι επενδυτές είδαν μία σημαντική ευκαιρία για τις μετοχές των luxury brands στην Ευρώπη, οι οποίες έχουν ταλαιπωρηθεί μέσα στο 2022.

    Μπορεί τα κέρδη να αποδείχτηκαν πολύ πιο ανθεκτικά από το αναμενόμενο παρά την αύξηση των επιτοκίων και τους φόβους επιβράδυνσης της οικονομίας, αλλά τα απανωτά lockdown στην Κίνα αποτέλεσαν ένα ισχυρό πλήγμα για τις μετοχές των συγκεκριμένων brands.

    Η μετοχή της LVMH έχασε περίπου το 10% της αξίας της σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ άλλα brands όπως η Kering βυθίστηκε κατά 31,55%. Οι μετοχές τους, παρά τα σταθερά ανοδικά κέρδη, εμφάνισαν σημαντική αστάθεια λόγω των απαγορεύσεων στην Κίνα.

    Ανέβαιναν κάθε φορά που η Κίνα χαλάρωνε τα μέτρα απαγόρευσης λόγω Covid. Και η νέα χαλάρωση μέτρων σηματοδοτεί μία αισιόδοξη συνέχιση των υψηλών επιδόσεων των ευρωπαϊκών εταιρειών και εντός του 2023.

    Η αγοραστική δύναμη των Κινέζων στα luxury brands

    Οι Κινέζοι δεν λατρεύουν μόνο τα ταξίδια στην Ευρώπη αλλά και τις αγορές πολυτελών προϊόντων.

    Οι Κινέζοι καταναλωτές λειτούργησαν ευεργετικά για την παγκόσμια οικονομία στον τομέα πολυτελείας κατά τις δύο προηγούμενες δεκαετίες.

    Παραδοσιακά έκαναν τις περισσότερες αγορές σε πολυτελή προϊόντα κατά τα ταξίδια τους στο εξωτερικό, καθώς οι τιμές ήταν χαμηλότερες απ’ ότι στην Κίνα.

    Αυτό ανετράπη κατά τη διάρκεια της πανδημίας με την κινεζική κυβέρνηση να θέτει σκληρούς περιοριστικούς όρους, περιορίζοντας δραστικά τα αθρόα ταξίδια των Κινέζων στην Ευρώπη.

    Σε μια έκθεση τον περασμένο μήνα, η εταιρεία συμβούλων Bain & Co. εκτίμησε ότι οι Κινέζοι καταναλωτές θα αντιπροσώπευαν μεταξύ 17% και 19% των παγκόσμιων δαπανών σε αγαθά και είδη πολυτελείας φέτος.

    Ποσοστό ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 2018, όπου αντιπροσώπευαν το 1/3 των συνολικών δαπανών στον luxury τομέα.

    Η εταιρεία συμβούλων εκτίμησε ότι μέχρι το 2030, οι πωλήσεις σε Κινέζους πολίτες θα αντιστοιχούν έως και στο 40% των συνολικών αγορών.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα συνεισφέρουν με επιπλέον 550 δις ευρώ στις ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με την Bain.

    Οι Aμερικανοί τουρίστες «έσωσαν» τα ευρωπαϊκά luxury brands

    Τα πολυτελή brands ήταν οι ξεκάθαροι νικητές σε ένα δύσκολο 2022, όπου η αγοραστική δύναμη κατέγραψε σημαντική επιβράδυνση.

    Οι απώλειες από τις πωλήσεις σε Κινέζους καλύφθηκαν από τους Αμερικανούς τουρίστες, που έσπευσαν να κάνουν αγορές πολυτελείας στην Ευρώπη.

    Οι Αμερικανοί καταναλωτές είχαν μια «χρυσή» ευκαιρία εκμεταλλευόμενοι το ενισχυμένο δολάριο και τις αποταμιεύσεις που συγκέντρωσαν τα χρόνια της πανδημίας να ενισχύσουν την αγοράς των luxury brands, κάνοντας «φθηνότερες» αγορές απ’ ότι στην χώρα τους.

    Με τον τρόπο αυτό ενίσχυσαν τη δυναμική των ευρωπαϊκών luxury brands, διατηρώντας τα κέρδη τους και τις πωλήσεις τους υψηλά καθώς και τις προβλέψεις τους για το 2023.

    Διαβάστε επίσης:

    Louis Vuitton: Το πρώτο ξενοδοχείο της διασημότερης μάρκας πολυτελείας στο Παρίσι



    ΣΧΟΛΙΑ