• Business

    Κώστας Καραμανλής: «Ξεκολλάει» το Μουσείο της ΥΠΑ στον Άγιο Δημήτριο – Χρηματοδοτούμε και δημοπρατούμε σιδηροδρομικά έργα

    O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Στη σιδηροδρομική σύνδεση της Θράκης και το Μουσείο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο Δήμο Αγίου Δημητρίου αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής απαντώντας σε δύο επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή προ ολίγου.

    Ο Υπουργός δήλωσε πως το Μουσείο της ΥΠΑ στο Πάρκο Αγίου Βενιζέλου στο Δήμο Αγίου Δημητρίου προχωράει με πρωτοβουλία της διοίκησης της ΥΠΑ, ενώ πρόσθεσε πως προχωράει ο διαγωνισμός για τη σύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ προανήγγειλε και έργα ανάταξης του σιδηρόδρομου στο Βορρά με διαγωνισμό που θα γίνει με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου.

    Προχωράει το Μουσείο της ΥΠΑ στον Άγιο Δημήτριο-Γιατί καθυστέρησε

    Ο Κώστας Καραμανλής απαντώντας στη σχετική ερώτηση που τέθηκε από τον Βουλευτή του Νότιου Τομέα Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωάννη Μπαλάφα σχετικά με την πορεία του Μουσείου της ΥΠΑ στο Δήμο Αγίου Δημητρίου, δήλωσε πως πλέον το project προχωράει κανονικά. Τόνισε, δε, πως από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου έχουν δοθεί από το Δήμο του Αγίου Δημητρίου τα τοπογραφικά για την ανάπλαση στην ΥΠΑ, ενώ την ίδια περίοδο ο Διοικητής της Υπηρεσίας, Γ. Δριτσάκος, έχει ζητήσει με επιστολή του προς τις αρχές του Δήμου συνάντηση για την παρουσίαση του σχεδίου για το εν λόγω μουσείου.

    Γεγονός και το οποίο σύμφωνα με τον Υπουργό αποδεικνύει την αγαστή συνεργασία ΥΠΑ και Δήμου για την υλοποίηση ενός έργου, το οποίο και αποτελεί ένα όραμα ετών  των ανθρώπων της ΥΠΑ και όσων ασχολούνται με την αεροναυτιλία.

    Σχετικά με τις όποιες καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί για το Μουσείο και τη γενικότερη ανάπλαση στο Δήμο Αγίου Δημητρίου, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε, ότι η παλαιά διοίκηση της ΥΠΑ από το 2017, όπου και δόθηκε το ακίνητο στο Δήμο από την ΕΤΑΔ με στόχο τη δημιουργία Μουσείου της ΥΠΑ, έως και το 2020, δεν υπήρξε καμία απολύτως εξέλιξη.

    Αντιθέτως, από τα τέλη του Ιανουαρίου του 2020, όπου και ανέλαβε η νέα διοίκηση της ΥΠΑ, η διαδικασία προχώρησε καθώς ο Γ. Δριτσάκος με επιστολή του είχε ενημερώσει τις αρχές του Δήμου Αγίου Δημητρίου για το ενδιαφέρον για τη δημιουργία του Μουσείου, ενώ στα τέλη Ιουλίου του ίδιου έτους επισκέφθηκε το χώρο μαζί με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.

    Ο Υπουργός παραδέχθηκε ότι και εδώ σημειώθηκε καθυστέρηση, αλλά αυτή δεν οφείλεται σε αδράνεια της ΥΠΑ, καθώς εκείνη την περίοδο πολλές διεργασίες του Δημοσίου είχαν παγώσει λόγω του κορονοϊού, ενώ και ο αρμόδιος Αντιδημάρχος είχε νοσήσει με αποτέλεσμα το περαιτέρω «κόλλημα».

    Βόρεια Ελλάδα: Μελετούμε, χρηματοδοτούμε και δημοπρατούμε σιδηροδρομικά έργα

    Ο Κώστας Καραμανλής στη δεύτερη ερώτηση που αφορούσε το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα και του τέθηκε από τον Βουλευτής Ν. Ροδόπης, Δημήτρη Χαρίτου, αναφέρθηκε στον διαγωνισμό αξίας 4,5 της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τη σύμβαση με την Trenitalia για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

    Συγκεκριμένα, ο Υπουργός σημείωσε ότι η παρούσα κυβέρνηση ήταν αυτή που έδωσε το πράσινο φως για την πεδινή χάραξη, ενώ κατάφερε να βρει τα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του Connecting European Facilities II (CEF II) και των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια δημοπράτησε τα έξι έργα για τη διασύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Σε αυτά εντάσσονται και έργα στη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία θα καταστήσουν τη χώρα μας κόμβο μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, καθώς δρομολογείται η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Μαύρη Θάλασσα.

    Σχετικά με την ανάταξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, ο Υπουργός προανήγγειλε πως εντός του 2023 θα προκηρυχθεί ένας νέος διαγωνισμό που θα γίνει μέσω στο ΣΔΙΤ και θα αφορά την 20ετή  συντήρηση και λειτουργία.

    Όσον αφορά το Προαστιακό, ο Κώστας Καραμανλής, δήλωσε στις περιοχές που το δίκτυο δε λειτουργεί ή υπάρχουν ελλείψεις, η Hellenic Train θα εφαρμόζει διαφορετικά δρομολόγια με στόχο την εξυπηρέτηση των περιοχών, ενώ βάσει της νέας τροποποιημένης σύμβασης τα δρομολόγια μπορούν να αλλάζουν εάν αυτό δεν εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό.

    Διαβάστε επίσης

    Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για 5 σημαντικά έργα €379 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης

    Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής – Στο 7% το Πάτρα-Πύργος

    Καραμανλής: Η επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων θα αναδείξει τον ρόλο των λιμένων της βόρειας Ελλάδας



    ΣΧΟΛΙΑ