• Business

    Οι πέντε κοινοπραξίες που περνούν στο δεύτερο στάδιο για το νέο δορυφορικό σύστημα διοδίων

    • NewsRoom
    διόδια


    Και οι πέντε ενδιαφερόμενοι κατά το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για το νέο δορυφορικό σύστημα διοδίων πέρασαν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci Highways – Vinci Concessions – KAPSCH TraficCom A.G. – ΤΕΡΝΑ, Nusz – Μυτιληναίος, ΑΚΤΩΡ – Autostrade – Ιntrakat – Intrasoft International, ΟΤΕ – T-Systems και Strabag – Skytoll.

    Σύμφωνα με τον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ. περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους».

    Το έργο, συνολικού κόστους άνω των 450 εκατ. ευρώ, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:

    1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).
    2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

    Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση.

    Η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο κ.α.). Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έως 10 Δεκεμβρίου οι προσφορές των υποψηφίων αναδόχων για τη Γραμμή 4 του Μετρό



    ΣΧΟΛΙΑ