• Business

    Υπερταμείο: Νέο Business Plan για στις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα – 1500 νέα λεωφορεία έως το 2027

    Γρηγόρης Δημητριάδης (Διευθύνων Σύμβουλος ΕΕΣΥΠ) - Γιώργος Σπηλιόπουλος (Διευθύνων Σύμβουλος ΟΑΣΑ) - Αθανάσιος Κοτταράς (Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑΣΥ) - Στέφανος Αγιάσογλου (Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ)

    Γρηγόρης Δημητριάδης (Διευθύνων Σύμβουλος ΕΕΣΥΠ) – Γιώργος Σπηλιόπουλος (Διευθύνων Σύμβουλος ΟΑΣΑ) – Αθανάσιος Κοτταράς (Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑΣΥ) – Στέφανος Αγιάσογλου (Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ)


    Αλλαγές στο Business Plan του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) ΑΕ και Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) ΑΕ δρομολογεί το Υπερταμείο σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του, Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων για τον μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών από το 2025.

    Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Δημητριάδης, ως εποπτεύων των τριών συγκοινωνιακών φορέων ανέφερε ότι εξετάζεται από το επόμενο έτος να πάψει το καθεστώς της αποζημίωσης για το λειτουργικό τους κόστος και να επιδοτηθούν για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Εν ολίγοις αυτό που επιδιώκεται και ήδη γίνεται διάλογος με την ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών είναι να τεθεί ένα πλαίσιο βάσει του οποίου θα καθορίζεται ποιες υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχει ο ΟΑΣΑ και θα αμείβεται καταλλήλως από το Ελληνικό Δημόσιο.

    Μάλιστα, όπως πρόσθεσε, ο κ. Δημητριάδης αυτή τη στιγμή το λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ εάν λάβουμε υπόψη την παροχή δωρεάν μετακινήσεων ή μειωμένων εισιτηρίων σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως οι άνεργοι, οι φοιτητές, τα ΑμεΑ, και οι άνω των 65 ετών, τότε το ποσό αυτό εκτινάσσεται στα 183,6 εκατ. ευρώ.

    Τόνισε, δε, ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές στη δομή του Ομίλου ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του αλλά χρειάζεται να γίνουν αλλαγές σε διάφορους τομείς. Οι σημαντικότερες εξ’ αυτών είναι η ενοποίηση των εταιριών σε λογιστικό επίπεδο, ενώ θα χρειαστεί να γίνουν και εκπαιδεύσεις με κοινά κριτήρια στο ανθρώπινο δυναμικό.

    1500 νέα λεωφορεία έως το 2027 με σημαντική εξάρτηση από τους ιδιώτες και τα ΚΤΕΛ

    Εκτός, όμως, από τον τρόπο επιδότησης των θυγατρικών του ΟΑΣΑ, αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές και στους στόλους των λεωφορείων, καθώς μέσα από μία σειρά δράσεων και διαγωνισμών, που ξεκίνησαν από 2019 και συνεχίζονται έως και σήμερα, θα κυκλοφορούν έως το 2027 στους δρόμους της Αθήνας 1500 νέα λεωφορεία.

    Από αυτά τα 951 θα κυκλοφορούν εντός του 2025 στην πρωτεύουσα και θα προέλθουν από τους διαγωνισμούς του υπουργείου υποδομών για την απόκτηση πράσινων λεωφορείων και του δύο διαγωνισμούς των ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για την παροχή συγκοινωνιακού έργου από ιδιώτες. Τα υπόλοιπα θα προκύψουν από το νέο διαγωνισμό του υπουργείου υποδομών, που θα βγεί σύντομα σε διαβούλευση, με ορίζοντα απόκτησης το 2027 και αρχικό προϋπολογισμό τα 500 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου και του Υπερταμείου φαίνεται ότι η εξάρτηση από τους ιδιώτες θα είναι μεγαλύτερη καθώς μέσω των διαγωνισμών του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ θα μισθωθούν 511 οχήματα, ενώ από τον διαγωνισμό του υπουργείου θα γίνει η προμήθεια 440 νέων οχημάτων.

    Μέχρι στιγμής έχουν καταφτάσει στην Αθήνα τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong, τα οποία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια και θα κάνουν την «πρεμιέρα» τους στα μέσα Μαΐου. Όσον αφορά τα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου (CNG) αυτά αναμένεται να φτάσουν σταδιακά  στην Αθήνα έως το 2025.

    Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΑ και η ΟΣΥ έχουν προκηρύξει δύο διαγωνισμούς για τη μίσθωση οχημάτων. Ο πιο προχωρημένος διαγωνισμός είναι αυτός του ΟΑΣΑ καθώς η σχετική σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να έχει υπογραφεί εντός του Ιουνίου. Το κόστος της ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 63 λεωφορειακών γραμμών στην Ανατολική και Δυτική Αττική με 211 νέα λεωφορεία για τα επόμενα οκτώ έτη.

    Ανάδοχος είναι η  κοινοπραξία έξι εταιριών ΚΤΕΛ (Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας) με δύο τουριστικά γραφεία (Smile Acadimos του ομίλου Panolympia και Maroulis Travel), η οποία είχε υποβάλει και τη μοναδική προσφορά.

    Σημειώνεται ότι μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση και να καταφτάσουν τα νέα οχήματα στην Αθήνα, ο ΟΑΣΑ επέλεξε μέσω απευθείας διαπραγμάτευσης τα ΚΤΕΛ Κορίνθου για να πραγματοποιούν τα δρομολόγια στην Ανατολική Αττική, η οποία ωστόσο φαίνεται να «υποφέρει» από τις υπηρεσίες που παρείχαν τα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς ο Δήμος Παιανίας-Σπατών ζήτησε την επιστροφή του συγκοινωνιακού έργου από τον μέχρι πρότινος ιδιώτη (ΚΤΕΛ Αττικής) στο Δημόσιο (ΟΣΥ).

    Από την άλλη πλευρά η ΟΣΥ προκήρυξε πρόσφατα τον διαγωνισμό για τη μίσθωση 300 οχημάτων για την επόμενη δεκαετία με την υπογραφή της σύμβασης να αναμένεται εντός του 2024. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 180 εκατ. ευρώ με ορίζοντα λήξης το 2034 και τα νέα οχήματα θα βρίσκονται στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ εντός του 2025.

    Διαβάστε επίσης

    Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί των ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για την είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνίες

    Υπερταμείο: Διεθνής διαγωνισμός για την ανάδειξη συμβούλου στην διαδικασία μετατροπής του σε Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο

    Υπερταμείο: Το σχέδιο και οι προτεραιότητες για τον εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ στην Αθήνα



    ΣΧΟΛΙΑ