• Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi

    Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi

    Business

    Laura Gutierrez (Sanofi): Μεγάλη επένδυση της Sanofi στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη

    • Βίκυ Καρατζαφέρη

    Το τρίπτυχο της κοινωνικής στρατηγικής της Sanofi αναλύει σε συνέντευξη, που μας παραχώρησε στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, η Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs.

    Η κα Gutierrez εξηγεί το αποτύπωμα της Sanofi στη νέα εποχή και παρουσιάζει τις παγκόσμιες κοινωνικές πρωτοβουλίες της εταιρείας. Όπως αναφέρει, η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη έχουν ενταχθεί δυναμικά στον εταιρικό στρατηγικό σχεδιασμό και αποτελούν σημαντική προτεραιότητα για επένδυση τα επόμενα χρόνια.

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της κας Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi:

    Κυρία Gutierrez, μετά την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας το 2022, η Sanofi αποτελεί πλέον μία ενιαία εταιρεία, η οποία καθοδηγείται από έναν σκοπό και μια κοινή φιλοδοξία. Ποιος είναι αυτός ο νέος σκοπός και πώς εφαρμόζεται στην κοινωνική στρατηγική της Sanofi;

    Σκοπός μας στη Sanofi είναι να αναζητούμε τα θαύματα της επιστήμης, για να βελτιώσουμε τις ζωές των ανθρώπων. Αυτό αποτελεί τον πυρήνα της δέσμευσής μας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ελαχιστοποιούμε τις επιπτώσεις της Sanofi και των προϊόντων της στην υγεία του πλανήτη μας.

    Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις γίνονται ολοένα και πιο σύνθετες. Τα μεταβαλλόμενα δημογραφικά στοιχεία, οι ανισότητες πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη και οι αυξανόμενες απειλές, λόγω της κλιματικής αλλαγής, μας οδήγησαν να επεκτείνουμε τη δέσμευσή μας απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Με τη νέα κοινωνική στρατηγική μας ενισχύεται η δυνατότητά μας να βελτιώνουμε την υγεία και την ευημερία των ασθενών, των συνεργατών μας, των κοινοτήτων που στηρίζουμε, των εργαζομένων μας και του πλανήτη.

    Η στρατηγική μας διαφοροποιείται σε σχέση με εκείνη άλλων Οργανισμών. Είναι ενσωματωμένη σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας μας, με απώτερο στόχο να δημιουργήσουμε ένα πιο υγιές και βιώσιμο περιβάλλον, διασφαλίζοντας ευρεία πρόσβαση στην περίθαλψη, ιδιαίτερα για τους ευάλωτους πληθυσμούς στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, φέρνοντας στο προσκήνιο ανεκπλήρωτες ιατρικές ανάγκες, ελαχιστοποιώντας την επίπτωσή μας στο περιβάλλον και δημιουργώντας ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον εργασίας για τους ανθρώπους μας.

    Στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών αναφέρατε τους βασικούς πυλώνες της κοινωνικής στρατηγικής της Sanofi. Ποια είναι η προσέγγιση της εταιρείας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων για τη βιωσιμότητα παγκοσμίως;

    Στόχος μας είναι να έχουμε βιώσιμο θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη πολλές πρωτοβουλίες, οι οποίες επιφέρουν απτά αποτελέσματα. Συνοπτικά, ως ένας ενοποιημένος πλέον Οργανισμός, υλοποιούμε μία ενιαία κοινωνική στρατηγική, μέσω μίας τριπλής προσέγγισης: επιχειρηματική, κοινωνική και φιλανθρωπική.

    Ειδικότερα εφαρμόζουμε μια στρατηγική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πλήρως ευθυγραμμισμένη με τους μακροπρόθεσμους επιχειρηματικούς μας στόχους και με πρωτοβουλίες κατανεμημένες σε όλη την αλυσίδα αξίας της εταιρείας, από την Έρευνα και Ανάπτυξη, μέχρι την παραγωγή και τις εμπορικές δραστηριότητες. Η στρατηγική αυτή, που ευθυγραμμίζεται με τη βασική επιχειρηματική στρατηγική μας Play to Win, αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες: Προσιτή Πρόσβαση, Έρευνα και Ανάπτυξη για την κάλυψη ανεκπλήρωτων αναγκών, Φροντίδα για τον πλανήτη και Δράσεις εντός και εκτός του χώρου εργασίας.

