Business

Jumbo: Μόλις 0,6% η κάμψη των πωλήσεων τον Ιανουάριο – Γιατί κλείσαμε τις «κόκκινες» περιοχές

  • NewsRoom
Απόστολος Βακάκης

Απόστολος Βακάκης


Θετική ήταν η επίπτωση στις πωλήσεις της Jumbo από την επαναφορά της ελεύθερης λειτουργίας του λιανικού εμπορίου τον Ιανουάριο, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Σύμφωνα με την  Jumbo, η εντυπωσιακή ανταπόκριση και προσέλευση των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια των λίγων ημερών ελεύθερης λειτουργίας του λιανεμπορίου και η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO, έφεραν την ισορροπία στις πωλήσεις κατά τον μήνα Ιανουάριο.

Τον Ιανουάριο 2021 τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα λειτούργησαν από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου.

Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση +0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.

Όσον αφορά την Κύπρο: Αρχές Ιανουαρίου λειτούργησαν τα 3 από τα 5καταστήματα. Από την 10η Ιανουαρίου 2021 όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά λόγω του απαγορευτικού (lockdown) που επιβλήθηκε στη χώρα.  Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο μειώθηκαν κατά -72% περίπου, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Σημειώνεται ότι στις 8 Φεβρουαρίου2021 αναμένεται η επαναλειτουργία των καταστημάτων στην Κύπρο.

Στη Βουλγαρία λειτούργησαν τα 8 από τα 9 σημειώνοντας αύξηση κατά +24% περίπου.

Στη Ρουμανία, τον Ιανουάριο του 2021, λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα, σημειώνοντας αύξηση κατά +27% περίπου σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 όπου λειτουργούσε ο ίδιος αριθμός καταστημάτων.

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου, κατά τον πρώτο μήνα του 2021, μειώθηκαν κατά -0,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Όσον αφορά την Ελλάδα, σήμερα λειτουργούν κανονικά μόνο τα 26 από τα 52 καταστήματα, καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα οδήγησαν στην επιβολή νέων περιορισμών.  Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, το λιανεμπόριο στις «κόκκινες» περιοχές της χώρας, λειτουργεί με τις μεθόδους click inside μόνο για τα είδη ένδυσης, υπόδησης και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου και click away για όλα τα υπόλοιπα είδη.

Όπως σημειώνει ο Όμιλος Jumbo, κατά πάγια πρακτική, στηρίζει -χωρίς επιφύλαξη- τις επιλογές της Πολιτείας. Κατέβαλε για δύο ημέρες προσπάθεια να λειτουργήσει τα καταστήματά JUMBO σε αυτές τις περιοχές, με τον ίδιο πρακτικά τρόπο με τον οποίον λειτουργεί και η υπόλοιπη αγορά.

Δυστυχώς, επισημαίνει η Jumbo, η εφαρμογή του νέου πλαισίου στα καταστήματα της αποδεικνύεται τελικά μη φιλικό προς τους πελάτες της και δεν επιτρέπει στην πράξη την λειτουργία των καταστημάτων ακόμη και με τον τρόπο που συμβιβαστικά επελέγη. Κατά συνέπεια, η εταιρεία προχώρησε σε νέα αναστολή της λειτουργίας των 26 από τα 52 καταστήματα Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) από την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων της.

Διαβάστε επίσης:

Jumbo: Αναστέλλει ξανά τη λειτουργία των καταστημάτων στις «κόκκινες» περιοχές – Η ανακοίνωση του ομίλου

Jumbo: Τι οδήγησε στο «ξέσπασμα» Βακάκη – Ο βαρύς «λογαριασμός» του lockdown


ΣΧΟΛΙΑ