• Business

    Υπέρ της Μy Market η προσφυγή για το 15λεπτο παράδοσης της efood market

    • NewsRoom
    Παμίνος Κυρκίνης: Επιχείρηση «rebranding» για την e-food

    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της e-food


    Να τρoποποιήσει τη διαφημιστική της εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης, με την οποία η efood market υπόσχεται κατ’ οίκον παράδοση σε 15 λεπτά, καλεί την εταιρεία το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας.

    Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη έπειτα από προσφυγή της αλυσίδας Μy Market. Κατόπιν αυτής,  το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, που είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των διαφημίσεων και την τήρηση του Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας, εξέτασε τη διαφημιστική επικοινωνία σε σχέση με την υποβληθείσα αίτηση ελέγχου και έλαβε υπ’ όψιν της τα στοιχεία και επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν στη συνεδρίαση, προκειμένου να λάβει τις σχετικές αποφάσεις.

    «Το 15λεπτο έχει επαληθευτεί μόνο στο 42% των παραγγελιών»

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στα 30 λεπτά.

    Η Επιτροπή σχημάτισε ομόφωνα την άποψη ότι παρά το γεγονός ότι η παράδοση ειδών super market σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα καθιστά την υπηρεσία αυτή καινοτόμο, η υπόσχεση που διατυπώνεται για παράδοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς.

    Ειδικότερα, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η διατύπωση «σε 15 λεπτά» υπόσχεται με τρόπο απόλυτο, κατηγορηματικό, χωρίς καμία επιφύλαξη ή προϋπόθεση, ότι η παράδοση θα γίνει συγκεκριμένα σε 15 λεπτά, γεγονός το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται εμφατικά στο ένα από τα δύο τηλεοπτικά, με την εμφάνιση του ρολογιού που δείχνει να έχουν περάσει ακριβώς 15 λεπτά από την ώρα της παραγγελίας.

    «Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως (προσδοκία) θα επαληθευτεί μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών, ενώ το ποσοστό αυτό δεν γίνεται επαρκές ούτε στα 20 λεπτά, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι οι καταναλωτές έχουν την ανοχή μίας εύλογης καθυστέρησης λίγων λεπτών» επισημαίνεται μεταξύ άλλων.

    Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο υπό κρίση διαφημιστικός ισχυρισμός «efood market, super market σε 15 λεπτά», δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, είναι υπερβολικός, μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις, προσκρούει στα άρθρα 5 και 8 του του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και θα πρέπει να τροποποιηθεί σε όλα τα μέσα και υλικά που εμφανίζεται, προκειμένου να είναι σύμφωνος με τα οριζόμενα σε αυτόν.

    Η προθεσμία για την τροποποίηση

    Η προθεσμία για την απαραίτητη τροποποίηση είναι 3 ημέρες για την τηλεόραση και τα digital υλικά, 2 ημέρες για το ραδιόφωνο και έως τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 ημέρες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής

    Σημειώνεται πως η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της απόφασης.



    ΣΧΟΛΙΑ