• Business

    Κατασκευές: Τα μπλόκα στα μεγάλα έργα από μικρούς και η ανάδυση νέων δυνάμεων

    Αθανάσιος Σίψας (ΕΚΤΕΡ), Δημήτρης Κούτρας-Γιώργος Συνατσάκης (Δομική Κρήτης)

    Αθανάσιος Σίψας (ΕΚΤΕΡ), Δημήτρης Κούτρας – Γιώργος Συνατσάκης (Δομική Κρήτης)


    Τα μεγάλα έργα του υπουργείου υποδομών διεκδικούν και μπλοκάρουν οι ΕΚΤΕΡ και Δομική Κρήτης, οι οποίες επιδιώκουν να λάβουν μέρος της πίτας των υπό δημοπράτηση δημόσιων έργων.

    Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για εταιρείες που δε φιγουράρουν στην κορυφαία πεντάδα, δηλαδή τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, καθώς δεν διαθέτουν πτυχία 7ης τάξης, αλλά έχουν ξυπνήσει από το λήθαργο της περασμένης δεκαετίας και έχουν τη τεχνογνωσία και το προσωπικό.

    Πλασάρονται όλο και πιο ψηλά ως μέρη κοινοπραξιών με τους μεγάλους ομίλους ή συνασπίζονται μεταξύ τους ώστε να καλύπτουν τις προϋποθέσεις, για να χτυπήσουν έργα αξίας δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

    Στις περιπτώσεις, δε, που δεν μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, προσφεύγουν στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και ήδη έχουν παγώσει τρία έργα αξίας άνω των 570 εκατ. Ευρώ.

    Το ανοδικό ράλι στις μετοχές και η προσέλκυση επενδυτών

    Τόσο η ΕΚΤΕΡ όσο και η Δομική Κρήτης καταγράφουν το τελευταίο διάστημα σημαντική άνοδο της χρηματιστηριακής τους αξίας και προσελκύουν επενδυτές.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς η ΕΚΤΕΡ, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους να έχει προχωρήσει σε εξαγορές και συγχωνεύσεις ώστε να λάβει πτυχίο έβδομης τάξης.

    Παράλληλα, σημειώνει ένα σημαντικό ράλι ανόδου στην αξία της μετοχής της, η οποία μέσα σε ένα έτος έχει σχεδόν διπλασιαστεί και από τα 1,17 ευρώ διαπραγματεύεται πλέον στα 2,5 ευρώ.

    Από την άλλη πλευρά η Δομική Κρήτης έχει βρει έναν σημαντικό στρατηγικό επενδυτή στο πρόσωπο του Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος ύστερα από την αλλαγή διοίκησης στην Intrakat πριν από ένα χρόνο, αναζητούσε νέα κατασκευαστική εταιρεία και εξαγόρασε στα μέσα του περασμένου μήνα το 29,3% της εισηγμένης και κατέχει πλέον το ίδιο ποσοστό με το πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρεία, Γιώργο Συνατσάκη.

    Όσον αφορά την πορεία της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αυτή μόνο ως θετική μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς η τιμή της μετοχής της έχει τριπλασιαστεί σε ετήσια βάση και από τα 0,66 ευρώ διαπραγματεύεται πλέον στα 2,84 ευρώ.

    Ποια έργα μπλοκάρουν

    Στο στόχαστρο των δύο εταιρειών, οι οποίες συμπράττουν συνήθως με τις ΤΕΝΑ και ΕΡΕΤΒΟ, ώστε να μπορούν να χτυπήσουν μεγάλα έργα, βρίσκονται στην παρούσα φάση τα οδικά Ιωάννινα-Κακαβιά και Καρπενήσι-Λαμία, καθώς και τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νέα Μάκρη.

    Πρόκειται για έργα που έχουν προκηρυχθεί εντός του τρέχοντος έτους, αλλά έχουν κολλήσει καθώς η παραπάνω κοινοπραξία έχει καταφέρει να εισακουστεί από την ΕΑΔΗΣΥ με αποτέλεσμα το υπουργείο Υποδομών να πρέπει να αλλάξει τους όρους δημοπράτησης, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο τις απαραίτητες συνθήκες, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν και μικρότερες εταιρείες.

    Το πιο πρόσφατο έργο που έχει κολλήσει στις συμπληγάδες των προσφυγών είναι τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νέα Μάκρη αξίας 72 εκατ. ευρώ καθώς αρκετά σχήματα, μεταξύ αυτών και το ΕΚΤΕΡ – Δομική Κρήτης – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία γνωμοδότησε υπέρ τους με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να ακυρωθεί και αναμένεται να δούμε εάν θα βγει ξανά άμεσα στον αέρα.

    Το δεύτερο έργο που οδηγείται σε ματαίωση διαγωνισμού, όπως έχει ήδη γράψει το mononews είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά αξίας 310 εκατ. ευρώ.

    Σε αυτή την περίπτωση η γνωστή τετράδα προσέφυγε δύο φορές στην ΕΑΔΗΣΥ και δικαιώθηκε και στις δύο προσφυγές της, στις οποίες επικαλούνταν το γεγονός ότι οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμούς παραβιάζουν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία. Το παραπάνω είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί δύο φορές ο σχετικός διαγωνισμός.

    Σε πιο πρώιμο στάδιο, δηλαδή αυτό της εξέτασης της προσφυγής από την ΕΑΔΗΣΥ, βρίσκεται ακόμα ένα οδικό έργο αξίας 200 εκατ. ευρώ, το οποίο είναι το Λαμία-Καρπενήσι. Και εδώ έχει προσφύγει η παραπάνω κοινοπραξία και η απόφαση της αρχής αναμένεται από μέρα σε μέρα, ενώ θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικές εβδομάδες ώστε, αυτή να καθαρογραφεί και να κοινοποιηθεί στο σχήμα και το υπουργείο υποδομών.

    Διαβάστε επίσης:

    Υπουργείο Υποδομών: Ποιο οδικό έργο αξίας 310 εκατ. ευρώ βραχυκυκλώνει ξανά

    Α. Σίψας (ΕΚΤΕΡ): Εξαγορές και συγχωνεύσεις έως τα τέλη του έτους για να κτυπήσουμε μεγάλα έργα

    Δομική Κρήτης: Συμφωνία με την Adamas Group του Δημήτρη Κούτρα για την απόκτηση του 29,31%



    ΣΧΟΛΙΑ