• Business

    ΚΡΙ ΚΡΙ: Μετά τα χρυσά κέρδη έρχονται νέες μειώσεις στο ράφι

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Παναγιώτης Τσινάβος, ΚΡΙ-ΚΡΙ

    Παναγιώτης Τσινάβος, ΚΡΙ-ΚΡΙ


    Η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε μειώσεις τιμών στα προϊόντα της συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ για το 2023.

    Ήδη από τις 10 Απριλίου η τιμή των συσκευασιών φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού έχει μειωθεί κατά 10%. Και τώρα προγραμματίζει έμμεσες μειώσεις τιμών μέσα από προωθητικές ενέργειες και προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

    Η σερραϊκή εισηγμένη γαλακτοβιομηχανία υπό τον Παναγιώτη Τσινάβο με ώθηση και από τις εντυπωσιακές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου ακολουθεί τη στρατηγική επιλογή της με την εμπορική πολιτική να διευρύνει τα μερίδια αγοράς.

    Πέρυσι η γαλακτοβιομηχανία, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και εκρηκτικής αύξησης των πρώτων υλών επέλεξε να ροκανίσει το περιθώριο EBITDA στο 5,2% από 15,6% και το περιθώριο EBIT στο 2,3% έναντι 12,4% προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της.

    Triple score στο τρίτο τρίμηνο

    Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εισηγμένη ο κύκλος εργασιών στο πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 49,3% και διαμορφώθηκε σε 45,9 εκατ. ευρώ έναντι 30,73 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Τα λειτουργικά κέρδη εκτοξεύτηκαν στα 9,71 εκατ. ευρώ  έναντι 1,75 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας αύξηση κατά 455%. Εκρηκτική ήταν η άνοδος και στα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν σε 8,46 εκατ. ευρώ έναντι 0,55 εκατ. ευρώ ενώ και τα καθαρά κέρδη εκτινάχθηκαν στα 6,68 εκατ. ευρώ  έναντι 0,45 εκατ. ευρώ το 2022.

    Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.

    Σημαντική ώθηση από τις αγορές του εξωτερικού

    Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +48,6% σε αξία και +18,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη +52,9%, αγγίζοντας τα €23 εκ.

    Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο. Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα.

    Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.

    Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +43,3%, ξεπερνώντας τα €17,5εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-2,7%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,5% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2023].

    Η στροφή στα private label, όφελος για την Κρι Κρι

    Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.

    Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο όπως επισημαίνεται από την εταιρεία με βάση τα στοιχεία της IRI τριμήνου σε αξία είναι μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές.

    Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ευνοεί την εταιρεία, καθώς είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

    Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε €3,49εκ. έναντι €1,93εκ. της προηγούμενης χρονιάς.

    Η ανάπτυξη που εμφανίζουν τα μεγέθη της επιχείρησης δημιουργεί την ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής της δυναμικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εντός του 2023, προγραμματίζει επενδύσεις σε παραγωγικό εξοπλισμό ύψους €20εκ., ενώ έχει ήδη προχωρήσει στην πρόσληψη 100 επιπλέον εργαζομένων.

    Διαβάστε επίσης

    ΚΡΙ-ΚΡΙ: Στα 6,68 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο

    Παναγιώτης Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ): Ανεβάζει τον πήχη του τζίρου στα 200 εκατ. ευρώ για το 2023



    ΣΧΟΛΙΑ