• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η μετοχή με τα κέρδη του αιώνα δεν είναι ούτε η Amazon ούτε η Apple

    • Bloomberg


    Ποιος είναι ο μεγαλύτερος νικητής στη χρηματιστηριακή αγορά αυτόν τον αιώνα; H Amazon ίσως; Ή μήπως η Apple; Mε κέρδη πάνω από 2.300% και 5.300% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο του 2000, είναι και οι δύο καλές εικασίες.

    Όπως αποδεικνύεται, όμως, δεν πλησιάζουν ούτε κατά προσέγγιση την πραγματική #1 μετοχή αυτής της περιόδου, το αναψυκτικό Monster. Ναι, η εταιρεία ενεργειακών ποτών με τη μαύρη και πράσινη ετικέτα έχει ξεπεράσει όλες τις άλλες μετοχές του δείκτη S&P 500, με απόδοση σχεδόν 60.000% κατά την περίοδο αυτή.

    Είναι ένα ιστορικό ράλι με σχεδόν οποιοδήποτε μέτρο, το οποίο τροφοδοτήθηκε από την αύξηση των κερδών της Monster κάθε χρόνο από το 2008 και την ετήσια αύξηση των εσόδων που δεν έχει πέσει κάτω από το 9% από το 2001.

    «Τα ενεργειακά ποτά είναι τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυτής της γενιάς και η Monster έχει με συνέπεια διευρύνει τις σειρές προϊόντων της με μεγάλη επιτυχία», δήλωσε η Caroline Levy, αναλύτρια της Macquarie Capital.

    Τώρα, όμως, βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρούς κινδύνους. Η μετοχή υποχώρησε κατά 18% τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην αγορά των ενεργειακών ποτών, μία αγορά αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Amazon.com πωλεί ένα ενεργειακό ποτό ιδιωτικής ετικέτας και η Coca-Cola λανσάρει την Coca-Cola Energy στην Ευρώπη.

    Καμία εξαγορά;

    Το προϊόν της Coca-Cola θεωρείται ιδιαίτερα αξιοσημείωτο. Η εταιρεία κατέχει σχεδόν το 19% της Monster, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg, καθιστώντας τη μακράν τον μεγαλύτερο επενδυτή της εταιρείας. Διανέμει επίσης προϊόντα Monster και οι αναλυτές υπέθεταν ότι κάποια στιγμή θα εξαγόραζε οριστικά τη Monster, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση ύψους σχεδόν 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά το λανσάρισμα του ενεργειακού ποτού θεωρήθηκε ένδειξη απομάκρυνσης από αυτό το σενάριο, ιδιαίτερα καθώς ήρθε αφού η Coca-Cola δαπάνησε 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά της αλυσίδας καφέ Costa τον Αύγουστο.

    «Νομίζω ότι έχει περάσει η ευκαιρία, ότι η Coca-Cola δεν θα τους αγοράσει τώρα», δήλωσε ο Kenneth Shea, αναλυτής του Bloomberg Intelligence. «Η Monster είχε μία μεγάλη επιτυχία όταν συμφώνησε με την Coca-Cola ως διανομέα, αλλά υπάρχει πραγματικός κίνδυνος τα ενεργειακά ποτά της ίδιας της Coca-Cola να διαταράξουν μια πραγματικά ισχυρή συνεργασία και να επιβραδύνουν τη Monster σε διεθνές επίπεδο».

    Η Monster αρνήθηκε να σχολιάσει.

    Αν και η Amazon και η Coca-Cola κυριαρχούν στις βιομηχανίες τους, η μεγαλύτερη ανταγωνιστική απειλή θα μπορούσε να είναι το Bang, ένα ενεργειακό ποτό από την Vital Pharma που η πρόσφατη ανάπτυξή της θεωρείται ευρέως ότι γίνεται σε βάρος του Monster.

    Μερίδιο αγοράς

    Το αναψυκτικό Monster είχε μερίδιο αγοράς 35,4% στην κατηγορία των ενεργειακών ποτών το Μάρτιο, μειωμένο κατά 3,5 εκατοστιαίες μονάδες από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα δεδομένα της IRI. Το εταιρικό μερίδιο της Red Bull μειώθηκε λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα, στο 38,2%. Το μερίδιο της Vital Pharma, εν τω μεταξύ, σημείωσε άνοδο από μόλις 1% σε 8,3%.

    Η «έκρηξη της ανάπτυξης του Bang είναι από μικρή βάση, αλλά έπρεπε να βγει από κάπου, και φαίνεται ότι βγήκε από το Monster», δήλωσε ο Shea.

    Η Monster ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα σειρά ποτών, τη Reign, που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί το Bang, και μέχρι στιγμής οι αναλυτές είναι διχασμένοι για τις δυνατότητές της. Ορισμένοι επιβεβαίωσαν την αισιόδοξη στάση τους, όπως η RBC και η Credit Suisse, η οποία πρόσφατα ονόμασε την εταιρεία μία από τις κορυφαίες επιλογές της.

    Μπορεί ακόμη και να λάβει μια ώθηση από τη νίκη του Tiger Woods την Κυριακή στο Masters. Η Monster έχει το λογότυπό της στην τσάντα του από το 2016. Οι μετοχές της Monster ενισχύθηκαν κατά 0,8% κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσης τη Δευτέρα, θέτοντάς τη σε τροχιά ανακοπής του διήμερου πτωτικού σερί.

    Όμως στις αρχές Μαρτίου, η Citi απομάκρυνε τη Monster από τον κατάλογο εστίασής της, βλέποντας «λιγότερα περιθώριο ανόδου» με τις τρέχουσες αποτιμήσεις. Την Πέμπτη, η αναλύτρια Wendy Nicholson μείωσε τον στόχο τιμής στα 66 δολάρια από τα 74 δολάρια, προσδοκώντας ότι ο ανταγωνισμός «θα παραμείνει σκληρός στο εγγύς μέλλον». Είχε προηγηθεί η Morgan Stanley, η οποία μείωσε τον δικό της στόχο τον περασμένο μήνα. Η Bonnie Herzog της Wells Fargo έγραψε την Παρασκευή ότι μια έρευνα για το κλίμα στις εταιρείες λιανικής πώλησης ποτών δείχνει «μαζικές μειώσεις» στο Monster από τον Νοέμβριο.

    Η τελευταία φορά που η μετοχή της Monster βρέθηκε σε επίπεδα-ρεκόρ ήταν τον Ιανουάριο του 2018 και εξακολουθεί να βρίσκεται πάνω από 20% κάτω από αυτά. Προς το παρόν, ωστόσο, μπορεί να καυχιέται για τον 21ο αιώνα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Ζευγάρι ίδρυσε την πιο hot αλυσίδα εστιατορίων και έχουν πλέον περιουσία 13,6 δισ. δολαρίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Καταθέσεις πάνω από 100.000 ευρώ δηλώνει ο Ντράγκι

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Κλήσεις σε Deutsche Bank και άλλες τράπεζες για τα δάνεια του Τραμπ



    ΣΧΟΛΙΑ