• Business

    Γ. Χατζηπατέρας: Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει η Dorian και το ενδεχόμενο στρατηγικού επενδυτή

    Γιάννης Χατζηπατέρας

    Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG


    Η ναυτιλιακή Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, αναμένεται να ξεκινήσει νέο γύρο συζητήσεων με τις πιστώτριες τράπεζες με θέμα το χρέος της και την πιθανότητα να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. δολαρίων, στο πλαίσιο  των προσπαθειών να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της αγοράς.

    Όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές, η Dorian – όπως και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου – έχει έρθει αντιμέτωπη με τις μεγάλες πιέσεις στις τιμές των ναύλων σε συνδυασμό με την πτώση που καταγράφουν τα ταμειακά της διαθέσιμα.

    Ο Erik Nikolai Stavseth, αναλυτής της Arctic Securities, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “Το σημείο-μηδέν (όσον αφορά στις τιμές των ναύλων) για τη Dorian LPG διαμορφώνεται γύρω στις 23.000-24.000 δολάρια την ημέρα, κάτι που σημαίνει πως το να μην κάνει απολύτως καμία κίνηση, θα τη φέρει αντιμέτωπη με μια τρύπα της τάξεως των 250 εκατ. δολαρίων στον ισολογισμό της, την οποία θα πρέπει να φροντίσει να κλείσει ως τα τέλη του 2019”.

    Ο Stavseth επίσης προειδοποίησε ότι η ναυτιλιακή του κ. Χατζηπατέρα πρέπει οπωσδήποτε να διευθετήσει το χρέος της, ενώ είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να προχωρήσει σε έκδοση νέων μετοχών προκειμένου να μπορέσει να σταθεί μέχρι το 2019 σε ένα περιβάλλον που οι χαμηλοί ναύλοι αποτελούν τον κανόνα.

    Για του λόγου το αληθές, ο αναλυτής της Arctic Securities τονίζει ότι “Ο ετήσιος ρυθμός απόσβεσης της εταιρείας για το στόλο των νεότευκτων διαμορφώνεται στα 65-55 εκατ. δολάρια, ενώ για τα παλαιότερα πλοία, στα 10 εκατ. δολάρια. Συνολικά, οι τόκοι για το 2017 ανέρχονται στα 29 εκατ. δολάρια. Ως εκ τούτου, μια παύση αποσβέσεων της τάξεως του 100% μέχρι το 2019, θα επιβαρύνει τη Dorian με 195 εκατ. δολάρια. Όμως, περιμένουμε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ώστε να εξασφαλιστούν οι τόκοι”.

    dorian lpg
    Το χωρητικότητας 84.000-cbm δεξαμενόπλοιο τύπου ECO VLGC “Corvette”, της Dorian LPG

    Επιπλεόν, ο Stavseth υποστηρίζει ότι προχωρώντας σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξεως του 50%, η ναυτιλιακή θα καταφέρει να συγκεντρώσει περίπου 97,5 εκατ. δολάρια, γεγονός που θα της εξασφαλίσει ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 70 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του 2019.

    Ο αναλυτής της Arctic Securities δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η Dorian μπορεί να “καλωσορίσει” και ένα νέο μέτοχο.

    Ο λόγος για τη νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή BW LPG, η οποία – αφού εξαγόρασε την επίσης νορβηγική Aurora LPG, εξαιτίας της αδυναμίας της τελευταίας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αγοράς – φαίνεται πως επεξεργάζεται το ενδεχόμενο να αποκτήσει ποσοστό της τάξεως του 10% στην εταιρεία του κ. Χατζηπατέρα.

    Ωστόσο, κατά τον Stavseth, κάτι τέτοιο φαντάζει λιγότερο πιθανό, μιας και η Dorian είναι δυο φορές μεγαλύτερη από την Aurora (είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον τομέα των δεξαμενόπλοιων τύπου VLGC στον κόσμο) και η τωρινή σύνθεση του διοικητικού της συμβουλίου παραμένει σε θέση να υποστηρίξει την ενδεχόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

    Τέλος, ο Stavseth δήλωσε πως η Arctic Securities σκοπεύει να διατηρήσει τη σύστασή της για τη μετοχή της Dorian σε “buy”, όμως, θα συμβούλευε κάποιον να αγοράσει τις μετοχές της μόνο αφού η ναυτιλιακή ολοκληρώσει τη διαδικασία της έκδοσης νέων μετοχών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μιχάλης Ζολώτας: Παραιτήθηκε από την ηγεσία της NewLead. Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999

     



    ΣΧΟΛΙΑ