• Business

    Καστέλι: Πώς το νέο αεροδρόμιο θα δώσει μόνιμες δουλειές σε 1.500 ανθρώπους

    Περιστέρης

    Γεώργιος Περιστέρης Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


    Μοιάζει με ψέμα, μετά από 11 (!) παρατάσεις της διαδικασίας για τον διαγωνισμό, όμως δεν είναι: το έργο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, μετά την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR ως προσωρινού αναδόχου του έργου.

    Μετά τη δημοσίευση της σχετικής υπουργικής απόφασης, το επόμενο κομβικό βήμα είναι η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης, που θα έχει διάρκεια 37 ετών. Προτού όμως γίνει αυτό θα πρέπει προηγουμένως να έχει επιλεγεί ο ανεξάρτητος μηχανικός του έργου (από επιτροπή που θα συσταθεί με επικεφαλής στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ισότιμη συμμετοχή του Δημοσίου και της κοινοπραξίας) και να έχει κατατεθεί ο φάκελος τροποποίησης της εγκεκριμένης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Παράλληλα, εκκρεμεί η ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR ως οριστικού αναδόχου του έργου.

    Στη συνέχεια, το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης που θα καταρτιστεί θα πρέπει να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που θα κληθεί να διεξάγει έλεγχο νομιμότητάς της, και στη συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να κυρωθεί και από τη Βουλή, και αυτό θα είναι το τελευταίο βήμα πριν αρχίσουν τα έργα στο Καστέλι. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 εκτιμάται ότι οι μπουλντόζες θα πιάσουν δουλειά, για ένα μεγάλο και φιλόδοξο έργο, η ολοκλήρωση του οποίου υπολογίζεται ότι θα πάρει περίπου πέντε χρόνια.

    Όταν ολοκληρωθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Ηράκλειο Κρήτης θα έχει επιτέλους ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που θα αντικαταστήσει το παλιό και κορεσμένο “Νίκος Καζαντζάκης” και θα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της πόλης, η οποία τα τελευταία χρόνια δέχεται όλο και περισσότερους τουρίστες, όμως το “Νίκος Καζαντζάκης” δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να διαχειριστεί με επιτυχία την αυξημένη αυτή τουριστική κίνηση.

    Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το Ελ. Βενιζέλος, και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν αεροδιάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων (με προοπτική επέκτασης στα 3.800 μέτρα), έναν παράλληλο τροχόδρομο πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, 19 αίθουσες αναμονής επιβατών, εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων όπου θα αναπτυχθούν εμπορικά καταστήματα, χώροι στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, καθώς και χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία και 150 ταξί.

    Η αξία της επένδυσης του έργου εκτιμάται στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ συνολικά στη διάρκεια της κατασκευής του έργου και στη φάση της λειτουργίας του αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 1.500 θέσεις εργασίας αντίστοιχα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο πόλεμος του ΔΟΛ: Θα φτάσει τα 25 εκατ. το τίμημα;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρηματιστήριo: Αλλάζει η διάθεση των traders παρά τα καλά νέα (με Watsa και Εθνική Ασφαλιστική)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε πλειστηριασμό το σπίτι του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας για 88.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