    Όσον αφορά στο κοινωνικό μας αποτύπωμα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, για έχουμε βιώσιμο θετικό αντίκτυπο, πρέπει να ενισχύσουμε τις υποδομές υγειονομικής περίθαλψης, προωθώντας σχετικές πρωτοβουλίες και τοπικές συνεργασίες. Είναι εντυπωσιακό και θλιβερό παράλληλα, ότι σήμερα 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε υγειονομική φροντίδα, η πλειοψηφία των οποίων ζει σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. 

    Για τον λόγο αυτό ιδρύσαμε την Παγκόσμια Μονάδα Υγείας (Global Health Unit), ένα πρωτοποριακό μη κερδοσκοπικό και βιώσιμο κοινωνικό επιχειρηματικό μοντέλο. Μέσω της Παγκόσμιας Μονάδα Υγείας βελτιώνουμε την πρόσβαση σε 30 βασικά φάρμακα της Sanofi σε 40 χώρες, όπου καταγράφονται οι υψηλότερες ανεκπλήρωτες ιατρικές ανάγκες. Εστιάζουμε στη βελτιωμένη αντιμετώπιση μη μεταδοτικών ασθενειών, καλύπτοντας τις ανάγκες 238.000 ατόμων σε καθημερινή βάση, με στόχο τα 2 εκατομμύρια έως το 2030.

    Επιπλέον, μέσω του ταμείου Impact Fund, παρέχουμε υποστήριξη σε πρωτοβουλίες παροχής υπηρεσιών υγείας, που αναλαμβάνουν κατά τόπους επιχειρηματίες. Η πρώτη μας επένδυση αφορά στη SwipeRx, μία κορυφαία τεχνολογική πλατφόρμα που βοηθά τη διασύνδεση των πιο απομακρυσμένων φαρμακείων στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου, λόγω της περιορισμένης πρόσβασης σε επαγγελματίες υγείας, οι κάτοικοι στηρίζονται περισσότερο στους φαρμακοποιούς για την κάλυψη των αναγκών τους, ως προς την πρωτοβάθμια περίθαλψη.

    Τέλος, τον Μάιο του 2022 εγκαινιάσαμε τη φιλανθρωπική μας οργάνωση Foundation S. Τα πεδία, στα οποία δραστηριοποιείται, περιλαμβάνουν την υποστήριξη παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους, την παροχή βοήθειας σε τοπικές κοινότητες χωρών χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, ώστε να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, την εξάλειψη της ασθένειας του ύπνου έως το 2030 και την παροχή βοήθειας σε εκτοπισμένους πληθυσμούς σε περιόδους ανθρωπιστικών κρίσεων, μέσω δωρεών φαρμάκων και χρημάτων.

    Ενδεικτικά, μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Foundation S δημιουργήσαμε την πρώτη δεξαμενή σκέψης και δράσης Think and Do Tank, με επίκεντρο το κλίμα και την υγεία, υλοποιήσαμε ένα εργαστήριο για το κλίμα και την ανθεκτικότητα της υγείας με τη συμμετοχή 50 ΜΚΟ στη Σενεγάλη και διοργανώσαμε ένα συνέδριο για τον καρκίνο της παιδικής ηλικίας στο Μαρόκο. Επίσης δωρίσαμε 48 εκατομμύρια ημερήσιες θεραπείες, υποστηρίζοντας 23 εκατομμύρια ανθρώπους σε περιοχές, που υπέστησαν καταστροφικές απώλειες, όπως το Μπαγκλαντές, η Ουκρανία και η Τουρκία.

    Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi
    Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi

    Στο πλαίσιο της υποστήριξης υποεκπροσωπούμενων κοινωνικών ομάδων, η Sanofi παρουσίασε πρόσφατα την πρωτοβουλία A Million Conversations. Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας;

    Η πρωτοβουλία “A Million Conversations” («Ένα Εκατομμύριο Συζητήσεις») αποτελεί μία παγκόσμια κοινωνική πρωτοβουλία της εταιρείας μας, που δεν περιορίζεται στο πεδίο της υγείας, αλλά εστιάζει στις υποεκπροσωπούμενες ομάδες του πληθυσμού, όπως τα άτομα αφρικανικής καταγωγής, οι εθνικές μειονότητες, οι γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+.

    Τα επόμενα οκτώ χρόνια θα αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας, το δίκτυο συνεργατών μας και μία επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ, για να υποστηρίξουμε ανθρώπους, που προέρχονται από τις ομάδες αυτές, ώστε να είναι σε θέση να συνομιλήσουν απευθείας με εκπροσώπους του κλάδου της υγείας και παράλληλα να συμβάλλουμε στη δημιουργία της επόμενης γενιάς ηγετών και επαγγελματιών υγείας.

    Η αλλαγή ξεκινάει από μέσα. Πώς συμβάλλει η κοινωνική στρατηγική της Sanofi στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος, που χαρακτηρίζεται από τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη;

    Στη Sanofi έχουμε θέσει ως προτεραιότητα τη διασφάλιση ενός υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού χώρου εργασίας, όπου όλοι οι άνθρωποί μας μπορούν να αναπτυχθούν, να αναδείξουν τη μοναδικότητά τους και να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Το ίδιο πνεύμα χαρακτηρίζει την αλληλεπίδρασή μας με τους ασθενείς και τους πελάτες μας. Όσον αφορά στη στρατηγική μας για τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και τη Συμπερίληψη, αυτή στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: στη διαμόρφωση αντιπροσωπευτικής ηγεσίας, στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να προσφέρουν τον καλύτερό τους εαυτό και στην υποστήριξη των εργαζόμενων από διαφορετικές κοινότητες.

    Η στρατηγική μας αυτή αναπτύσσεται, καθώς φροντίζουμε συνεχώς να ακούμε και να μαθαίνουμε. Έχουμε πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προόδου, θεσπίζοντας ένα Συμβούλιο για τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και τη Συμπερίληψη (DE&I Board) και ενισχύοντας ένα πλαίσιο Παγκόσμιων Ομάδων Εργαζομένων (ERGs), δίνοντας στους ανθρώπους μας ακόμα πιο ισχυρή φωνή.

    Θα ήθελα να αναφερθώ πιο αναλυτικά στο Συμβούλιο για τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και τη Συμπερίληψη, το οποίο, μάλιστα, αποτελεί το πρώτο στο είδος του στον φαρμακευτικό κλάδο. Καταρχάς δημιουργήθηκε, για να διασφαλίζει ότι αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και εκπληρώνουμε τις δεσμεύσεις μας σε ζητήματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης. Επίσης σκοπός του Συμβουλίου είναι να παρακολουθεί την πρόοδό μας, όσον αφορά στους στόχους, που έχουμε θέσει έως το 2025, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας, αλλά και να παρέχει συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να επιταχύνουμε το θετικό αποτύπωμα της εταιρείας στο συγκεκριμένο πεδίο.

    Όσον αφορά στις Παγκόσμιες Ομάδες Εργαζομένων (ERGs), πρόκειται για ομάδες εθελοντών με επικεφαλής εργαζόμενους της Sanofi, που στόχο έχουν να διασφαλίζουν ότι όλες οι φωνές ακούγονται. Σήμερα έχουμε τουλάχιστον 50 τέτοιες τοπικές ομάδες ανά τον κόσμο, οι οποίες μοιράζονται τις γνώσεις τους και εκπαιδεύουν τους συναδέλφους στα κύρια πεδία, όπου εφαρμόζεται η στρατηγική μας για τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και τη Συμπερίληψη: την ισότητα των φύλων, τις διαφορετικές γενιές εργαζόμενων, την εθνική καταγωγή και την κουλτούρα, την κατάσταση της υγείας/αναπηρία και τον σεξουαλικό προσανατολισμό/ταυτότητα φύλου.