• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Νέα ολιγοήμερη παράταση για το διαγωνισμό 383 εκατ. για τα «πράσινα λεωφορεία»

    O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Σε νέα ολιγοήμερη παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αξίας 383 εκατ. ευρώ που αφορά στην προμήθεια 770 «πράσινων» λεωφορείων με στόχο την ανανέωση του στόλου των Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

    Όπως αναφέρεται σε απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, η οποία αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια, η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών μετατέθηκε στις 18 Ιανουαρίου του 2022, ενώ η αποσφράγισή τους θα γίνει στις 22 του ίδιου μήνα. Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός τελούσε ήδη υπό παράταση, καθώς η αρχική ημερομηνία υποβολής των προσφορών που ήταν η 8η Νοεμβρίου του 2021 είχε μετατεθεί για τις 14 Ιανουαρίου αντίστοιχα.

    Πρόκειται για την τρίτη παράταση που δίνεται στον εν λόγω διαγωνισμό. Την πρώτη φορά το Υπουργείο αναφέρθηκε σε πλήθος αιτημάτων εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων, τα οποία ζητούσαν περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσουν τις προσφορές τους. Επίσης, όπως έχει διαρρεύσει στον τύπο οι «Solaris Bus & Coach sp.zo.o» και «Mercedes Benz Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε.Ε.» προσέφυγαν στις αρχές του Νοεμβρίου στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), ενώ λίγο αργότερα η «Yotong Bus Co., Ltd.» προχώρησε σε παρέμβαση κατά της προσφυγής της πρώτης εταιρείας.

    Ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελείται από πέντε τμήματα και για το καθένα εξ αυτών θα προκύψουν διαφορετικοί ανάδοχοι. Επίσης, όπως φαίνεται και από τα σχήματα που έχουν ξεκινήσει το νέο γύρο προσφυγών, αλλά και από τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου, είναι ξεκάθαρο πως ο διαγωνισμός θα προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών παικτών.

    Εφόσον, ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του 2022, δηλαδή δημοπρατηθεί το έργο, περάσει την προσυμβατική περίοδο και εν συνεχεία υπογραφεί, τότε είναι πιθανό τα λεωφορεία να έχουν καταφτάσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του 2026, καθώς η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες.

    Ο διαγωνισμός

    Ο τίτλος του προς δημοπράτηση έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ο εξής: «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» και το κόστος του ανέρχεται στα 309 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, αποτελείται από τα εξής υποέργα:

    1ο Τμήμα

    Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ προς ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος) και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 45 μήνες.

    Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προμηθευτεί επιπλέον 20 οχήματα και στην περίπτωση αυτή το τελικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 37,2 εκατομμύρια ευρώ.

    2ο Τμήμα

    Το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 59 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    3ο Τμήμα

    Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», και η αξία του ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    4ο Τμήμα

    Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ, και η αξία του ανέρχεται στα 45,3 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 43 μήνες και υπάρχει η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    5ο Τμήμα

    Το τελευταίο τμήμα αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ και η αξία του ανέρχεται στα 124,6 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες και δίνεται η δυνατότητα παράτασης της ισχύος της σύμβασης.

    Διαβάστε επίσης

    Σε δεύτερη παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός των 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία

    Σε παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός 383 εκατ. για τα νέα πράσινα λεωφορεία



    ΣΧΟΛΙΑ